Jag kommer att testa med endast den "glatta" sidan av masoniten först.
Är mer fundersam över att det kommer glida undan i för hög fart ned i pannrummet... ;)

Dock tänkt ställa upp änden på rampen i pannrummet någon halvmeter för att skapa utrymme för säckar att landa.
Viket gör att jag kommer finna en optimal lutning för både glid & säckutrymme.

Spirorör verkar ju kanoners, slänger du ned säckar el. kör du ned pellets rätt i förrådet?

MVH

FRS05 skrev:
Något glatt att lägga på masoniten så att säckarna glider/glider lättare. Själv så har jag ett stort spirorör som jag har gjutit fast i husgrunden:).
 
Nu är 98% av allt avloppsrör utbytt i hela huset, endast stålrören till entrétoa typ 2½m finns kvar.
(Dessa syns precis i taket på bilden nedan)

De sista av det gamla syltförrådets väggar är ikväll rivna och bortburna.
Nu stundar att regla upp ny vägg enl. markering i golvet.

Kommer montera in 1 av de tre set Noro Sand 900 + klinkers på golv, målade väggar
och på höger vägg en handdukstork som även får agera uppvärmning.
IMG_20151008_200321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag slänger ner säckarna och sedan lavar jag de där nere. Man ska vara 2 för att få det optimalt, för det går bara att slänga ner 15 säckar åt gången innan det blir "fullt". Men förra helgen tog jag hela årets pelletsförbrukning själv och det fungerar med:). Här ser man hur det ser ut, spiroröret skymtar till höger i bild. Man får dock lägga ett par säckar på golvet innan man börjar släppa säckar annars så går de sönder om de träffar betonggolvet direkt.

WP_002274.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Blev lite gjort igår innan jag åkte å lira i Borås... Kottlingar, vatten & el återstår innan gips.
Funderar på att dra med mig klinkersen till ytterkant vägg å lägga dörrtröskeln ovanpå.
IMG_20151010_144556.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom i säng 05.30 i husbilen efter en kanontrevlig kväll med Inke 50 som parta på till typ kl 03
Får se om jag orkar dra på mig snickarbyxorna i em.... Kanske inte med endast 4,5h timme sömn i natt... Gäsp.
Netflix känns rätt lockande! :surprised: ;)
 
När jag ändå behövde kör ett par maskiner tvätt i källaren, kunde jag lika gärna stöka till det igen... ;)
Passade på att sota ur pelletspannan, börjar få snitts på "veckotjänsten" typ en kvart.
Rostrena/turbulatorerna ser riktigt bra ut, vita halvvägs upp. Men kommer få än bättre koll snart.
Testo CO2 instrumentet kommer i veckan.

Hade tänkt sätta en 9x20 dörr i öppningen in mot nästa rum, men kom idag på andra tankar!
Jag ställer den väggen snett utanför öppningen. Ungefär så som byggpasset ligger.

Därför blev det på med "skitkläderna" & bila bort ytterligare 200mm av den gamla källarväggen.
Nu är jag nöjd... Tvätten skall tas om hand, i morgon kväll blir det städa å köra ut gammal betong... :p
IMG_20151011_172339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20151011_172101.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20151011_172202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Paus i bygget ikväll, till förmån för en utfästelse att med till jobbet i morgon:
Trots att töserna från stallet fått plocka av mängder, blåa Ikea påsar, har jag säkert 500äpplen kvar på trädet!
IMG_20151012_203246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick paket idag, digitala termostater till mina vatten radiatorer!
IMG_20151012_201820.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har använt dessa under några år i föregående fastighet, väldigt nöjd.
 
Hej, hej!

Nix, jag har inte jobbat ihjäl mig, still going strong, lägger dock mer tid på bygge än forum.


