rastlos skrev:
Vet inte om maskinen är bra, men priset känns rätt iaf.. Jula Skara:

[bild]
känns bättre att köpa BRA prylar till SKAPLIGT pris än SKAPLIGA prylar till BRA pris =)
(dåligt översatt från Warren B. )
 
emde skrev:
DHL och deras utlämning till service point fungerar typ aldrig är min uppfattning. Har nästan alltid fått åka drygt två mil och hämta istället för där jag bor.
Fungerar alltid klockrent för mig.
 
emde skrev:
DHL och deras utlämning till service point fungerar typ aldrig är min uppfattning. Har nästan alltid fått åka drygt två mil och hämta istället för där jag bor.
Aldrig krånglat för mig.
Och trots filmerna på hur de behandlar sina paket så har det alltid varit helt.
 
Inte nog med att dhl kört paketet 5 mil fel, de tänker inte göra något åt det förrän om 2 veckor
 
  • Gilla
OverAndOut
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
åhå...så Beijer kommer köra kampanj...någon som vet på vad?:)
 
trattalask
Jag blir lagom exalterad då Beijers reapriser brukar bli som andra handdlares ordinarie pris. =)
 
Tobas skrev:
Jag blir lagom exalterad då Beijers reapriser brukar bli som andra handdlares ordinarie pris. =)
Jag tycker inte att man riktigt kan generalisera så när det gäller Beijer, visst ofta är de dyra men jag har handlat en del grejer där och då har de varit absolut billigast så jag tycker nog att det är värt att kolla på iaf 😃
 
Mikael_L
Jag köpte t.ex. en Sigma 7A kakelkap på Beijer, billigare än på Bauhaus t.ex.
Ja den var nog billigast i stan på just Beijer.
 
Essve skruv är billigare på Beijer än på Bauhaus, t.ex. I alla fall de sorter jag jämfört.
Handlar man mycket material och ber om offert, blir Beijer billigare än Byggmax. Att det sedan är ett evigt meck från Beijers sida när man ska ha i sin offert är ju rätt beklagligt.
 
trattalask
Kanske fel av mig att generalisera att Beijer alltid är dyrast, det finns säkert undantag. Men dom är knappast kända för att hålla låga priser. Jag ska ha koll på ifall Essveskruv är billigare på Beijer, kan ju alltid prisgarantia på Bauhaus när jag är där för att handla skruv. Så det tipset tackar jag för! =)
 
Skriv här om det är billigare. Jag köper all essve skruv på bauhaus och det kan vara bra att veta om prisgarantin :)
 
1. Byggmax är inte billiga. De väljer bara att sälja skit, dålig virke t.ex. Det gäller Bauhaus också. Kollar man närmare så finns det en orsak till att de har lägre pris. Bauhaus är dyra på bra produkter, som Essve, Hultafors o.s.v.

2. Beijers priser är ibland till och med lägre än andra butiker. Både Beijer och K-Rauta har lägre priser på Essve skruvar än Bauhaus bland annat. Där de ligger högre beror på att det är bättre vara.

3. Enda riktiga lågprisbutik jag sett som inte säljer genomgående skit och inte luras med någon detalj som möjliggör "lågprisvisionen" är Hornbach. Deras sortiment påminner mycket om Fredells (förutom att de saknar toppmärken som Festool) men till ett betydligt lägre pris. Bauhaus säljer t.ex. reglar någon krona billigare per meter än Hornbach och Beijer men då är de alltid C14 medan Hornbach säljer uteslutande C24 eller högre.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
pär h skrev:
Beijers 100 jubeliums katalog kändes som om det bara var isolering och fönster och om priserna är bra vet jag inget om.
Katalogen [länk]
Om någon hittar ett bra erbjudande får ni ju gärna hojta till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.