mg765 skrev:
Jag har format en liten sträng av Sugru och placerat den längs med regnsensorerna, med målet att regn inte ska rinna bort så enkelt och därmed öka chansen att sensorerna reagerar vid regn. Inte särskilt snyggt, men ett tappert försök att lösa ett frustrerande problem.
Häftig grej. Tack för tipset!
 
Finns det någon klippare som garanterat funkar bredvid en Worx?

Jag är så förbannat trött på skiten att jag blir galen snart.

Alltså: Grannen har en Worx, jag har en Worx, det funkar inte.
Trots ny laddstation, otaliga samtal till supporten osv.

Vilken klippare, om någon, fungerar garanterat bredvid en Worx utan problem.

Kostnad är fullständigt irrelevant!
 
hantverkare1 skrev:
Finns det någon klippare som garanterat funkar bredvid en Worx?

Jag är så förbannat trött på skiten att jag blir galen snart.

Alltså: Grannen har en Worx, jag har en Worx, det funkar inte.
Trots ny laddstation, otaliga samtal till supporten osv.

Vilken klippare, om någon, fungerar garanterat bredvid en Worx utan problem.

Kostnad är fullständigt irrelevant!
Grannen kör en HQ 220 AC tror jag det är,ny för i år ca 1 m mellan trådarna kanske mindre har ej mätat,inga problem

Men garanterat funkar hos er är det inte från min sida
 
Redigerat:
hantverkare1 skrev:
Finns det någon klippare som garanterat funkar bredvid en Worx?

Jag är så förbannat trött på skiten att jag blir galen snart.

Alltså: Grannen har en Worx, jag har en Worx, det funkar inte.
Trots ny laddstation, otaliga samtal till supporten osv.

Vilken klippare, om någon, fungerar garanterat bredvid en Worx utan problem.

Kostnad är fullständigt irrelevant!
En Husqvarna kommer gå klockrent bredvid en Worx. Där emot kan worxen få problem bredvid Husqvarnan. Men vad man kan läsa sig till här på forumet så verkar man kunna köra med mindre avstånd mellan slingorna om man kör Husqvarna och Worx bredvid varandra än Worx bredvid Worx.
 
peternicklas
hantverkare1 skrev:
Finns det någon klippare som garanterat funkar bredvid en Worx?

Jag är så förbannat trött på skiten att jag blir galen snart.

Alltså: Grannen har en Worx, jag har en Worx, det funkar inte.
Trots ny laddstation, otaliga samtal till supporten osv.

Vilken klippare, om någon, fungerar garanterat bredvid en Worx utan problem.

Kostnad är fullständigt irrelevant!
Hur långt avstånd har ni mellan slingorna?
Har fått inofficiellt fått reda på att 1 m. mellan olika Worx ska fungera. Stiga verkar fungera bra på 80 cm. avstånd. Skulle vara kul att få reda på hur Robomow beter sig med Worx, den klipper väldigt brett samt har kantklippning. Bosch stör ut det mesta men har intressant klippteknik. Det är även svårt att returnera den då det står 2 m. i beskrivningen. Kommer nya saker till våren om man vill ha det senaste.
 
peternicklas skrev:
Hur långt avstånd har ni mellan slingorna?
Har fått inofficiellt fått reda på att 1 m. mellan olika Worx ska fungera. Stiga verkar fungera bra på 80 cm. avstånd. Skulle vara kul att få reda på hur Robomow beter sig med Worx, den klipper väldigt brett samt har kantklippning. Bosch stör ut det mesta men har intressant klippteknik. Det är även svårt att returnera den då det står 2 m. i beskrivningen. Kommer nya saker till våren om man vill ha det senaste.
Har lite drygt 3 m mellan slingorna vilket enligt allt och alla ska vara mer än tillräckligt.
Funkar inte ändå, 1-4 stopp om dagen där den börjar snurra och påstå att den är utanför arbetsområdet.

Fick ny modul till laddstationen, funkade i 2 dagar. Sen samma sak igen.
Skräpmaskin.
 
quick skrev:
En Husqvarna kommer gå klockrent bredvid en Worx. Där emot kan worxen få problem bredvid Husqvarnan. Men vad man kan läsa sig till här på forumet så verkar man kunna köra med mindre avstånd mellan slingorna om man kör Husqvarna och Worx bredvid varandra än Worx bredvid Worx.
Låter trevligt, behöver ha ca 1 m mellan slingorna för att det ska bli bra, har nu 3 m och funkar ändå inte.
Drar jag ut slingan till 3,5-4 m så funkar det nästan hela tiden men strular ibland.
 
Varför vill man ha separat kantklippning? Dom kantklipper ju ändå inte runt öar. Har man en gräsmatta med huset i mitten där det blir en ö så kommer den ju aldrig kantklippa runt huset. Jag har ingen separat kantklippning på min HQ och jag saknar absolut inte funktionen. Den håller alla kanter rena, raka och snygga oavsett ö eller ej.
 
hantverkare1 skrev:
Låter trevligt, behöver ha ca 1 m mellan slingorna för att det ska bli bra, har nu 3 m och funkar ändå inte.
Drar jag ut slingan till 3,5-4 m så funkar det nästan hela tiden men strular ibland.
Har du så långt mellan trådarna känns det som något är fel,hur beter sig grammens worx
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tror hennes strular också. Har sett den stå vid slingan ett par gånger.
 
quick skrev:
Varför vill man ha separat kantklippning? Dom kantklipper ju ändå inte runt öar. Har man en gräsmatta med huset i mitten där det blir en ö så kommer den ju aldrig kantklippa runt huset. Jag har ingen separat kantklippning på min HQ och jag saknar absolut inte funktionen. Den håller alla kanter rena, raka och snygga oavsett ö eller ej.
Landroidarna vänder tidigare vid slingan, så mer gräs lämnas oklippt. Så de måste köra kantklippning för att uppnå samma täckning.
 
Nicke Nyfiken
hantverkare1 skrev:
Har lite drygt 3 m mellan slingorna vilket enligt allt och alla ska vara mer än tillräckligt.
Funkar inte ändå, 1-4 stopp om dagen där den börjar snurra och påstå att den är utanför arbetsområdet.

Fick ny modul till laddstationen, funkade i 2 dagar. Sen samma sak igen.
Skräpmaskin.
Men om det har funkat i två dagar efter kortbyte i laddstationen så har du ju hittat felet. För det är uppenbarligen något fel om det inte funkar med 3 meters mellanrum.

Vad säger supporten om att det strular igen efter att det fungerat efter kortbytet?
 
Nicke Nyfiken
hantverkare1 skrev:
Kostnad är fullständigt irrelevant!
Varför går du och köper en lågprisklippare om priset är fullständigt irrelevant?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MartinP666 skrev:
Landroidarna vänder tidigare vid slingan, så mer gräs lämnas oklippt. Så de måste köra kantklippning för att uppnå samma täckning.
Kantklippning är inte vad det borde vara,ganska värdelös,jag struntar i den och kör med vanlig klippare en gång i veckan
tar max 30 minuter inklusive 3 öar
man kan tycka att men programvaran fixa så den går längre över tråden,innan den vänder
 
Behöver man ha värmepistol till skarvkopplingarna på biltema?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.