wendelclark skrev:
En del husägare talar sig varma om sitt hus på krogen......Om att dom får det klart snyggaste huset på hela området...

Intressant ... Vilket blir (enligt krogbesökaren) det snyggaste, tro? ;)
 
Ja, men det är ju bra att "dom" tycker att sitt hus är det finaste ;)
birgi skrev:
[quote author=wendelclark link=1128681018/180#186 date=1131018344]En del husägare talar sig varma om sitt hus på krogen......Om att dom får det klart snyggaste huset på hela området...

Intressant ... Vilket blir (enligt krogbesökaren) det snyggaste, tro?  ;)[/quote]
 
MiaoDaniel skrev:
Ja, men det är ju bra att "dom" tycker att sitt hus är det finaste  ;)[quote author=birgi link=1128681018/180#187 date=1131019084][quote author=wendelclark link=1128681018/180#186 date=1131018344]En del husägare talar sig varma om sitt hus på krogen......Om att dom får det klart snyggaste huset på hela området...
Sant! Själv är jag också övertygad om att just vårt blir snyggast! ;D
 
Ni har så rätt så.....så länge det bara är positivt om sitt eget hus...!!!
 
Hej hopp alla kronanbyggare, hoppas allt är bra med er. Hur går det för er allihop. Ser att det går frammåt för er Mia och Daniel. Ser ut att bli jättefint

Wendelclark är du oxå en kronanbyggare eller? Vad ska ni bygga för hus? När har ni tänkt börja bygga?

Själv kämpar vi på med vårt hus, vi ska nog arbeta där i helgen så vi kanske stöter på er allihop.

 
Hejsan

Äntligen kan jag registrera in som mig själv, fick vara Robbster i fredags. Kom ej ihåg mitt lösenord. Nåja Robban och jag var aldrig upp i huset nåt på lördag eller söndag, men jag antar att aktiviteten där uppe fortsätter. Vi har börjat isolera invändigt nu, så det börjar bli riktigt varmt inne, vi har även slagit igång plattan.

Ang. diskusionen att påstå att man har det finaste huset:

Jag hoppas och antar att alla tycker att ens eget hus är det finaste. Synd bara att den svenska jantelagen alltid ska förbjuda folk att prata gott om det man har och det man gör. Nåja det är väl så det är och alltid kommer att vara...det är synd tycker jag.
 
linsko skrev:
Hejsan

Äntligen kan jag registrera in som mig själv, fick vara Robbster i fredags. Kom ej ihåg mitt lösenord. Nåja Robban och jag var aldrig upp i huset nåt på lördag eller söndag, men jag antar att aktiviteten där uppe fortsätter. Vi har börjat isolera invändigt nu, så det börjar bli riktigt varmt inne, vi har även slagit igång plattan.

Ang. diskusionen att påstå att man har det finaste huset:

Jag hoppas och antar att alla tycker att ens eget hus är det finaste. Synd bara att den svenska jantelagen alltid ska förbjuda folk att prata gott om det man har och det man gör. Nåja det är väl så det är och alltid kommer att vara...det är synd tycker jag.
Hej!
Jag tycker att det hela kanske har blivit lite förstorat ang om det finaste huset. Jag (Mia) tycker inte att vi har det finaste huset, herregud det finns ju så himla många fina. Löjligt att jämföra hus och hus. Vi har ju alla så olika smak, budget mm. Hur mycket man vill lägga ut på sitt hus är så himla olika. Men det dyraste huset behöver absolut inte vara det finaste, jag menar inte så. Men det är ju tur att vi alla är så olika. Inte kul om alla hus skulle se likadana ut. Det ju det som är en del charmen att bygga på Ö.kronan. Men vi är nöjda med vårt hus och det är jag glad för.

Ang om vårt hus så har det blivit alldeles försenat. Vi hade planerat att kunna bo där till jul. Känner mig jätte ledsen för det kommer nog inte att kunna ske. Vi har ju sålt lgh och bor nu i andra hand vilket går ganska bra men känner mig ganska less på det. Vill ha vårt eget!
Jag hoppas och ser att det går bra och frammåt för många av er. När har ni tänkt flytta in?
Ha det jätte bra och vi ses säkert!
 
