Tobias Pettersson skrev:
Hej nybliven robotklippar ägare här. Köpte mig en WG790E på maxi för 2 veckor sen, har sedan dess justerat slingan här och där för att få det att fungera bättre. Men jag har dock ett hörn med lutning som den lille rackaren fastnar i hela tiden det är en 90 graders kurva med lutning (osäker på hur mycket det lutar) men en hel del. Är det fylla ut med jord så att kurvan och lutningen blir mjukare som är enda alternativet? Försökte ta kort men jag själv tycker det är svårt att se på bilderna. Jag har lagt lite jord och sen gräs ovanpå det i hörnet för att fylla ut lite, men verkar behövas mycket mer.

[bild][bild]

Är hittills väldigt nöjd med klipparen, i vinter tänkte jag försöka snickra ihop något kryp in till den samt snygga till matningen till laddstationen i vår när det blir dags att ta fram han igen.
det ser onekligen ojämnt ut
 
För mig har utfyllnad/ jämna till marken funkat bäst vid skarpare svängar. Om du behöver så nytt längs med slingan i svängen är mitt tips att du istället gräver upp en plätt gräsmatta från ett ställe mitt på gräsmattan och "planterar" in den i svängen. Hjulen är rätt elaka / river upp på barmark/nysådd när den svänger. Så kör du nysådd där du grävt upp mitt på gräsmattan istället. Hoppas du förstår vad jag menar

Tobias Pettersson skrev:
Hej nybliven robotklippar ägare här. Köpte mig en WG790E på maxi för 2 veckor sen, har sedan dess justerat slingan här och där för att få det att fungera bättre. Men jag har dock ett hörn med lutning som den lille rackaren fastnar i hela tiden det är en 90 graders kurva med lutning (osäker på hur mycket det lutar) men en hel del. Är det fylla ut med jord så att kurvan och lutningen blir mjukare som är enda alternativet? Försökte ta kort men jag själv tycker det är svårt att se på bilderna. Jag har lagt lite jord och sen gräs ovanpå det i hörnet för att fylla ut lite, men verkar behövas mycket mer.



Är hittills väldigt nöjd med klipparen, i vinter tänkte jag försöka snickra ihop något kryp in till den samt snygga till matningen till laddstationen i vår när det blir dags att ta fram han igen.
 
Gick ut och tog kort med klipparen, kanske syns bättre. Men är nog utfyllnad som gäller jag ser iaf inte någon annan lösning.

Bra tips olofh ska ha det i åtanke.

IMG_7965.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7963.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobias Pettersson skrev:
Gick ut och tog kort med klipparen, kanske syns bättre. Men är nog utfyllnad som gäller jag ser iaf inte någon annan lösning.

Bra tips olofh ska ha det i åtanke.
Utfyllnad borde fungera, det behövs nog inte särskilt mycket. Ett alternativ är att låta slingan svänga innan slänten så att den bara klipper "där uppe" och så tar du slänten manuellt. Det kommer att ge maximal driftsäkerhet.
 
Det är för stora krav med den lutningen
 
mg765 skrev:
Regnsensorn med?
Det har faktiskt inte regnat så mycket på de få veckor jag använt den 😁

Men från i morgon skall det regna i typ en vecka här. Återkommer senare om regnsensorn.
 
olofh skrev:
Hantverkare/firmaägare brukar väl inte få vara aktiva på BH(?) Kanske även borde gälla de som har direktkontakt med tillverkare, jag vet inte var gränsen går. Får en ÅF vara aktiv här?

Om worx vill ha in synpunkter kunde de säkert få det via serviceverkstad eller sin hemsida.
Nej, det tycker i alla fall inte jag att det skall göra.
Om någon tar på sig jobbet att samla ihop synpunkter här och får fram dessa till tillverkaren, så är detta någon som är bra och gynnar alla.

Skall det finnas en gräns för hur många gånger man får prata med supporten innan man inte skall vara välkommen här längre?

Sen kan jag hålla med om att det är alldeles för mycket, "min grannes HQ klarar inte detta", eller "min grannes HQ klarar visst detta". Detta är dagisnivå och kan tas i någon annan tråd. HQ borde inte nämnas här alls överhuvudtaget någonsin. Denna tråd handlar inte om HQ vare sig i positiv eller negativ bemärkelse.
 
