Har målat plankor och spacklat fönstersmygar.

Var inne en sväng för att känna/klämma på duschblandaren jag tänkte köpa. Vilken skit....
Försökte hitta någon som kändes som bra kvalite men det var plastigt allt samman.
Någon rörläggare som har tips på en bra duschblandare (Gärna med takdusch) och kan tipsa?
Eller någon som är nöjd med sin?
Den jag tittade på var FM Mattsson 9000E II Eco. Riktigt plastig =(
 
Jag har en gustavsbergs Nautic liggandes till kommande duschrenovering (fynd på blocket).
Den känns i vart fall robust.
 
Absolut ingenting, och det grämer mig. Har ett påbörjat projekt i källaren som stått stilla i någon vecka nu, sjukt frustrerande!
 
mexitegel skrev:
Jag har en gustavsbergs Nautic liggandes till kommande duschrenovering (fynd på blocket).
Den känns i vart fall robust.
Ska kolla upp den. Där fanns en från Hafa men den hade tråkigt munstycke och slang. Det kan man iofs byta :)

Nu har jag kollat.
Köper man den plus takdusch setet så blir det billigare än de flesta andra jag tittat på :)
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Byggde tre hyllplan att inreda nya förrådet med. Ville sätta de från vägg till vägg ,230 cm, utan att behöva ha någon stolpe emellan så jag gjorde en sandwich-konstruktion. Byggmax hade billig konstruktionsplywood 12x1200x2400. Klöv dom på mitten för att få ett hyllplan på 60 cm per skiva. Satte en stående 45x70 i framkant, fräste ur 12 mm för skivan på var sida för att få en fin framkant. Satte en 45x45 i bakkant och en i mitten, skruvlimmade sen konstruktionsplywooden på båda sidor. Det blev stabilt och ca 300 kr i material per hyllplan inklusive beslagen.

hyllplan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


klart.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
patrik och 10 till
  • Laddar…
D09
Banken bekräftat husvärdet

Hämtat möbler av en vänlig själ

Lagt bud på 7 betonggrisar som ska rädda mig från stupet i vinter :) :)

Hoppas dom klarar att stoppa en bil som kanar bakåt 😬😬😬
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Lagt bud på 7 betonggrisar som ska rädda mig från stupet i vinter :) :)

Hoppas dom klarar att stoppa en bil som kanar bakåt ������
Ja bara du gjuter och armerar en plint 2 meter djupt att fästa grisen i, så stoppar den t.o.m skrållan. :D


Men ärligt talat, en cementgris på slät mark stoppar inte så väldigt bra mot 1,5 tons bilar som kommer farandes. Visst, går det sakta så gör den jobbet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Ja bara du gjuter och armerar en plint 2 meter djupt att fästa grisen i, så stoppar den t.o.m skrållan. :D


Men ärligt talat, en cementgris på slät mark stoppar inte så väldigt bra mot 1,5 tons bilar som kommer farandes. Visst, går det sakta så gör den jobbet.
Nu knäckte du min falska trygghetskänsla ;)
 
Mikael_L
Men det är grusbacke?

Låt grisarna stå några cm nedsjunkna i gruset, sen tjälar dom säkert fast rätt bra när det börjar vara dags att jobba som bilvakter. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Men det är grusbacke?

Låt grisarna stå några cm nedsjunkna i gruset, sen tjälar dom säkert fast rätt bra när det börjar vara dags att jobba som bilvakter. :)
Japp. Grusbacke. Får tippa lite grus på baksidan o gotta ner dom i så kanske dom fixar den lilla knuffen iaf :)

Köpte ju fel vinterdäck i år.. Råkade köpa dubbfritt så får se hur dom beter sig ;)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Oj, curling. Glöm inte köpa en dashcam så vi får se hur spelet går sen ;)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
D09
mexitegel skrev:
Oj, curling. Glöm inte köpa en dashcam så vi får se hur spelet går sen ;)
Ha ha det har jag redan :surprised:
 
Fått skorstenen glidgjuten!
Skulle först få rör draget men trots att vi trodde att utrymme fanns så gick det inte hela vägen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har det målats plankor och slipats fönstersmygar, samma dom hela veckan.

Efter det började jag lägga golvspån på vinden. Snart kan jag bygga ihop kabelstegen och få ut alla datakablar ;)
 
Tyvärr ingenting, fick åka akut med katten till veterinären, nu ska hon magopereras under natten och det kan bli en dyr historia - så det ekonomiska utrymmet för vidare renoveringar blev plötsligt mycket mindre... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.