Timmy Svahn skrev:
vilken längd klipper ni gräset? Vad är att rekomendera? Min gräsmatta är ju inte så rak. Är lite kupperad om man säger så. Vilken längd ska man köra
Står på 4 nu kommer nog att sänka ytterligare.
 
david gustafsson skrev:
Vilken programvara har du? Efter uppdatering till 0,94 så har min också en gång stängts av i laddstationen, och en gång stannat för "upp och ner". Om det är senaste uppdatering skall jag låta vara osagt, men den har inte gjort det tidigare.
Min går inte tyst. Högt ljud från drivmotorerna.
Det som WORX rekommenderar v 0,94. Har bara testat den varianten i 10 dagar men den har vid ett tillfälle efter det stängt av sig själv mellan uppladdningarna men inga "upp och ner meddelanden" längre
 
Sepals skrev:
Står på 4 nu kommer nog att sänka ytterligare.
Jag har 28 mm , jag har en ojämn gräsmatta funkar bra på 28
 
Kör med 30 mm gräshöjd upplever att gräset lägger sig om man låter det bli längre
 
Jag tycker den blivit mycket känsligare för saker den stöter emot. Hjulblock, fångad, upp och ner. Hände väldigt sällan förut men nu stannar den för lite allt möjligt. Händer oftare med 0.94 än tidigare.
 
Hei! Har en WG797E som svinger til venstre. Er det noen som vet hvordan gyroen nullstilles?
Petter
 
NAVERUD skrev:
Hei! Har en WG797E som svinger til venstre. Er det noen som vet hvordan gyroen nullstilles?
Petter
tryck 2 håll nere 5 10-15 sek
 
Tackar så mycket for 0.92 mjukvaraoppdateringen til min 791E så jag fick nedgraderat från 0.94. Det blev betre i nedforsbackar tycker jag och den glider inte så ofte over slingan och stoppar. Men den er fortsatt semre enn innan jag la inn 0.94 selv nå med 0.92 mjukvaran. Moglit det henger noen data fra 0.94 mjukvaran igjen som forstør 0.92 mjukvaran...kommer til och beholda 0.92 ialfall tills en ny uppdatering kommer. Med 0.94 mjukvaran så er roboten blivit ubrukelig på annat enn platta flator. Mitt inntryck efter å ha lest på forumet er at 0.94 inte har givit suksess och spesielt for lutningar. Någon som får gett denne informationen till supporten slik at det blir rettat til ny uppdatering?
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Min stänger oxå av sig ibland när man har ändrat klippschema då tappar den koden får den hjälp med första starten sn funkar det dag efter dag,men högljudd från drivmotorerna måste åtgärdas efter säsongen
Har du varit i kontakt med supporten angående ljudet från drivmotorerna?
 
power650 skrev:
Har du varit i kontakt med supporten angående ljudet från drivmotorerna?
ja lit men träffade inte rätt pers jag avvaktar tills säsongen är över
 
Hej, när min robbot går in för laddning, stannar inte kvar i laddstationen, juckar fram å tbx tills det blir hjulblock. Någon som varit med om detta.
 
peternicklas
Daniel Andersson skrev:
Hej, när min robbot går in för laddning, stannar inte kvar i laddstationen, juckar fram å tbx tills det blir hjulblock. Någon som varit med om detta.
Prova att rengöra stiften på laddstationen med t.ex. 5-56
 
peternicklas
Daniel Andersson skrev:
Stiften ser rena ut, har bara kört med han 5 veckor
OK, kolla så att kablen under laddstationen ligger rakt och i centrum av laddstationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.