Åsikter mottages tacksamt kring beslutsamhetsvånda... ;)
Närmast ligger till hands att använda de Noro blandare jag köpte med till mina 3st. kommoder.
IMG_20151101_194252.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20151101_194348.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Men innan jag fick hak på/köpte dem hade jag redan investerat i en svart blandare...
IMG_20151101_194818.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20151101_194745.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PS... Blandarna ä endast provisoriskt "dit ställda"

MVH. Magnus
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hmm... Jag tycker att den svarta ser rätt skum ut, den är lite för futuristisk för min smak tror jag :D

Mycket snyggt golv btw!
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Den svarta förstår jag mig inte på alls. Skulle nog tröttna på den ganska fort. Jag skulle köra på den lite mer konservativa!

Kul att se att det flyter på framåt! Följer tråden med glädje!
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Hej!

Tack för era åsikter kring blandaren! Den "konventionella" lär stå sig i alla år, verkar vara riktigt bra kvalitet.
Den svarta är fräck, men passar på ett mindre kommod, kanske då helt vit istället...

By the way,..
Jag har det senaste jobbat på med att justera pelletspanna och bygga toa till blivande lägenhet i källarplan.

Slog ikväll bort alla kilar från klinkers! (el/VV kvar att dra fram)
IMG_20151101_211656.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20151101_212727.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grymt nice att ha ett eget Testo instrument för CO2, PPM, mottryck etc.
Är snart klar och då är troligen Testo 327-1 instrumentet redan sålt till en intressent...
IMG_20151101_211320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ÄR rätt sugen på att lägga klart golvet i övervåning, nu när badrummets värsta "slabbande" är klart!
(y)(y) /Återkommer med bilder kring det och tänk så snart jag hinner.
 
Jag röstar med för den kromade, inte svarta :)
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Tempot i renoveringen är nu lite väl lågt...
Well... Till mitt försvar; att jag just nu jobbar 6d. /v. vilket lär hålla på till ungefär april -16.
(konsult inom kvalitet, management & förbättringsarbete med en "liten" topp i jobb just nu)

En toalettstol från Bauhaus har ändå blivit inköpt och dit ställd i helgen!
Samt städning och annat små pill har passerat i veckan.

Spegelskåp, el & vatten kvar att koppla in... :x

IMG_20151115_201534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20151115_201351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I nästa vecka kommer Ångbastun! = 3x kvällar att montera... ;)

Vilket skall placeras här:
IMG_20151115_201746.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
I brist på leverans av förväntad ångbastu denna vecka (2v sen) fick jag nyttja tid till följande:
IMG_20151124_224628.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall bli så sköööönt att byggstäda denna toa så snart ångbastuns står klar! :)

Även källartoan har jag vart å pillat med, där står nu en fungerande toastol... Alltid något :rolleyes:
Bilder på den om någon vecka när jag satt väggarna...

Planen är att alla tre toalett/duschutrymmena skall vara klart till maj -16.
Källare & övervåning helst innan Jul. (minst övervåning inkl. bastu!)

MVH
 
Mikael_L
Tja, jag för min del tycker ändå att du har bra fart i ditt projekt (y)

Möjligen är det inte lika sanslöst som tidigare i höst, men det står ju absolut inte still.
Med bara en enda arbetsfri dag (lönearbete då) i veckan skulle jag själv nätt och jämt idas hämta in posten, typ. :x
 
  • Gilla
svanteon och 1 till
  • Laddar…
Tack Mikael / Henri! (y)

Helt slut är inte "gubben" än, även om jag tackat ja till lite väl mycket jobb under en period...
Tanken är; det kommer en Julledighet, vilar & snickrar och sen varvar jag ned jobbuppdragen i mars.

Under Jul har jag en plan att bygga klart en spegelskjutdörrs garderob i övre sovrum, +
idag mot all förmodan, den levererade 130kg. "lätta" ångbastun, nu en vecka tidigare än utlovat...
IMG_20151126_184536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ligger 3st 77x210cm spegelskjutdörrar/vit ram: ( i väntan på "lite" tid över for my löv...) ;)
I bakgrunden en nästan färdigbyggd Trex 550 DFC pro... Shit vad sugen jag blir på att flyga Heli igen!
IMG_20151119_194445.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt i master bedroom blir framöver möblerat vitt, möbler redan inköpta, entréplan ser återigen ut som ett bombnedslag! :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.