TeroM skrev:
Scroll tillbaka till toppen på sidan, brukar funka med dutt högst upp på skärmen, så icke i iPhone appen. Saknar det när man trillar in i trådar som man inte följt tidigare, ja - lite här och där faktiskt, och snabbt vill komma till toppen på sidan.
Vi har fixat denna bugg i vår utvecklingsmiljö. Buggen kommer att vara åtgärdad i nästa version av appen som vi planerar skicka in imorgon.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
elpaco skrev:
Om du vill kan jag skicka min gamla Iphone 4 (blank, ej s) till er via brev. Den ligger rätt oanvänd. Fungerar nog utmärkt för debugging. PMa om intressant!
Igår kom elpacos gamla iphone 4 till oss med posten. Tack för lånet elpaco!

Men på grund av att vi använder senaste versionen av Xcode så lyckas vi inte testköra våra buggfixar på iOS 7 men Aaron tror ändå att vi lyckats bli av med buggen som gör att appen crashar i iphone 4.

Så fort appen har godkänts av Apple så kan vi testa. Håll tummarna! Appen kommer skickas in imorgon onsdag, sedan brukar det ta 5 arbetsdagar innan den finns tillgänglig i App Store.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
R
är de nån som får appen att funka, den bara startar o stänger av sig direkt.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
D09
Roland112 skrev:
är de nån som får appen att funka, den bara startar o stänger av sig direkt.
Till ios?

Min funkar helt ok :)
 
Per Eskilsson skrev:
Igår kom elpacos gamla iphone 4 till oss med posten. Tack för lånet elpaco!
Det minsta jag kan ge tillbaka. Men som sagt en vecka postgång får förklaras med semestertempo .. I övrigt kan jag tipsa om appar med 3G babyvakt, varvid man kan återanvända sin gamla nalle på ett bra sätt. Funkar finfint.
 
Roland112 skrev:
är de nån som får appen att funka, den bara startar o stänger av sig direkt.
Appen funkar inte om du har en iPhone 4 som inte kan köra högre version av iOS än version 7. Vi hoppas kunna fixa det i nästa appuppgradering.
 
Idag har vi skickat in en ny iOS-uppgradering till Apple. Inom några dagar (oftast fem arbetsdagar) kommer den nya uppgraderingen att vara tillgänglig i App Store.

Men en del grejer har vi fixat redan nu. :)

1. Visa fler-knappen har bytts ut mot en paginering under Senaste så att det går att "backa tillbaka" där man var innan man klickat in sig i en forumtråd.

2. Vi har lagat pagineringen under Bevakningar.

3. Vi har fixat så att det går att klicka på Skicka-knappen när man svarar på PM.

4. Vi har fixat så att Inbäddade youtubevideos anpassar sin bredd, så trådar med videos inte blir för breda.

5. Vi skriver ut "Mest läst, Mest gillat, Obesvarat, Oläst och Mest besvarat" som rubriker så att man ser var man är någonstans.

6. Vi har lagt till sidnumrering bakom "Senaste, Bevakningar, Deltagit, Mest läst, Mest gillat, Obesvarat, Oläst och Mest besvarat" så att man ser vilken sida man befinner sig på.

7. Vi har snyggat till sökfältet på sökresultatsidan så att det inte ser trasigt ut.

Fler buggfixar kommer som sagt inom några dagar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Videonisse
  • Laddar…
buggfix som dubbelposter? :p
 
Jag råkade posta samma inlägg två gånger. Har raderat det sista nu.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
förstår det,

har själv varit irriterad att inte appen fungerar.. men förstått att det kräver senaste ios... som är på tok för stort när man har iphone med minsta minnet.... så det får vara tillsvidare.. kör i safari ist
 
iPhoneapp-användare: Jag ligger på rygg och pustar ut i min säng efter en hård dags arbete. :p

Läser i Byggahus-appen. Men rätt som det är så roteras innehållet från porträttläge till landskapsläge. Jag tappar fokus och orientering och hamnar någon annanstans i texten. :( Detta sker rätt så ofta och stör mig.

Jag vet att jag kan inaktivera rotation där nere i mobilen men oftast vill jag ha den inställningen av och orkar liksom inte swipa och aktivera den.

Nu undrar jag om det är okej med er att vi gör som facebook och spotify gör i sina appar, dvs inaktiverar automatisk rotation?

Naturligtvis gäller detta bara iPhones, inte iPads (där vill man ju oftare köra i landskapsläge).
 
Du menar även androidappen, va? I så fall helt ok, iphone bryr jag mig inte ett smack om.
 
Tack för att du frågar :) Jag använder faktiskt liggande läge oftare på iPhone än på iPad när det gäller läsning av texter. Speciellt på kvällen när jag blir lite trött i ögonen. Kan man inte ha det som valfri inställning?
 
Nej, jag menar iphone appen, men natugligtvis gäller samma fråga android-appen. Jag förutsätter att "problemet" och möjligheterna är ungefär samma där.
 
Videonisse skrev:
Tack för att du frågar :) Jag använder faktiskt liggande läge oftare på iPhone än på iPad när det gäller läsning av texter. Speciellt på kvällen när jag blir lite trött i ögonen. Kan man inte ha det som valfri inställning?
Kör du med Ökad textstorlek (Meny > Öka textstorleken) då?
Vilken iphone har du; 4, 5, 6 eller 6 plus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.