MiaoDaniel skrev:
[quote author=linsko link=1128681018/180#192 date=1131352843]Hejsan

Äntligen kan jag registrera in som mig själv, fick vara Robbster i fredags. Kom ej ihåg mitt lösenord. Nåja Robban och jag var aldrig upp i huset nåt på lördag eller söndag, men jag antar att aktiviteten där uppe fortsätter. Vi har börjat isolera invändigt nu, så det börjar bli riktigt varmt inne, vi har även slagit igång plattan.

Ang. diskusionen att påstå att man har det finaste huset:

Jag hoppas och antar att alla tycker att ens eget hus är det finaste. Synd bara att den svenska jantelagen alltid ska förbjuda folk att prata gott om det man har och det man gör. Nåja det är väl så det är och alltid kommer att vara...det är synd tycker jag.
Hej!
Jag tycker att det hela kanske har blivit lite förstorat ang om det finaste huset. Jag (Mia) tycker inte att vi har det finaste huset, herregud det finns ju så himla många fina. Löjligt att jämföra hus och hus. Vi har ju alla så olika smak, budget mm. Hur mycket man vill lägga ut på sitt hus är så himla olika. Men det dyraste huset behöver absolut inte vara det finaste, jag menar inte så. Men det är ju tur att vi alla är så olika. Inte kul om alla hus skulle se likadana ut. Det ju det som är en del charmen att bygga på Ö.kronan. Men vi är nöjda med vårt hus och det är jag glad för.

Ang om vårt hus så har det blivit alldeles försenat. Vi hade planerat att kunna bo där till jul. Känner mig jätte ledsen för det kommer nog inte att kunna ske. Vi har ju sålt lgh och bor nu i andra hand vilket går ganska bra men känner mig ganska less på det. Vill ha vårt eget!
Jag hoppas och ser att det går bra och frammåt  för många av er. När har ni tänkt flytta in?
Ha det jätte bra och vi ses säkert![/quote]

Hejsan

Håller fullständigt med dig om allt du skrev, tycker det är kul att det finns så många olika stilar representerade på Kronan. Det blir mer liv då, trist om alla hus skulle vara identiska. Jag är full övertygad om att alla kommer att trivas i just sitt lilla hus. Själv kommer jag att vara så glad då vi äntligen får flytta in i huset, jag längtar snart ihjäl mig. Robban och jag bor ju hos min pappa i Råneå, inget ont om honom, det funkar jättebra. Men att inte ha nåt eget, ha sina egna saker och få vara själv emellanåt.....tär på en litegrann. Vi hoppas få flytta in i början av 2006, helst i januari.

Hade också gärna velat få allt klart till jul, tänk att få fira julen i sitt eget hus....Tråkigt att det har blivit försenat för er, då ni var iställd på att få fira julen där. Tyvärr verkar det vara rätt så vanligt med förseningar i denna bransch.
 
Ja, huga vad trist med förseningar, man får ju vänta tillräckligt länge ändå.
Har ni någon förseningsklausul med i kontraktet? Alltså att ni får ersättning om bygget försenas från det inflyttningsdatum ni fått?
Vårt bygge har också försenats i flera omgångar från vad som först sades, men nu finns det på papper att inflyttning är 10 april och blir det ytterligare förseningar så kommer det att kosta husföretaget. Man kan ju alltid hoppas att det innebär att vi faktiskt får flytta in 10 april ... (Vi som från början trodde på inflyttning till jul.  ::) )
 
birgi skrev:
Ja, huga vad trist med förseningar, man får ju vänta tillräckligt länge ändå.
Har ni någon förseningsklausul med i kontraktet? Alltså att ni får ersättning om bygget försenas från det inflyttningsdatum ni fått?
Vårt bygge har också försenats i flera omgångar från vad som först sades, men nu finns det på papper att inflyttning är 10 april och blir det ytterligare förseningar så kommer det att kosta husföretaget. Man kan ju alltid hoppas att det innebär att vi faktiskt får flytta in 10 april ... (Vi som från början trodde på inflyttning till jul.  ::) )
Det är verkligen trist med förseningar. Nu är även vår ytterdörr försenad men det var tur att vår "byggare" hade en annan som man kan sätta på plats. Det mesta ordnar sig alltid! :)
Vårt kök, vitvaror, braskaminen väntar på att bli uppsatta...oj, vad jag längtar!
Vad blev det för kök för er, Linsko?
Igår var vi in till K-rauta huset på vårt kvarter. Det huset kommer också att bli fint. Han höll på att bygga och snickra på för fullt.
Igår fick vi massor till vår tomt...vi måste fylla ganska mycket. Dom fortsätter antagligen dag med att fylla.
Egentligen hade jag väl inte så mycket att skriva men men...
Ha det!

