Bruiser skrev:
[OT]
Ibland är jag lite bitter över att jag bor i Gävle, här finns varken gamla grosshandlarvillor vid havsbandet eller nybyggda betongkomplex, bara historielös mellanmjölk överallt.
Nu har jag inte så stor koll på Gävle. Men strömsbro är väl charmigt. Runt väveriet(?) ligger det många trevliga fastigheter.
 
Vilken blandning av kulörer....:wow::x:thumbdown:
 
Bruiser skrev:
[OT]
Ibland är jag lite bitter över att jag bor i Gävle, här finns varken gamla grosshandlarvillor vid havsbandet eller nybyggda betongkomplex, bara historielös mellanmjölk överallt.
Jo visst går det att hitta sådana godbitar uppe vid bönan och Norrlandet. Även neråt mot Furuvik gömmer det sig en och annan fin gammal villa med strandtomt bland alla sommarstugor.
 
harry73
roli skrev:
Vilken blandning av kulörer....:wow::x:thumbdown:
Jag blir lite glad av inredningen faktisk :) (y)
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Bruiser skrev:
[OT]
Ibland är jag lite bitter över att jag bor i Gävle, här finns varken gamla grosshandlarvillor vid havsbandet eller nybyggda betongkomplex, bara historielös mellanmjölk överallt.
Kan inte mer än instämma, finns alldeles för lite gammalt godis
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Samma mäklarfirma? Bra sätt att försöka fiska upp de stora torskarna och driva upp marknaden i området. Inte ens värt halva i mina ögon....

fn76 skrev:
Återkopplar till #2869, huset i Malmö för 38 milj. Nu finns det en tomt till salu inte långt därifrån, ungeför lika stor för bara 13 miljoner. [länk]
Det borde vara fullt rimligt att bygga ett hus för under 25 milj. även om man anlitar Gert Wingårdh, och således komma billigare undan.
 
fn76 skrev:
Återkopplar till #2869, huset i Malmö för 38 milj. Nu finns det en tomt till salu inte långt därifrån, ungeför lika stor för bara 13 miljoner. [länk]
Det borde vara fullt rimligt att bygga ett hus för under 25 milj. även om man anlitar Gert Wingårdh, och således komma billigare undan.

En tomt "instängd" mellan andra tomter runt om på alla sidor. Är INTE värd 13 miljoner i mina ögon. Den var ju inte ens "läcker" eller med en fantastisk utsikt. Sedan får platsen vara hur "attraktiv" som helst.
 
Jag har länge letat efter ett hus som motsvarar mitt "drömhus", nu behöver jag inte leta längre. Frun blev såld hon också...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-hogberga-brevik-lidingo-kommun-saterstigen-10-7028860

Enda felet är prislappen ;) Men det finns ju ritningar med så jag får väl rita om det så att det passar vår budget.

Undrar hur mycket själva huset hade kostat separat, och hur mycket som är pris för själva läget. Visst, ett sånt hus bygger man inte i ett vanligt villaområde med grannar i alla fyra vädersträck, det kräver en lite större tomt, eller ett solitärt läge med lite fina vyer, t.ex. åkrar, hav, skog etc. Trist bara att de flesta kommunala tomter är så kompakta, det hade varit trevligt med lite blandning. Men visst, en tomt med havsutsikt eller strandnära läge här i Karlskrona ligger på runt 3 miljoner, kan bara föreställa mig vad det kostar på Lidingö... så marknaden för dessa är helt klart begränsad...

/S
 
Spara ihop 6-7millar så kan ni bygga ett liknande hus ;)


steve5432 skrev:
Jag har länge letat efter ett hus som motsvarar mitt "drömhus", nu behöver jag inte leta längre. Frun blev såld hon också...

[länk]

Enda felet är prislappen ;) Men det finns ju ritningar med så jag får väl rita om det så att det passar vår budget.

Undrar hur mycket själva huset hade kostat separat, och hur mycket som är pris för själva läget. Visst, ett sånt hus bygger man inte i ett vanligt villaområde med grannar i alla fyra vädersträck, det kräver en lite större tomt, eller ett solitärt läge med lite fina vyer, t.ex. åkrar, hav, skog etc. Trist bara att de flesta kommunala tomter är så kompakta, det hade varit trevligt med lite blandning. Men visst, en tomt med havsutsikt eller strandnära läge här i Karlskrona ligger på runt 3 miljoner, kan bara föreställa mig vad det kostar på Lidingö... så marknaden för dessa är helt klart begränsad...

/S
Q
 
thomas33 skrev:
Inte så speciellt, men det gula djuret är väldigt intresserat att få vara med på bild. :D
[länk]
haha ja man kan undra hur de tänkte där. Kul, men tillför inget tycker jag. Sista bilden är den enda jag kan hitta där den gula grisen? inte är med.

Fint läge...

/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.