http://www.beijerbygg.se/store/priv...kin---skruvdragare/skruvdragare-gsr-18v-ec-dy

Jag klev in på Beijer i helgen och tänkte lasta fram plånboken och köpa en ordentlig 18v skruvdragare + tigersåg, 5.300 hade jag ställt in mig på att det skulle kosta.

När jag kommer till kassan berättar dom att "om jag kommer dit med en gammal skruvdragare + batteri och laddare", så får jag ett valfritt 18v solo-verktyg gratis. Någon kampanj från Bosch.

Så det slutade med 2995:- för en Bosch GSR V-EC m. 2 x 4.0ah batteri och Bosch GSA 18VLI Solo, i L-Box

Ganska fin överaskning! Kanske får bli ytterligare ett blått verktyg, eftersom jag ändå mentalt bestämt mig på att tömma spargrisen :)
 
Redigerat:
  • Gilla
sirlongfellow och 6 till
  • Laddar…
End skrev:
1. Byggmax är inte billiga. De väljer bara att sälja skit, dålig virke t.ex. Det gäller Bauhaus också. Kollar man närmare så finns det en orsak till att de har lägre pris.
Jag har då handlat virke på XL, K-rauta, Beijer och Byggmax och jag tycker definitivt inte att Byggmax håller någon sämre kvalité än de andra handlarna, ofta kommer det ju dessutom virket från samma såg. Däremot är det lite dåligt sorterat på Byggmax och man vet aldrig vilka längder som finns upplagda.
 
scim skrev:
Jag har då handlat virke på XL, K-rauta, Beijer och Byggmax och jag tycker definitivt inte att Byggmax håller någon sämre kvalité än de andra handlarna, ofta kommer det ju dessutom virket från samma såg. Däremot är det lite dåligt sorterat på Byggmax och man vet aldrig vilka längder som finns upplagda.
Jag handlar virke på en bonnsåg eller på Byggmax. De övriga alternativen här hemma är Karl Hedin (tidigare Woody) och en lokal såg. Karl Hedin har jäkligt varierad kvalitet, ena gången är det top notch, andra gången bara bandyklubbor. Men priset kan man lita på, det är alltid jättehögt. Den lokala sågen har alltid bra kvalitet, men lite väl högt pris.
Byggmax har också varierande kvalitet, men med ett rimligare pris. Bonnsågen är allra bäst, men det kräver lite planering.
 
Proffsmagasinet.se kör just nu flyttkampanj med 10% på utvalda varor... Fri frakt på allt över 499:-. Sitter och sneglar på lite bra att ha saker...
 
Norrhyttan skrev:
Jag handlar virke på en bonnsåg eller på Byggmax. De övriga alternativen här hemma är Karl Hedin (tidigare Woody) och en lokal såg. Karl Hedin har jäkligt varierad kvalitet, ena gången är det top notch, andra gången bara bandyklubbor. Men priset kan man lita på, det är alltid jättehögt. Den lokala sågen har alltid bra kvalitet, men lite väl högt pris.
Byggmax har också varierande kvalitet, men med ett rimligare pris. Bonnsågen är allra bäst, men det kräver lite planering.
Har du testat deala till en stående rabatt på Hedins? Även om du ska bygga ett garage eller ut huset tror jag dom borde kunna ordna fram nåt (kanske lite beroende på om du träffar rätt person). Här i Borlänge är dom väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

Vi har även ett rabattavtal där genom jobbet, samt hos Fröbergs.
 
scim skrev:
Jag har då handlat virke på XL, K-rauta, Beijer och Byggmax och jag tycker definitivt inte att Byggmax håller någon sämre kvalité än de andra handlarna, ofta kommer det ju dessutom virket från samma såg. Däremot är det lite dåligt sorterat på Byggmax och man vet aldrig vilka längder som finns upplagda.
Instämmer.
Det förra byggmax var sådär kvalité men vi har ett nybyggt i Halmstad nu och kvalitén är mycket bättre en k-rauta. Och att essve är billigare på k-rauta än bauhaus stämmer inte när jag kollade sist....
 
Torrfura skrev:
[länk]

Jag klev in på Beijer i helgen och tänkte lasta fram plånboken och köpa en ordentlig 18v skruvdragare + tigersåg, 5.300 hade jag ställt in mig på att det skulle kosta.

När jag kommer till kassan berättar dom att "om jag kommer dit med en gammal skruvdragare + batteri och laddare", så får jag ett valfritt 18v solo-verktyg gratis. Någon kampanj från Bosch.

