Klippte halva tuja-häcken igår söndag, ska på andra halvan imorgon :( .
 
1 av 3st häckar är klippt i dag. :)
 
Låtit ungarna plocka ogräs i gräsmattan :D
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag och äldsta grabben spikat ner kantjärn i cortensrål så att vi ska få en fin kant mellan buskarna och gräsmattan. Vi köpte in dessa redan förra året när vi skulle göra fint inför sonens konfirmationsfest men det hanns aldrig med då.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter det har jag skrapat bort mossa från vår gamla entretrappa som sakta men säkert håller på att vittra sönder eftersom den innehåller för mycket sand och för lite betong. Trappan är "bara" 13 år gammal men den ser ut som -
100. Vilket i och för sig var meningen (att den skulle se ut som den alltid varit där). :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jag är ny här, men jag kastar mig med liv och lust in i alla trådar:wow: jag är trädgårds och blomfanatiker, så den här tråden passar mig fin fint:) idag har jag grävt en nu liten rabatt, framför en sten (berg, jag bor i småland) där jag satte nejlika, praktklocka the fary ros och en aldeles fantastisk ros som är svart/blå/lila! i övrigt har jag skyfflat lergegga i dammen, planterat en dubbel violruta och vattnat som en tok...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rensat ogräs, som vanligt.. det är ett evighetsjobb!
Men det blir fint, ett tag iaf ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Fortsatte rensandet, den här gången är det plattorna som får sig årets rensning..(längst bort i bild är stenlagda "uteplats".. (Bilden jag publicera innan..) och nu ska vi fasiken snart inviga den för året..(har inte ätit middag ute än i år)..
 
Snigla skrev:
...(har inte ätit middag ute än i år)..
Va! Tål ni inte kvällsvärmen eller vad ;)

Fast nu småregnar det här :p
 
KnockOnWood skrev:
Va! Tål ni inte kvällsvärmen eller vad ;)

Fast nu småregnar det här :p
Nä..inte den oerhörda värmen som varit hitills ;)

Vi är oxå så söta att vi smälter i regnet hahaha :D
 
Nu blev det tvätt av altan 😆
20150718_154403.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mugmaz och 2 till
  • Laddar…
Patrik Henriksson skrev:
[bild]
Satt klart detta staket. Nu är det målning kvar bara 😆
Är det säkert att det är färdigt på bilden? Ser lite glest ut :rolleyes:
 
Vilka verktyg och medel använder du dig av? Resultatet ser ju bra ut. Ska tvätta min i slutet av sommaren.
 
Y
har trimmat och klippt gräs i många timmar. samt städat undan diverse högar från uppfart och kring byggnader.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Krilleman
Kartat äppelträden.

En knuten näve mellan varje äpple för att får god skörd enligt gammal sed följer jag.

Ypperligt tillfälle att plocka bort dålig frukt och spara dom fina karten!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.