Förstår det. Har som tur är ingen hund😀

Däremot som sagt problem med att han längs slingan mot grannen börjar snurra och sen påstår att han är utanför arbetsområdet.
Grannen har också en Worx men det är ca 1 m mellan slingorna så det borde väl inte påverka?
 
hantverkare1 skrev:
Förstår det. Har som tur är ingen hund😀

Däremot som sagt problem med att han längs slingan mot grannen börjar snurra och sen påstår att han är utanför arbetsområdet.
Grannen har också en Worx men det är ca 1 m mellan slingorna så det borde väl inte påverka?
det kan nog påverka,prova om grannen stänger av sin strömmen till laddarese om det hjälper
 
Tänkte på det också men grannen går ej att prata med tyvärr.
Kan man testa skärma av på något sätt?
 
Märker nu också att den svänger svagt vänster men det kanske är normalt?
 
hantverkare1 skrev:
Märker nu också att den svänger svagt vänster men det kanske är normalt?
Va tråkigt med grannen,min granne kör en HQ vi har kanske något över 1 m det är inga problem vi kör hur som helst
min svänger både vänster o höger

lägg in vad du har för maskin
 
Tyvärr är det så.

Jag menar att min svänger svagt vänster alltid.

Har en WG790E
 
Har nu testat och flyttat slingan 2 m längre in på tomten och nu funkar det kanon, men, så kan jag ju inte ha det.

Någon måste ju ha löst problemet??
 
hantverkare1 skrev:
Har nu testat och flyttat slingan 2 m längre in på tomten och nu funkar det kanon, men, så kan jag ju inte ha det.

Någon måste ju ha löst problemet??
Prata med supporten kanske hjälper med en ny nätdel i laddaren,som har en starkare signal
 
Får höra med dom på måndag om ingen annan har ett bra förslag
 
Nicke Nyfiken
Svag signal verkar vara ett relativt vanligt problem på årets modeller av Landroid. Kanske kan du få fler förslag på åtgärder om du lägger frågan i den tråden i stället. https://www.byggahus.se/forum/robot...ingstrad-worx-landroid-2015-modeller-102.html Men jag tror liksom Elkludde att du ska försöka få ett nytt kort till laddstationen. Det har hjälpt många som haft problem liknande dina.

Landroid 2.0 (det vill säga WG794E), verkar generellt ha starkare signal än året modeller, men går enligt tester att köra med 40 cm mellan slingorna utan att de stör varandra. Vet du vilken modell av Landroid din granne har?

Alla Landroider svänger mer eller mindre svagt vänster hela tiden, så det får anses normalt. Oftast har det ingen betydelse för klippresultatet.
 
Han var avstängd i morse när jag gick ut och kollade varför han inte startat kl 7 enligt schemat. Fick starta den och ange pinkod, sen gick han ut i 5-6 minuter och gick sen till laddaren. Tråkigt när det inte funkar
 
hantverkare1 skrev:
Han var avstängd i morse när jag gick ut och kollade varför han inte startat kl 7 enligt schemat. Fick starta den och ange pinkod, sen gick han ut i 5-6 minuter och gick sen till laddaren. Tråkigt när det inte funkar
Vilken version har du ?
 
Vet ej. Hur ser man det?
 
hantverkare1 skrev:
Vet ej. Hur ser man det?
Stäng av den on off håll ner on titta nere till höger i displyen visas bara någon sekund det skall stå V 0.94
står det V0,92 gå till hemsidan och uppdatera där finns info hur du gör
 
Stod v086 så nu har jag uppdaterat till v94.
Den snurrar fortfarande och stannar vid grannen så vi får se vad som händer imorgon om han går ut själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.