RilleRock
fiskbuggaren skrev:
Provade. Samma fel. Gick igenom kablaget igen och hittade en sladd som hoppat ur (!)

Dumstrut på, men jag tycker inte att felmeddelandet var det mest rättvisande jag skulle kunna tänka mig.

Nu lyckas jag få dörrläsaren att släppa in mig.

Använder du pp500 bara för inpassage eller även för att slå av och på larmet?
Vem har sagt det skall vara lätt?

Vilket protokoll fungerade för dig?

Jag vet en del kunder som har det så men skulle aldrig falla mig in att ha
av/pålarmning av larmet på utsidan av fastigheten.
Man vill att manöverpanel skall sitta i larmat område.
 
RilleRock
KristoferL skrev:
Håller på med lite samma grej och samma frågor!

Jag kommer antagligen att ha en Bewator RB9160 som knappsats, men PP500 är det inte bara att slå sönder den och koppla ihop trådarna så öppnas dörren eller är den säker att ha?
Kan erkänna att jag inte är någon expert på dessa så ni får ursäkta ev. dumma frågor :)

Jag har också funderat på om man bara ska öppna dörren med knappsatsen och sedan stänger man av larmet med knappsatsen innaför dörren, på så sätt så går larmet även om de lyckas knappa sig in på nåt sätt ... Eller tänker jag fel ...
Tror det blir svårt att få ihop att få ihop RB1960 till A210 då den är gjord för Omnis 2010 :p
PP500 är säker då det är delat montage med ett Clock&Data protokoll till A210 som sedan styr låset.
 
RilleRock skrev:
Tror det blir svårt att få ihop att få ihop RB1960 till A210 då den är gjord för Omnis 2010 :p
PP500 är säker då det är delat montage med ett Clock&Data protokoll till A210 som sedan styr låset.
Se där :) Kollar om jag kan få tag på en PP500 ... Tack!
 
Om man tittar på SiWay-mottagare så finns ju w110 och w112 där w112 är i runda slängar dubbelt så dyr som w110. Finns det någon uppenbar nackdel att välja den billigare (som monteras i K420/421) om man förutsätter att MAP sitter innanför det larmade skalet?
 
gunric skrev:
Om man tittar på SiWay-mottagare så finns ju w110 och w112 där w112 är i runda slängar dubbelt så dyr som w110. Finns det någon uppenbar nackdel att välja den billigare (som monteras i K420/421) om man förutsätter att MAP sitter innanför det larmade skalet?

Den som monteras i MAP har många haft problem med dålig räckvidd.....
 
Ok, tack!
 
Håller som bäst på att sätta upp ett 4320, och vill först tacka för alla tips här i tråden. Hade varit knepigt utan dom.

Men, en fråga jag inte fått svar på. Finns det något sätt att "enkelt" aktivera larmet helt via manöverpanelen 420 ? Typ genom att bara trycka " #1 " eller liknande. Nu är det några steg där man ska bekräfta... Visserligen gjort på några sekunder, men för att barnen ska få det smärtfritt och enkelt skulle jag vilja ha ett enklare sätt att aktivera.
 
B
Kör med en RFID tag. Blippa och tryck ok
 
RilleRock
Opz99 skrev:
Håller som bäst på att sätta upp ett 4320, och vill först tacka för alla tips här i tråden. Hade varit knepigt utan dom.

Men, en fråga jag inte fått svar på. Finns det något sätt att "enkelt" aktivera larmet helt via manöverpanelen 420 ? Typ genom att bara trycka " #1 " eller liknande. Nu är det några steg där man ska bekräfta... Visserligen gjort på några sekunder, men för att barnen ska få det smärtfritt och enkelt skulle jag vilja ha ett enklare sätt att aktivera.
Har bara användaren knutet till barnet tillgång till ett larmomåde räcker det med kod
utan bekräftelse för till/från.
En användare per barn innebär även att du kan få mail och se vilken av dem som manövrerat larmet.
 
RilleRock
Boan skrev:
Kör med en RFID tag. Blippa och tryck ok
Då behöver man map K421.
 
Kan man använda K521 istället för K421?

Jag tycker K420/K421 panelen ser rätt gammal och trist ut..

Finns det någon fördel eller nackdel med K520/K521 panelen?
 
RilleRock
doohan99 skrev:
Kan man använda K521 istället för K421?

Jag tycker K420/K421 panelen ser rätt gammal och trist ut..

Finns det någon fördel eller nackdel med K520/K521 panelen?
Kortläsare för EM 4102 och Mifare finns inbyggd i K521.

K42X har ett antal år på marknaden dock har ja inte vart med om att en enda har strulat.
Nackdelen är endast 2-raders teckenfönster annars en mycket bra manöverpanel.

Har inte hört några direkta nackdelar med K52X utan någon har nämt att ibland så tar någon touchknapp lite dåligt.
Inget jag upplevt själv.
Fördelen är design och en helt annan överblick.
Sen har du integrerad högtalare med talande instruktioner i K52X.
 
Tack för snabbt svar.
Talande instruktioner låter ju kul men inte så viktigt. Mest designen som känns lite mer up to date.
Välbebrövda prylar är iof en rätt bra ide.

Överväger det prisvärda SPC Ready2go paketet och komplettera men vill helst ha "TAG bricka" och då faller ju det paketet men kanske kör på det ändå.

Är rörelse detektorerna (PDM-I12)som ingår i paketet bra? Om jag köper paketet så tänkte jag i så fall komplettera med några till av samma sort.

Eller är det bättre att plocka ihop grejer själv?
Magnetkontakter i dörrar är installerat och framdraget.
 
RilleRock
doohan99 skrev:
Tack för snabbt svar.
Talande instruktioner låter ju kul men inte så viktigt. Mest designen som känns lite mer up to date.
Välbebrövda prylar är iof en rätt bra ide.

Överväger det prisvärda SPC Ready2go paketet och komplettera men vill helst ha "TAG bricka" och då faller ju det paketet men kanske kör på det ändå.

Är rörelse detektorerna (PDM-I12)som ingår i paketet bra? Om jag köper paketet så tänkte jag i så fall komplettera med några till av samma sort.

Eller är det bättre att plocka ihop grejer själv?
Magnetkontakter i dörrar är installerat och framdraget.
Ja de nya Magicdetektorerna PDM-I12 håller hög kvalite.
SPC Ready2go paketet är prisvärt så det hade jag kört på om du nu inte verkligen vill kunna använda tag?
Den ev magnetkontakten i paketet som du inte behöver kostar inte många kronor.
 
RilleRock
doohan99 skrev:
Tack för snabbt svar.
Talande instruktioner låter ju kul men inte så viktigt. Mest designen som känns lite mer up to date.
Välbebrövda prylar är iof en rätt bra ide.
Du kan ju börja med K420 och känner du att du verkligen vill ha tag-funktion så kan du längre fram flytta ut K420 i tex garaget och montera en K521 i huvudentren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.