Du kommer bli förvånad vad barn kan klättra på. Men de slår sig ibland, det är även så de lär sig tyvärr.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Börjar märkas på benjamin redan faktiskt :) tur att vi inte har så högt upp till altanen. Kan ju va en bra regel med att inte lämna dom ensamma på altan innan dom får förstånd nog att inte klättra. :)
 
D
Fascinerande att man kan bli så glad över en stolpe genom ett hål med några bultar. Jag gillar att bygga jag.... :D

IMG_0079.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Ser ut att va bra passform på ursågningen :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
ähhh, det är säkert regnet som svällt upp den ;)
 
D
alla stolpar ditbultade. Nu är det bara det roliga kvar :)
 
D
Överliggare färdig :)

IMG_0081.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hjälp av grannen med hans kapsåg. Sen kom jag på att det gick lika bra med fogsvansen.
Jag har 45x195 som "överliggare", så det får plats med chipsskålen ;)

IMG_0084.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0083.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fäste stolparna såhär

Snart skruvar vi dit ribborna :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
D
IMG_0085.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan tycka att höjd/bredd förhållandena inte riktigt passar med mönstret på dörren, men det blir nog bättre när den blir vit och gångjärnen kommer upp, annars har jag ju kvar andra dörren, så jag kan ju mixtra lite ännu. Får se vad josse tycker!
 
D
Btw: intressant att sätta upp reglar för nästkommande projekt i gillestugan, fick lite smak för hur det funkar.
 
D
Saknas korttrick i denna tråd. Här visar jag mina pokerskills genom att blanda in 4 kungar i leken och sedan dela dom till mig själv!
[video=youtube;W9X0tD8IQ-k]https://www.youtube.com/watch?v=W9X0tD8IQ-k&feature=youtu.be[/video]
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Använd en mindre bred snedkapad planka på dörren så kommer det se kanon ut! Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Frugan godkände det så som det är, men andra dörren är inte färdig än, så jag tar ditt tips kallun, så får hon välja vilken som blir bäst :D tack för kommentaren!
 
D
kommer bli så som dörren är på bild. josse sa att det inte spelade någon roll, jag tyckte det blev lite bättre med smalare, men bara när man tittar noga på dörren :)
 
D
Har bestämt mig! Jag ska byta avlopp i tvättstugan. Det är en golvbrunn och ett handfat.

Vi kommer inte göra detta för att lägga klinkers, utan vi ska lägga trallrutor ändå. Bestämde detta då jag såg det här:

https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=154850&d=1443373238

Blir bättre så, med ett "varmt" golv och nya avloppsrör.

Finns det någon nackdel med trallrutor jämfört med klinkers, förutom den estetiska aspekten? Säg att man skulle spilla lite vatten på golvet och det rinner ner under rutorna, är det någon fara på ett obehandlat källargolv, eller är det bättre med klinkers så man kan torka upp det?
 
D
oavsett om vi lägger klinkers eller inte, så har jag ett jobb framför mig att ta reda på vilka delar jag ska ha :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.