  • Gilla
magstorm och 1 till
  • Laddar…
Nä,du har så klart rätt men en del av peterniklas inlägg känns lite som Bagdadbobs försvar, tex gällande avstägningsbuggen och den rätt långa tid det tog för dom att fixa till det (i varierande grad hävdade han att man måste räkna med vissa fel,körde med ngn biljämförelse)

Om han håller sig saklig och inser att även worx har/haft sin begränsningar tycker jag allt vore fröjd. Men jag själv fick mig en harang när jag innan avstägningsbuggen var fixad (detta drabbade min klippare) sa att jag avrådde från köp innan det just blivit åtgärdat pga jag ansåg att det felet var så pass kritiskt att det inte var en funktionsduglig klippare.

Hans senaste svar att han lämnar tråden ligger ungefär på samma nivå som mina barn när de blir tillsagda. Det är inte första gången hans hårdnackade försvar för worx blivit ifrågasatt. Att han då uppenbarligen har kontakt med lev kan ju få en att fundera på om han har egen vinning i frågan. För min del är han varmt välkommen att fortsätta bidra till tråden förutsatt att han nyanserar sig lite. Sen hör inte hq hemma här.

Edit:nu ämnar jag inte diskutera denna fråga mer utan låta tråden handla om själva funktionsfrågor och tips

Belzhadar skrev:
Nej, det tycker i alla fall inte jag att det skall göra.
Om någon tar på sig jobbet att samla ihop synpunkter här och får fram dessa till tillverkaren, så är detta någon som är bra och gynnar alla.

Skall det finnas en gräns för hur många gånger man får prata med supporten innan man inte skall vara välkommen här längre?

Sen kan jag hålla med om att det är alldeles för mycket, "min grannes HQ klarar inte detta", eller "min grannes HQ klarar visst detta". Detta är dagisnivå och kan tas i någon annan tråd. HQ borde inte nämnas här alls överhuvudtaget någonsin. Denna tråd handlar inte om HQ vare sig i positiv eller negativ bemärkelse.
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
OpiMaza
Nu får ni sluta upp med det trams ni håller på med om vilken maskin som är bäst, det får ni ta via PM.
Om ni fortsätter så kommer ni varnas.

/Moderator
 
  • Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
§ 8 Respektera våra moderatorer
Moderatorerna gör ett hästjobb när de upprätthåller ordningen i forumet, visa dem respekt. Synpunkter på moderering skickas via pm och läggs aldrig ut i forumet.
 
Redigerat av moderator:
§ 8 Respektera våra moderatorer
 
Redigerat av moderator:
Du verkar ha en trappa längst bort i bild 1. Kanske lättare att följa linjen från översta steget och bygga en kant / terass. Så slipper du fylla ut, ser ut att bli rätt mkt utfylmnad om du ska göra det helt jämnt med gräsmattan. Och du verkar ändå mest ha grus i den lägre delen så kanske låta det fortsätta vara icke gräs där. Plantera ngt eller så.


Tobias Pettersson skrev:
Gick ut och tog kort med klipparen, kanske syns bättre. Men är nog utfyllnad som gäller jag ser iaf inte någon annan lösning.

Bra tips olofh ska ha det i åtanke.

[bild][bild]
 
hantverkare1 skrev:
Supporten vill inte skicka fler kort, dom påstår istället att jag har mätt fel och att vi egentligen har mindre avstånd mellan slingorna.

Jag blir bara trött
Det kan inte vara så att det även är något fel på din grannes laddstation? Därför slår dem ut varandra.
 
hantverkare1 skrev
Supporten vill inte skicka fler kort, dom påstår istället att jag har mätt fel och att vi egentligen har mindre avstånd mellan slingorna.

vem prata du med på supporten.för det kan ha betydelse,vad du får för svar
 
Tanken är ta bort trappen när ork hittas, jag flyttade in i huset i våras så finns mycket på listan. Min tanke är att ta bort trappen sen fylla ut med jord och göra en mjuk kurva i hörnet som börjar ungefär vid trappens slut, att jag blir av med en hel del av grus gången gör inte mig något då jag inte gillar den. Har funderat på plattor istället för gruset, men är som sagt mycket att göra utöver gräsmattan. Vad jag sett av hur klipparen beter sig så tycker jag det borde fungera att göra så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.