menar du att jag ska prova köra nära huset med själva korgen? eller med själva "släpvagnen"/nederdelen ?

haha jooo jag är nog lite övertygad... lite även eftersom en bekant "halvlovat" att det gick bra att låna hans skylift på egen risk eftersom den var gammal och obesiktad.. men sedan ångrade han sig, eftersom han nekat andra att låna den med... så då blev jag vrång å tänkte att man får väl köpa en egen då :D
 
den där har jag ringt på 4 ggr men han svarar inte :D

va klart med banklån nu med (y)
 
Only human skrev:
Här har du en: [länk] 69.000:-
Annars får du räkna med 100K eller mer om det ska vara nåt vettigt.
men kan det stämma att den går på 400volt?
 
Dom menar nog trefas?
 
Köp ställning istället håller i evighet utan underhåll och om du vill kan du hyra ut den utan problem ställning med planhöjden på 6,5 meter är inga problem att bygga.
 
Först - skoj med skylift :)

Några reflektioner efter att ha hyrt skylift är:
- Hydrauliska stödben är mycket användbart och nästan ett krav för att enkelt justera skyliften.
- "Hjuldrift" är också nästan ett krav då det i annat fall blir otympligt att flytta den.
- Är du som jag höjdrädd är det ganska obehagligt då korgen svajar rätt mycket.

/Krille
 
Köp en dieseldriven bomlift istället, mycket stadigare än släpvagnsliftar :)

Dock är dom i en prisklass att knappt ens "banken har råd" :p
 
Tänk på att om du köper en av ett företag så får du givetvis betala moms på den, men om du sen skall sälja den är det inget företag som är intresserad av att köpa den då du som privatperson har momssmittat skyliften. Företaget får alltså inte dra av någon moms och kan således likaväl köpa en nyare som är dyrare.
 
VikHe skrev:
Köp en dieseldriven bomlift istället, mycket stadigare än släpvagnsliftar :)

Dock är dom i en prisklass att knappt ens "banken har råd" :p
Stadigare är dom inte men man slipper stödbenen vilka inte är så stort problem om man håller sig runt en villa/garage där man slipper flytta så ofta. Jag skulle aldrig köpa en gammal skylift tom nästan nya är det mycket strul med.
 
Ha pratat med lite folk... Så nu lutar det faktiskt mot en ställning...

Har kollat lite på stallning.se men finns det mer prisvärda?

Och jag tror jag köper en stålställning... Betydligt billigare än aluminium, finns det några fler fördelar med aluminium än vikten?
Å andra sidan är väl vikten ett plus när ställningen väl är monterad?
 
Kollar du på ställning så kan jag bara rekomendera layher. Sköna o enkla o bygga och riva! Köper du en gammal haki kommer du vilja ta livet av dig innan du byggt halva ställningen.

Sen angående detta med skylift vs ställning så är dom riktade mot lite olika arbetsuppgifter och varaktighet på arbetena.
 
L
Nu har jag en alu ställning, men jag har funderat lite. Kan man inte använda saxliftar? Och hur högt går de? Borde det inte gå att komplettera dem med stödben så att de inte välter?
 
Finns kopior på Layher till lägre pris tex Lleetac men köp inte 3 meters fack 2.5 är mycket smidigare att bygga med.
 
D09
Nackdelen med skylift är väl vikten den kan bära med sig?

Jag gillar tanken med skylift men känns säkrare med en rejäl ställning.
 
smurfen72 skrev:
Finns kopior på Layher till lägre pris tex Lleetac men köp inte 3 meters fack 2.5 är mycket smidigare att bygga med.
Tips på lämpliga?
Jag har bara sett 3 meters

Har funderat på denna http://stallning.se/mobile/product.html/villapaket-3-ram-stal?category_id=25

Men ja skulle vilja ha en sektion till på bredden, dvs 12x6 + gaveltopp... Undrar om de kan sälja en sån, annars kanske man få köpa ett ett villapaket 1 https://stallning.nordicshops.com/mobile/product.html?product_id=256
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.