 
MiaoDaniel skrev:
[quote Det är verkligen trist med förseningar. Nu är även vår ytterdörr försenad men det var tur att vår "byggare" hade en annan som man kan sätta på plats. Det mesta ordnar sig alltid!  :)
Vårt kök, vitvaror, braskaminen väntar på att bli uppsatta...oj, vad jag längtar!
Vad blev det för kök för er, Linsko?
Igår var vi in till K-rauta huset på vårt kvarter. Det huset kommer också att bli fint. Han höll på att bygga och snickra på för fullt.
Igår fick vi massor till vår tomt...vi måste fylla ganska mycket. Dom fortsätter antagligen dag med att fylla.
Egentligen hade jag väl inte så mycket att skriva men men...
Ha det!
Stämmer det att K-rautahuset ska vara visningshus? Helst skulle man ju vilja gå en visningsrunda i _alla_ fina hus som växer fram på området.
Bor familjen redan i sitt K-rauta?
Oops, nu såg jag att det inte var områdets _första_ K-rautahus du varit i ...
 
Det första K-Rauta huset kommer nog att vara visningshus. Han är ju själv säljare av K-Rauta hus. Robban har varit in och tittat där, men då var bara mellanväggarna uppe, skulle vara spännande att titta in där. Men vår grannes K-Rautahus vet jag faktiskt inte om det kommer att vara ett visningshus, det är ju inte helt omöjligt. Måste titta in där i helgen, det har förmodligen hänt massor sedan sisst.

Se det positivt Mia....det är rätt så bra att under byggtiden ha en gammal dörr inmonterad då riskerar ni inte att få den nya fina dörren skadad. Det är så lätt att någon råkar stöta till och vips är det ett fult hack. Vi har satt in en gammal dörr och kommer att ha det tills dess att vi börjat få någotsånär klart invändigt. Fast jag förstår att man blir lite less med förseningar. Man vill ju helst att allt ska klaffa.

Vi har beställt ett det nya pärlspontköket de har fått in på K-Rauta. Föst tittade vi på Lantköket , men vi avvaktade med att beställe eftersom säljaren berättade att det skulle komma in nya kök till hösten. Sedan har vi besällt bänkskivor i massiv ek. Vi tog dock inte den vanliga skivan som K-Rauta har, eftersom de är hutlöst dyra. Vi beställde istället på löpmeter så att vi ska kapa till själv. Det blev en jättestor prisskilnad eftersom vi har 8 meter bänkyta. Vi får köket den 5 december och vi hoppas verkligen att vi har möjlighet att börja montera in det ganska omgående då. Det beror lite på, vi måset ju ha hunnit lägga golvet i köksdelen då och de vet vi inte riktigt om vi hunnit med.

Har ni beställt ert kök ännu? När får ni det isf levererat.
 
Till Mia:
Oj nu vet jag inte om jag läste slarvig...har ni redan fått ert kök?
 
linsko skrev:
Till Mia:
Oj nu vet jag inte om jag läste slarvig...har ni redan fått ert kök?
Ja, vi har fått vårt kök. Enligt planeringen sen tidigare så skulle vi nog ha hållt på att sätta upp det nu. Nu ligger det hemma hos min mamma i en MASSA kartonger=)
Vi beställde ett IKEA kök, faktum Ädel, vit.
Nu måste jag rusa till jobbet!
Tack, för att du försöker uppmuntra mig! Idag känns det mkt bättre än igår!
Ha det!
 
[/quote]

Stämmer det att K-rautahuset ska vara visningshus? Helst skulle man ju vilja gå en visningsrunda i _alla_ fina hus som växer fram på området.
Bor familjen redan i sitt K-rauta?
Oops, nu såg jag att det inte var områdets _första_ K-rautahus du varit i ...[/quote]
Nä, inte det första. Det på vårt kvarter. Han kom och bjöd in oss. Ja, jag skulle oxå vilja gå på en rundtur sen och se på alla! Ni får självklart komma in till oss och titta sen när det finns nå och titta på! Ni är så välkomna!
Ha det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.