S
Hög glans och ljus från vinkel kan få minsta skavank att se ut som fan. Men det ser inte helt okej ut ändå.
 
R
jag gjorde samma jobb själv häromveckan i mitt egna badrum och de fick jag spackla totalt tre gånger då de sjunker in i springan när de torkar, antar att hantverkare inte orkar vänta så länge så man spacklar bara kanske en gång.
 
Nu har målaren varit här igen och spacklat på ytterligare. Får se hur resultatet blir denna gången :)
 
  • Gilla
Klicka
  • Laddar…
Felet var nog att han inte spacklade ut tillräckligt brett.
 
R
nja själva dalen på gipset tror jag inte det var utan helt enkelt att när spacklet torkar blir de mindre.
 
Gick nog lite för fort. Men lätt att åtgärda för målaren. En repa till å lite färg så.
 
T
Roland112 skrev:
jag gjorde samma jobb själv häromveckan i mitt egna badrum och de fick jag spackla totalt tre gånger då de sjunker in i springan när de torkar, antar att hantverkare inte orkar vänta så länge så man spacklar bara kanske en gång.
Nej, målare vill helst spackla tre gånger men om det är bråttom som på stamrenoveringar så kan det bli två omgångar bara, dom brukar då dra Ardex 828 (gipsspackel) i första omgången som fyller ut bättre och sjunker inte in. Sedan andra omgången blir det vanligt sandspackel.
 
R
mm yea
 
Nu var plattsättaren här och konstaterade att grabbarna som hade flytspacklat hade fått lutningen åt fel håll utanför duschen så att det var lutning mot dörren :p Det är ändå ett seriöst och etablerat företag med gott rykte som varit här och flytspacklat.
Plattsättaren får väl kompensera detta när han sätter plattorna men tråkigt när det slappas.
 
nu tänker du nog fel man kompenserar absolut INTE ett bakfall med plattorna fallet måste åtgärdas innan tätskikt om dom har någon annan åsikt ska du nog säga ifrån
 
Tätskiktet är redan på plats. Dock så är det ju inte så här över hela golvet utan enbart på ett ställe som jag fattade det som. Plattsättaren förklarade att han kunde kompensera upp det men att det blir mer jobb för honom? Jobbigt när man inte kan något om sånt här alls. Får se vad dom säger.
 
tycker du ska kolla fallet innan dom går vidare ta en kula den ska ovillkorligen rulla mot brunnen
 
R
fast vattnet som kommer på golvet rinner rakt igenom kakelfogen och lägger sig på tätskiktsduken och ska då rinna mot brunnen. Blir de bakfall rinner de under plattorna bort mot dörren och då spelar de ingen roll hur plattan på golvet sitter. (y)
 
nej just därför får man inte acceptera att det fuskas med fallet är det inte rätt så river man ut tätskiktet på golvet fixar fallet och tätar igen finns inga genvägar
 
Okej för nu spacklades det utanpå tätskiktsmattan för att få rätt fall.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målaren var också här igår och fixade till det som han såg, han sa att det var för dåligt ljus när han spacklade men då tycker ju iallafall jag att man löser det genom att ha med sig en lampa eller liknande?
Det måste vara väldigt sällan som en lampa finns ikopplad när man renoverar badrum.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.