Marlen Eskilsson skrev:
När man ska svara på ett pm ligger skicka-knappen nerskjuten och dold under undernavigeringen så att man inte kan komma åt att klicka på den.
Samma med vanliga inlägg om man flyttar fokus utanför svarsrutan
 
Kommer ni fixa att det går att använda iPhone 4 och byggahus appen?
 
Ja, jag hoppas och tror att det är en enkel sak att fixa men jag är inte helt säker. Ett problem vi har är att jag inte tror vi längre har tillgång till en iphone 4 så det kan eventuellt ställa till det för oss, men vi kommer att flrsöka och arbetet kommer fortsätta när vi börjar jobba igen på måndag.
 
Per Eskilsson skrev:
Ja, jag hoppas och tror att det är en enkel sak att fixa men jag är inte helt säker. Ett problem vi har är att jag inte tror vi längre har tillgång till en iphone 4 så det kan eventuellt ställa till det för oss, men vi kommer att flrsöka och arbetet kommer fortsätta när vi börjar jobba igen på måndag.
Om du har en mac finns emulator i xcode (laddas ner i app store)
 
Per Eskilsson skrev:
Ja, jag hoppas och tror att det är en enkel sak att fixa men jag är inte helt säker. Ett problem vi har är att jag inte tror vi längre har tillgång till en iphone 4 så det kan eventuellt ställa till det för oss, men vi kommer att flrsöka och arbetet kommer fortsätta när vi börjar jobba igen på måndag.
Om du vill kan jag skicka min gamla Iphone 4 (blank, ej s) till er via brev. Den ligger rätt oanvänd. Fungerar nog utmärkt för debugging. PMa om intressant!
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Appen återgår till förstasidan så fort man byter till annan app och sedan återgår direkt. Helt värdelöst om man vill hoppa över till annan sida för att tex klipp och klistra ngt. Antar att det är en bug? Jag har senaste iOS och en iPhone 4s.
 
Jag märker att på en ipad så försvinner ibland nedre navigationslisten i stort sett helt.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Videonisse skrev:
Appen återgår till förstasidan så fort man byter till annan app och sedan återgår direkt. Helt värdelöst om man vill hoppa över till annan sida för att tex klipp och klistra ngt. Antar att det är en bug? Jag har senaste iOS och en iPhone 4s.
Hmm.. Konstigt. Så blir det inte för mig i min iPhone 6. Någon annan som lyckas återskapa detta?
 
Testat lite mer. Verkar bara hända när jag öppnar vi fliken Bevakningar. Händer ej för Senaste eller Deltagit.
 
Per Eskilsson skrev:
Hmm.. Konstigt. Så blir det inte för mig i min iPhone 6. Någon annan som lyckas återskapa detta?
Kan inte återskapa i iphone 6 eller ipad2, fullt uppgraderade. Dock ser jag att ibland att detta inträffar när man inte använt appen på länge och switchar till den, men som sagt inte under ett snabbt byte.
 
Scroll tillbaka till toppen på sidan, brukar funka med dutt högst upp på skärmen, så icke i iPhone appen. Saknar det när man trillar in i trådar som man inte följt tidigare, ja - lite här och där faktiskt, och snabbt vill komma till toppen på sidan.
 
TeroM, jo det funkar i iPhoneappen, se inlägg 758, man måste "klicka" på klockan.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Japp, enligt instruktion - starta om appen. Sen började det att fungera.
 
Undersökt lite mer. Verkar kanske ha ngt med multitasking i iOS att göra, felet händer när jag samtidigt lyssnar på Spotify eller Storytel i bakgrunden. Telefonen kanske påverkas när ljudapp körs i bakgrunden?
 
Jag lyckas reproducera felet i iPhone 4s. Vi tror att det kan vara så att felet beror på att telefonen startar om appen från scratch när telefonens RAM-minne tar slut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.