Fint, glöm nu bara inte draperiet för vinerna! ;)
 
  • Gilla
falkn
  • Laddar…
Mycket fint och jag vet inte om jag är mest avundsjuk på er bänkskiva i köket eller det där superskafferiet. :)
 
  • Gilla
kuntri och 1 till
  • Laddar…
Tackar!

Provmonterade uttagen i stänkskyddet också med 13 mm förhöjningsring, blev mycket bra. Slänger upp lite bilder på det ikväll. Har även kompletterat med ett 2-vägs uttag i hallen (trots att ytskikt är klara...) då vi vill kunna koppla in en golvlampa där (mellan kök och matsal). Även förberett med el till belysning i garderoberna i sovrummet (se nedan)och plockat bort golvsockeln som satt med 12 st 3" spik. Denna ska ju sitta framför garderoberna sedan. Ikväll börjar jag spackla i sovrummet.

WP_20150927_16_12_27_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150927_16_11_46_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150927_16_11_59_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
WP_20150928_22_03_07_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lnu och 1 till
  • Laddar…
Bjuder på några suddiga kvällsbilder från vårt blivande sovrum. Vi flyttade ju sängen till vardagsrummet när det blev färdigt och rev de sista mängden lösa tapeter igår. Taket såg riktigt dåliga ut i detta rummet på förhand med mycket sprickor, men det visar sig att det inte är bom någonstans utan troligtvis bara gamla rörelsesprickor. Putsen i samtliga tak har alltså suttit mycket bra i hela lägenheten. Jag har skurit ordentliga v-formade spår i alla sprickor så spacklet får bättre fäste. Hann även med att spackla detta igår kväll. Vi har även slipat av väggarna med lite grövre papper (80) samt spacklat i de större hålen från pluggar och dylikt. Ikväll tänkte jag börja bredspackla.

WP_20150928_22_03_28_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150928_22_03_50_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150928_22_03_56_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ovan syns frånluftskanalen (självdrag) med gallret borttaget.
 
Lite fler bilder. Ca 2/3 slätspacklad. Även plockat ner den övre listen som också ska löpa runt garderoben. Denna fick geras på plats då jag inte har råd med något spill på denna. Jag har helt enkelt inte mer list än den som plockas ner.

WP_20150930_19_15_57_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150930_19_16_12_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150930_19_15_19_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150930_19_15_30_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150930_19_15_41_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150930_19_16_44_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi nytillverkar våra snickerier, får exakt samma profiler som det gamla. Problemet löst ;)
 
Det hade kostat oss närmare 50 000 att få allt nytillverkat, då hade vi dessutom fått lägga ännu mer tid på lagning efter rivning samt grundmålning och tid för uppsättning. Man hade ändå fått använda latex då väggarna sällan är 100 % raka. Jag kan dock köpa det i ert fall som ändrar planlösningar osv.
 
Ouch, daxs att ta in offerter hör jag :D
 
För er del? :p Jag tror mängden är rätt olika då vi har dekorlister på 2,5 m höjd också. Totala mängden snickerier här är ca 400 löpmeter.
 
Vi funderar på att fimpa tavellist även fast det sitter original.
 
Skall ni ha panel under i så fall eller hur är det tänkt? Vilken höjd skulle den sitta på i så fall? :)
 
Original satt den på 2.5 och på vissa ställen 2.8. Men det fungerar inte riktig med den öppna planlösningen. Möjligen kör vi det i sovrummet och grabbens rum för att vara trogen orginal. Vi tänkte ersätta listen med att låta tak och väggfärg mötas
 
Igår fick vi äntligen ugnen efter lång väntan. Bosch har haft svårt att få fram tillräckligt många ugnar av senaste generation då efterfrågan varit hög. Både ugn och mikro är alltså från Boschs nya 8-serie. Lite struligt att få det att passa in bra i stommarna med höjder på de justerbara hyllplanen från IKEA. Jag ska såga till en passbit av en av de reklamerade luckorna senare och passa in under ugnen. Denna blir ca 25 mm hög.

WP_20151002_17_12_20_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20151002_17_40_59_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20151002_19_24_41_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20151003_15_52_38_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köket är nu i princip helt klart. Sockeln är inte satt under bänkskåpen då denna blir lite special pga tvättmaskinen som bygger mera än benen på stommarna, så den kvarstår. Bänkskiva och stänkskydd ska behandlas en gång till med symaskinsolja och sedan ska skarvar mjukfogas med silikon.
 
  • Gilla
arneri68
  • Laddar…
Slätspackling klar i sovrummet :)

WP_20151004_13_39_25_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Håller på att skrapa golvsocklarna och dekorlisten som skall gå runt garderoberna trärena.

WP_20151004_14_43_57_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kapat till passbiten som ska sitta under ugnen. Slipat till och målat snittytan med den bättringsfärg jag fått av Superfront. Får limma dit denna sen.

WP_20151004_13_38_52_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.