Hemmakatten
Försökte ladda ner byggahus-appen (Android) från Play butik. Efter nedladdningen fick jag meddelandet: Byggahus gick tyvärr inte att öppna.
 
Jag ger upp ipad-appen, går inte att använda då den hoppar dom jag nämnt förut. Man vet inte var man är då det bara är förvirrande.
Använder ni apparna själva eftersom detta inte fixas?
 
Håller med Bezt. Varför beter sig iPad och iphone apparna olika? I iPad hamnar man alltid på första inlägget. Och i en tråd om man tex tittar på en bild (öppnar) och sen stänger så hamnar man högst på sidan.
 
Bezt skrev:
Jag ger upp ipad-appen, går inte att använda då den hoppar dom jag nämnt förut. Man vet inte var man är då det bara är förvirrande.
Använder ni apparna själva eftersom detta inte fixas?
Nej, vi använder inte själva appen i iPad, däremot gör vi det ibland i våra iphones.
Det är lite komplicerat men vi tycker fortfarande att vanliga sajten (inte mobilsajten) gör sig bäst i iPaden.
Mobilsajten är anpassad efter mobilen, inte iPaden, och vi har egentligen ingen iPad-app. Iphone appen funkar i ipaden men den funkar bäst om man aktivt byter till mobilversionen längst ned på sidan.
 
På Android 5.0.2 (HTC one) och senaste versionen av appen ser jag en sak som jag inte lagt märke till tidigare. Om jag går in på forum, letar mig ned till en kategori, t.ex. larm och hemautomation och klickar vidare till någon annan sida än första sidan så öppas de sidorna som en tråd. Det innebär att när jag kommit till sidan 5, öppnat ett intressant inlägg och sedan klickar på appens "stäng tråd" istället för telefonens "backknapp" så trillar jag hela vägen tillbaka till sidan ett igen. Visst finns workaround att använda "back" istället men tills fingrarnas automatik ändrats kommer jag störa mig mer än en gång.
 
Hemmakatten skrev:
Försökte ladda ner byggahus-appen (Android) från Play butik. Efter nedladdningen fick jag meddelandet: Byggahus gick tyvärr inte att öppna.
Kan det vara så att du har en gammal app kvar som inte längre fungerar (den kanske var baserad på tapatalk)? Om så är fallet pröva ta bort den gamla appen först och sedan installera den nya. Berätta hur det går.
 
gunric skrev:
På Android 5.0.2 (HTC one) och senaste versionen av appen ser jag en sak som jag inte lagt märke till tidigare. Om jag går in på forum, letar mig ned till en kategori, t.ex. larm och hemautomation och klickar vidare till någon annan sida än första sidan så öppas de sidorna som en tråd. Det innebär att när jag kommit till sidan 5, öppnat ett intressant inlägg och sedan klickar på appens "stäng tråd" istället för telefonens "backknapp" så trillar jag hela vägen tillbaka till sidan ett igen. Visst finns workaround att använda "back" istället men tills fingrarnas automatik ändrats kommer jag störa mig mer än en gång.
I androidappen kan du under appens inställningar välja om trådar ska öppna upp i ett nytt fönster eller i samma fönster. Bocka ur Visa stängknapp om du vill kunna backa traditionellt. Tror också att detta är standardinställningen om man inte ändrat tidigare.
 
We're sorry, the requested URL was not found on this server.
 
probeb skrev:
We're sorry, the requested URL was not found on this server.
Vilken telefon?
Vilken sida (länk)?
När?
 
Samma på dator och mobil. Det är nog fel länk.
 
När ska ni ge upp er skräpiga app och återlansera tapatalk så man orkar vara aktiv igen?
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
Samtidigt som du släpper bomben om vad de hemliga lådorna innehöll..? :rolleyes:
 
  • Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
I androidappen kan du under appens inställningar välja om trådar ska öppna upp i ett nytt fönster eller i samma fönster. Bocka ur Visa stängknapp om du vill kunna backa traditionellt. Tror också att detta är standardinställningen om man inte ändrat tidigare.
Ja, den rutan bockade jag för ganska länge sedan då jag tyckte det blev ett bättre beteende. Jag tror dock att det tidigare bara gällt när man öppnar trådar och inte som nu att sida 2, 3, 4 osv räknas som en tråd och stänger ned hela vägen till sida ett när man klickar "stäng tråd" när man läser en tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.