Fattar inte hur ni kan skratta så ni gråter, själv fick jag blodtrycksfall och ont i magen av dessa bilder, usch och huvva.

Googlade lite på Wendelmarks och hittade detta på dorunner.se, tydligen något man kan bli medlem i

citat
<<Vårt Motto
Göra jobben efter alla konstens regler. Så att kunden ska bli nöjd efter slutfört jobb.>>

Nåväl, om man har konstiga regler så blir det så.

Protte

Jaja blev visst 3:a med citat
 
Stackare. Som sagt, de flesta med tummen i handen hade gjort det bättre. Om du har eller kan låna en cirkelsåg som du kan ställa in djupet på så kan du nog kapa panelen ovan garaget jämn utan att skada plåten. Fjällpanelen är ju tyvärr helt förstörd. Hoppas det löser sig.....
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Synonymen till Allservice är Spett och Släggservice. var vaksam nästa gång du anlitar ett företag med detta efternamn. Rikta framskärmar på folkracebilar och sprutmåla ladugårdsväggar billigt är oftast deras bästa kvalitéer
 
Den här snubben förekommer i brottsregistret också. Kan tyvärr inte se av vilken anledning. Någon kanske har konto på Lexbase och kan kolla?
Snickare är han inte iaf.
 
Hyrt en pensionär eller?
Som tidigare jobbat på bank haha...
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Enligt den suspekta offertsidan han är med på så har han även utfört golvläggning, el och vvs-arbeten :screwy:
 
Fy fan! Betala inte en spänn förrän han åtgärdat det korrekt. Dessa "snickare" borde inte få arbeta, de drar ner hela hantverksbranschens rykte.
 
De ser helt åt helvete ut. Du har inte anlitat en Snickare, personen du anlitat kanske har titulerar sig som det men en helblind alkoholist med boxarhandskar hade gjort det bättre. Du ska absolut inte godta resultatet. Häng ut fanskapet som kallar sig snickare och betala inte ett korvöre. Samtidigt så kan de va summan ur kardemumman, var det för billigt för att vara sant så brukar resultatet bli därefter med :)
 
Det som förvånar mig mest är nog inte hur fult och dåligt gjort det är. Utan det värsta tycker jag är att "snickaren" som gjort det har försökt foga sina misstag istället för att byta panelbräda. Och på en bild har han spikat rejält och spräckt brädan, spikat igen och spräckt osv..
Hur fasen tänker man då om man gör ett jobb...
 
C
holmberg87 skrev:
Och på en bild har han spikat rejält och spräckt brädan, spikat igen och spräckt osv...
Hittade du någon bild där han inte spräckt brädan? :D
 
  • Gilla
Pagno och 4 till
  • Laddar…
Även lustigt att TS undrar om de är godtagbart haha...
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Här kommer jag, den som ständigt bombarderar ut budskapet:

Ta referenser, skapa god kontakt och följ konstant upp din hantverkare och se han/hon som en väldigt viktig person, åtminstone för stunden då de arbetar på din fastighet!!

Man kan inte bara ta en snickare, då är risken stor att man får tag på nån halmtrampare..........vilket nu har skett igen!
 
  • Gilla
Trilobiten
  • Laddar…
Synd att "snickaren" förstört så pass fin panel.
 
Nils82 skrev:
Här kommer jag, den som ständigt bombarderar ut budskapet:

Ta referenser, skapa god kontakt och följ konstant upp din hantverkare och se han/hon som en väldigt viktig person, åtminstone för stunden då de arbetar på din fastighet!!

Man kan inte bara ta en snickare, då är risken stor att man får tag på nån halmtrampare..........vilket nu har skett igen!
...men någon måste ju skapa referenserna också. Här har vi ju en utmärkt referens för denna "hantverkare"....:)
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Jag har bytt fjällpanel två gånger med spikrakt resultat på mitt eget hus och jag är ingen snickare. Det måste ha gått för fort för den klåparen.

Du gör det garanterat bättre själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.