Så det slutade med 2995:- för en Bosch GSR V-EC m. 2 x 4.0ah batteri och Bosch GSA 18VLI Solo, i L-Box

Ganska fin överaskning! Kanske får bli ytterligare ett blått verktyg, eftersom jag ändå mentalt bestämt mig på att tömma spargrisen :)
Finns den kampanjen att läsa om nånstans? :)
Jag antar det var vid köp en viss produkt (skruvdragare?)?

Har en gammal 12v Bosch som samlar damm... :surprised:
 
Mikael_L
FredrikR skrev:
Finns den kampanjen att läsa om nånstans? :)
Jag antar det var vid köp en viss produkt (skruvdragare?)?

Har en gammal 12v Bosch som samlar damm... :surprised:
Kan det vara samma kampanj som proffsmagasinet kör?
http://www.proffsmagasinet.se/bosch-inbyteskampanj
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har du testat deala till en stående rabatt på Hedins? Även om du ska bygga ett garage eller ut huset tror jag dom borde kunna ordna fram nåt (kanske lite beroende på om du träffar rätt person). Här i Borlänge är dom väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

Vi har även ett rabattavtal där genom jobbet, samt hos Fröbergs.
Japp, när jag skulle handla ganska mycket (i alla fall för ett fattighjon som jag) gips, isolering och reglar var jag in och förhandlade om rabatt om jag skulle öppna konto. Efter rabatt blev det ändå nästan 30 procent dyrare än Byggmax orabatterade pris.
 
Mikael_L skrev:
Kan det vara samma kampanj som proffsmagasinet kör?
[länk]
Såg samma kampanj i något Swedol-blad också, så det verkar gälla lite överallt.
 
scim skrev:
Jag har då handlat virke på XL, K-rauta, Beijer och Byggmax och jag tycker definitivt inte att Byggmax håller någon sämre kvalité än de andra handlarna, ofta kommer det ju dessutom virket från samma såg. Däremot är det lite dåligt sorterat på Byggmax och man vet aldrig vilka längder som finns upplagda.
Kan det röra sig om lokala variationer?
Det jag tycker är mindre bra med Byggmax och Bauhaus för den delen, är skivorna. Jag hade några spillbitar av plywood utomhus som jag hade köpt från olika varuhus. Den från Beijer höll bäst efter en vinter utomhus. Limmet hade lossnat på de andra och bestod bara av faner. Har även handlat mycket formplywood genom åren, formplywooden från Bauhaus har rätt ojämn yta med många kvistmärken bakom lacken, den från Beijer kostade någon tjuga mer men hade slätare yta. Det är möjligt att det är slump men om man inte har tid att plocka russinen ur kakan upplever jag att det går fortare hos andra varuhus än de allra billigaste. Reglar försöker jag numera undvika Bauhaus för det tar så otroligt lång tid att hitta raka reglar. Har inte gjort vetenskaplig undersökning men ungefär 1 av 10 är spikraka medan på Hornbach är typ 5 av 10 helt raka. För att inte tala om stora kvistar som försvagar dem.
 
scim skrev:
Såg samma kampanj i något Swedol-blad också, så det verkar gälla lite överallt.
Då kanske det finns något lockande på Swedoldagarna:)
 
End skrev:
Kan det röra sig om lokala variationer?
Det jag tycker är mindre bra med Byggmax och Bauhaus för den delen, är skivorna. Jag hade några spillbitar av plywood utomhus som jag hade köpt från olika varuhus. Den från Beijer höll bäst efter en vinter utomhus. Limmet hade lossnat på de andra och bestod bara av faner. Har även handlat mycket formplywood genom åren, formplywooden från Bauhaus har rätt ojämn yta med många kvistmärken bakom lacken, den från Beijer kostade någon tjuga mer men hade slätare yta. Det är möjligt att det är slump men om man inte har tid att plocka russinen ur kakan upplever jag att det går fortare hos andra varuhus än de allra billigaste. Reglar försöker jag numera undvika Bauhaus för det tar så otroligt lång tid att hitta raka reglar. Har inte gjort vetenskaplig undersökning men ungefär 1 av 10 är spikraka medan på Hornbach är typ 5 av 10 helt raka. För att inte tala om stora kvistar som försvagar dem.
Tyvärr är det personalen på min närmaste Bauhaus som är kass dom håller inte efter bland virket så allt är plock och pinn . Virket är det inte något fel på . Dock är skivmatrial sämre .
 
n_sandstrom skrev:
Julas väl omdiskuterade tak/väggslip har landat i en modell med dubbla sliphuvuden. Börjar dra iväg prismässigt.
Fram tills idag är det dock rea, 1299 istället för 1999.

[länk]
Det trekantiga huvudet hade varit guld värt. Jag har samma modell fast från Biltema (samma maskin, men blå). Gav 1300 för min tror jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.