Ja det här med bygghandlarna är intressant. På vår proffshandel fick jag deras inpris på Finja betong, det var fortfarande 5kr över Byggmax pris (!), som låg på typ 45kr/25kg (samma kvalitet, känt märke). Köpte ändå dyrare då jag behövde en pall och fick utleverans med virke. Då bägge vid ett annat tillfälle hade stängt tog jag mig till Beijer som ville ha motsvarande 85kr för motsvarande mängd (20kg-förpackning). Upplyste ägaren om det aningen skeva priset i sammanhanget, men han var inte intresserad av att ändra det. Det blev ingen gjutning den söndagen.

Ser för övrigt att Beijer generellt ligger på 68kr/25kg. Byggmax tar 44kr/25kg.
 
B
Riktigt besviken på vad K-rauta väljer att leverera.
Krokar som ser ut att ha åkt karusell i dåligt rengjord betongblandare, rostfläckar på stuprör och rejält lång repa i röret. Skulle komplettera med skruv hos närmsta handlare men de fick nu leverera komplett avvattning och K-rauta ska få tillbaka sitt.

20150829_095459.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150829_095508.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150829_095534.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ähh, det där måste ju vara något du släpat med dig genom livet eller kanske tom ett arv från tidigare generation som du sparat i hopp om att du en gång ska bygga ett hus?

Skräp, nytt ska vara nytt! Dåligt 👎🏻
 
breakman skrev:
Riktigt besviken på vad K-rauta väljer att leverera.
Krokar som ser ut att ha åkt karusell i dåligt rengjord betongblandare, rostfläckar på stuprör och rejält lång repa i röret. Skulle komplettera med skruv hos närmsta handlare men de fick nu leverera komplett avvattning och K-rauta ska få tillbaka sitt
Kollar du inte grejjerna när du köper dem? Eller var de inpackade på något sätt?
Skadade varor kan man få hos alla :)
 
B
Ramnemark skrev:
Kollar du inte grejjerna när du köper dem? Eller var de inpackade på något sätt?
Skadade varor kan man få hos alla :)
Alla krokar böjar m.m. var nerpackade i låda, tänkte att köper men nya grejer ska det vara nytt. Att det var fredag och bråttom hem hjälpte inte heller...
 
Då förstår jag.
Annars är det just det som tar längst tid när man är på bygghandeln. Att sortera ut allt skit för att hitta nått man vill betala för. Jag tror vi letade igenom 600lpm trall för att hitta drygt 100lpm som vi behövde på K-Rauta sist. Och samma med panel och reglar. Allt är skruvat, böjt, skadat eller sprucket :confused:
 
Ramnemark skrev:
Då förstår jag.
Annars är det just det som tar längst tid när man är på bygghandeln. Att sortera ut allt skit för att hitta nått man vill betala för. Jag tror vi letade igenom 600lpm trall för att hitta drygt 100lpm som vi behövde på K-Rauta sist. Och samma med panel och reglar. Allt är skruvat, böjt, skadat eller sprucket :confused:
Vilket jag tycker är en god anledning att inte köpa bulk på billigaste stället. Istället kan man förhandla lite med byggsäljarna på det bättre och sedan få rakt virke. Skall vi gå tillbaka till prisrekommendationer? =)
 
Ramnemark skrev:
Då förstår jag.
Annars är det just det som tar längst tid när man är på bygghandeln. Att sortera ut allt skit för att hitta nått man vill betala för. Jag tror vi letade igenom 600lpm trall för att hitta drygt 100lpm som vi behövde på K-Rauta sist. Och samma med panel och reglar. Allt är skruvat, böjt, skadat eller sprucket :confused:
Tyvärr är det oftast kunder som ställt till det där virket ligger
 
Polos skrev:
Tyvärr är det oftast kunder som ställt till det där virket ligger
Helt klart är det så, men jag kan tycka att det borde ingå i en brädgårdsarbetares arbetsuppgifter att rensa bort ratat virke?
Åtminstone verkar det fungera så hos den "bra" bygghandeln jag besöker ibland.
Vart det sedan tar vägen vet jag inte, men det verkar inte komma tillbaka till högarna iaf.

...men nu är vi kanske lite långt från topic?
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
SamiHus skrev:
Rutlands har 15% på allt så det kanske jämnar till då punden är som den är!
Såg att Rutlands har fått in en ny fräsmotor som de kallar Xact, chucken såg lite märklig ut men priset är tilltalande med 2400W för 149£ - speciellt nu med rabatten också. Någon som har någon erfarenhet av fräsen? Att den enbart tar 1/2" i grundutförande känns rätt ok för mig som inte investerat i särskilt mycket 12mm prylar...

http://www.rutlands.co.uk/sp+xact-router-motor+RTX5003?tyah=y
 
Såg att Fredells i Sickla hade ett demo-ex av Rotex 90 i systainer för 3200. Saknades plugit-sladd och jag tror att även deltaplattan var borta. Såg ut att vara en väldigt bra skick på maskinen.
 
Var kan man hitta Metabo till bra pris? I första hand multiverktyget MT18LTX utan batteri.
 
Snailman
Hemmakatten
Maken kom hem med en arbetsbock från Jula 'a 200:- typ. Vek sig redan när han stod på den (77kg tung)första gången. Blev förbannad, sa till maken att packa ihop den och nu har jag beställt en Wibe arbetsbock 3500 för mycket mer pengar (1596 från Toolab) men den lär hålla livet ut. Har googlat efter bästa pris och hoppas nu att ingen hittar den för 500.- lägre pris. Dåliga verktyg och arbetsredskap gör mig så förbannad, handlar både om funktion och säkerhet.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.