Patte skrev:
Nej.... Vi har faktiskt inte rangordnat alla tomter och bekanta till oss säger att det är dumt.... Men vi vill faktiskt inte bygga på ALLA tomterna som erbjuds....

Nu känns det inte lika säkert längre....

Var länge inne på Villa Varm men har backat.... Det seglade iväg nog så mycket för vår budget.... Lutar nu åt lokal byggare.... Vill i a f ha ett hus i 1 3/4 plan... Det känns som att det är lättare att börja agera vad beträffar val av hus när man har en ev. tomt klar.... Tomtens läge påverkar faktiskt ganska mycket hur vi vill utforma vårt hus....
Hur har ni resonerat och prioriterat när ni valt vilka tomter som är tänkbara?
 
Nej.... Det är sent.... och förresten återkommer den 19:e med hur vi har resonerat i våra prioriteringar.... så ingen "stjäl" våra tankar och får en tomt som vi hade önskat att få före oss.... ::)

 
Hej på er alla!

Nu har ytterligare en vecka knatat i väg, veckorna går så fort!
Idag ska man börja lägga plåten på vårt tak, även fönster och dörrar ska på plats. Det känns skönt tycker jag, då det ser mer färdigt ut på utsidan. Snart är nästan hela huset färdigt isolerat. Daniel jobbar idag sista dagen, sen är han ledig i 7 veckor! Han ska bara vara i vårt hus och jobba. Han ska börja dra elen till övre plan (ingår ej i entrprenaden) sen ska han dra centraldammsugare mm. Så himla skönt att bara kunna koncentrera sig på huset.
Själv ska jag jobba hela helgen på mitt jobb men nog måste jag titta till volontärgatan och se hur mycket man hunnit på vårt hus! ;)
Ha en jätte bra helg, vi kanske ses!
Jag håller tummarna för er alla som väntar på besked om ni ska få en tomt eller inte! Lycka till! :)


 
Ringde kommunen idag.... Vi fick tomt 36!! i etapp II och är mycket, mycket nöjda.... Tomt 36 var vårt 5:e val!!!!...

Ni andra.... Ta nu och ring kommunen och kolla upp om och vilken tomt ni fått!!!!

;D ;D ;D
 
Patte skrev:
Ringde kommunen idag.... Vi fick tomt 36!! i etapp II och är mycket, mycket nöjda.... Tomt 36 var vårt 5:e val!!!!..

;D ;D ;D
Grattis!!!! Jag vet ju hur roligt det känns! ;D
Lycka till med allt!
 
Fick just veta att vi inte fått tomt. Tomttilldelningen gick en bit förbi köplats 400...vi har plats 453... :-[ Hoppas tillräckligt många väljer att inte teckna sig.
 
Patte skrev:
Ringde kommunen idag.... Vi fick tomt 36!! i etapp II och är mycket, mycket nöjda.... Tomt 36 var vårt 5:e val!!!!...

Ni andra.... Ta nu och ring kommunen och kolla upp om och vilken tomt ni fått!!!!

;D ;D ;D
Finns det någon karta över hur tomterna i etapp 2 ligger? Var ungefär ligger er tomt, i förhållande till etapp 1? Är det en hörntomt ni fått? Hur stor? *nyfiken*
 
36:an är på 700 m2. Konstruerade en karta (med tomtnummer) med de verktyg jag hade.... Powerpoint och kartan från detaljplanen....

Håller tummarna för dig lattemannen!! Jag tror helt klart att det kommer att bli ett visst avhopp....
 
  • detaljplan_kopiera.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Patte skrev:
36:an är på 700 m2. Konstruerade en karta (med tomtnummer) med de verktyg jag hade.... Powerpoint och kartan från detaljplanen....

Håller tummarna för dig lattemannen!! Jag tror helt klart att det kommer att bli ett visst avhopp....
Åh vad spännande, kommer i håg själv hur glada vi blev då vi fick vår tomt. Ni har verkligen en jättespännande, om än arbetssam tid framför er. Lycka till med allt.

När kommer tillträde av tomterna i etapp II ske?
 
Tror det ska vara i början av Juni, vi ska nog ta och ringa imorgon och se hur det gått. Spännande måste man ju säga... :)
 
Jag hörde att det nu är 700  :surprised: st i kommunens tomtkö. Tur att man ställde sig i kö då man gjorde det. Jag tror att vi hade könummer 212 eller nåt sånt.

Mia o Daniel: Vad har ni valt för Centraldammsugare....vad kostade den, hur många uttag ska ni ha?? Vi ska åka ut på fredag och kolla på centraldammsugare och bestämma oss för någon. Är rätt så bråttom nu i och med att innervägganrna snart ska isoleras och spikas igen.

Birgi: Så spännande att det snart är dags för er....
 
linsko skrev:
Birgi: Så spännande att det snart är dags för er....

Japp, har du sett att markarbetena äääntligen påbörjats?
I övrigt ska jag försöka uppdatera allt eftersom:
www.lyckligagatans.blogg.se
 
linsko skrev:
Mia o Daniel: Vad har ni valt för Centraldammsugare....vad kostade den, hur många uttag ska ni ha?? Vi ska åka ut på fredag och kolla på centraldammsugare och bestämma oss för någon. Är rätt så bråttom nu i och med att innervägganrna snart ska isoleras och spikas igen.
Vi har inte köpt centraldammsugaren än. Men vi har nog bestämt oss, en Foma med allt ca 6000kr. Vi kommer att ha 3 uttag, 2 på nedreplan, 1 övreplan.
Hur långt har ni hunnit göra inne i huset nu, Linsko?
Vad roligt att det händer något på er tomt också, Birgi!
 
Vi har fått tomt 3 på etapp 2!! Det känns super spännande och vi är jätte nöjda med tomten, MEN, vi är givetvis nyfikna på hur kommunen resonerar runt skogen västerut. Som det ser ut nu har vi och ca 15 andra tomter obefintligt med sol efter ca kl. 15... Vi vill absolut ha skogen kvar men inte i närheten så tät och hög som den är i dag.

Är det någon som hört något eller har liknande funderingar?

/Ludde & Maya
 
LuddeoMaya skrev:
Vi har fått tomt 3 på etapp 2!!
Men 3:an är ju inte dum. Vilken plats i kön hade ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.