Min WG791E har börjat stanna mitt på gräsmattan istället för att söka laddstation när den börjar få slut på batteri. Det händer i regel jämt om man startar den utanför schemalagd tid. Under schemalagd tid händer det mer sporadiskt.

Problemet började efter uppdatering till senaste versionen. Fler som upplevt detta?
 
peternicklas
mg765 skrev:
Min WG791E har börjat stanna mitt på gräsmattan istället för att söka laddstation när den börjar få slut på batteri. Det händer i regel jämt om man startar den utanför schemalagd tid. Under schemalagd tid händer det mer sporadiskt.

Problemet började efter uppdatering till senaste versionen. Fler som upplevt detta?
Om det 0.94 som du har uppdaterat till så kan det vara orsaken till dina problem. Installera 0.92 istället. 0.94 är har dom tagit bort av någon anledning.
 
peternicklas skrev:
Om det 0.94 som du har uppdaterat till så kan det vara orsaken till dina problem. Installera 0.92 istället. 0.94 är har dom tagit bort av någon anledning.
Mystiskt, när jag väljer att ladda ner firmware på https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update så kommer jag fortfarande till version 0.94. Har de tagit bort versionen bara för andra modeller möjligen?
 
peternicklas
mg765 skrev:
Mystiskt, när jag väljer att ladda ner firmware på [länk] så kommer jag fortfarande till version 0.94. Har de tagit bort versionen bara för andra modeller möjligen?
Det kanske var till 794e, den första modellen. Du får nog ringa till supporten, 0451381987
 
peternicklas skrev:
Det kanske var till 794e, den första modellen. Du får nog ringa till supporten, 0451381987
ja 790 o 791 kör V 0,94
 
peternicklas skrev:
Om det 0.94 som du har uppdaterat till så kan det vara orsaken till dina problem. Installera 0.92 istället. 0.94 är har dom tagit bort av någon anledning.
För min del inga problem med V 0,94 andra kan kanske ha det
 
peternicklas
Vet inte om ni har uppmärksammat det. Men vid uppdatering av mjukvara så får inte batteriet ha en temp över 35 grader.
 
Jag uppdaterade också idag till v0.94. Vet ej om det blivit någon skillnad än då mitt problem (förutom att den fastnar vid grannen) är att den var stendöd i morse
 
Nicke Nyfiken
hantverkare1 skrev:
Jag uppdaterade också idag till v0.94. Vet ej om det blivit någon skillnad än då mitt problem (förutom att den fastnar vid grannen) är att den var stendöd i morse
Vad menar du med stendöd? Var batteriet helt urladdat?
 
Nej, avstängd så jag fick hålla in den röda knappen och ange pinkod. 72%laddad trots ca 10 timmar i laddaren
 
hantverkare1 skrev:
Nej, avstängd så jag fick hålla in den röda knappen och ange pinkod. 72%laddad trots ca 10 timmar i laddaren
Var den avstängd släckt display ? har du kollat så V.0,94 verkligen har gått in
 
Redigerat:
Nicke Nyfiken
hantverkare1 skrev:
Nej, avstängd så jag fick hålla in den röda knappen och ange pinkod. 72%laddad trots ca 10 timmar i laddaren
Okej, avstängd. Att den inte var fulladdad är inget att fundera över. Antagligen var den inte fulladdad när den stängde av sig.

Du var inte inne i någon meny och ändrade igår efter klippningen, utan att sedan aktivera den igen?
Har du klippt bort all överbliven slinga? Alltså ingen extra tråd vid laddstationen?
Du har inte lagt sladden till laddstationen i en ihoprullad hög?
 
hantverkare1

Det mest troliga är att den stängde av sig innan den blev fulladdad,så gjorde min innan den blev uppdaterad till V 0.94
tror det är ganska mycket att fundera över
 
Nicke Nyfiken skrev:
Okej, avstängd. Att den inte var fulladdad är inget att fundera över. Antagligen var den inte fulladdad när den stängde av sig.

Du var inte inne i någon meny och ändrade igår efter klippningen, utan att sedan aktivera den igen?
Har du klippt bort all överbliven slinga? Alltså ingen extra tråd vid laddstationen?
Du har inte lagt sladden till laddstationen i en ihoprullad hög?
Ok. Tänkte att den skulle ladda fast den var avstängd.

Inga menyändringar.
Har ingen slingkabel liggande, sparade ca 10 cm och klippte av den där.
 
Elkludde skrev:
hantverkare1

Det mest troliga är att den stängde av sig innan den blev fulladdad,så gjorde min innan den blev uppdaterad till V 0.94
tror det är ganska mycket att fundera över
Så kan det vara. Uppdaterade idag så vi får se imorgon om det hjälpte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.