KnockOnWood skrev:
Frukost lunch och middag (och vickning förstås) intas förstås på stadens krogar
Min sambo har tjatat om hus länge, men det är närheten till grymma restauranger och krogar som gör att jag vägrar flytta från city. Men vi kompromissa iaf det blev vasastan inte Östermalm :)
 
Det är ju A och O med noggranna förberedelser så det får ta lite tid. Imorn blir det flyta av, idag han vi bara fixa skydd, avstängningslister och nivåpinnar

DSC_0602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Vid första anblick tänkte jag, fan vad högt dm ska flyta men sedan såg jag att ni inte har klippt av nivåpinnarna i den höjd det ska flytas:x(y)
 
:) Vi tänkte istället markera nivån med en penna. Vi ska flyta två ggr först fiberarmerad sedan en liten kaka på 4mm fin. Blir mindre stressigt för en ovan på så sätt
 
Kunde inte sova inatt varför är det så läskigt med att flyta? :D
 
  • Gilla
Visionären
  • Laddar…
Flytarfrossa :)

Jag var rejält skakis när jag flytspacklade hallen, men med facit i hand så var det rätt enkelt, bara man är noga, och det verkar ju du vara så det borde ju gå bra :)
 
  • Gilla
Visionären och 1 till
  • Laddar…
Jo, det gick ju bra med badrummet, men denna yta är cirka dubbelt så stor, samt att här är nivån superviktrig då vi inte ska ha list eller så mot furugolvet
 
Aha, det blir nog sjukt snyggt att undvika nivålist! Blir det en fog mot det andra golvet istället?
 
Ja, en mjukfog för att ta upp eventuella rörelser i furugolvet

Nu har vi spacklat, fan vad stressigt, men blev rätt bra.
DSC_0603.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tjusigt! Får se om du får samma effekt som jag. Fibrerna i spacklet drog sig mot slangen så att man såg hur slangen gick i spacklet!
 
Det ska på 4mm spackel till så det ska log bli fint, dock konstigt att slangen syns 10mm spackel ovan slang
 
Golvet blev 1mm lägre än tänkt så sista skiktet blir 5mm istället för tänkta fyra, men annars var golvet helt vågrätt
DSC_0605.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det för konstiga ränder man ser i flytspacklet, vilka går horisontellt på bilden med runda förbindningar i ändarna :rolleyes:
 
Det är nog som simpan skrev att plasten i slangen atraherar fibrerna i spacklet, man kan även ana skenan som golvvärmen är monterad på
 
AndersMalmgren skrev:
Golvet blev 1mm lägre än tänkt så sista skiktet blir 5mm istället för tänkta fyra, men annars var golvet helt vågrätt
[bild]
Tjusigt! skönt att det blev 5mm istället för 4... Min erfarenhet är att tunna flytspacklingar är trassliga att få till bra.

Imponerande arbete, följer det i det tysta ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.