Y
Sågade bort ett äppelträd för ge plats åt nya avloppsbrunnen...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag for jag till brädgården för att komplettera med en 45x145. Mäter fel och kapar den för kort....

Ägnade sedan större delen av eftermiddagen åt att korrigera ett par andra fel jag upptäckte.

Sen kom budbilen med min styrskena som jag fått i present, iallafall något bra. tills jag inser att den antagligen inte passar min cirkelsåg.

Hoppas morgondagen blir bättre!
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Oj. Trodde den skulle vara minst 3 ggr så dyr :) :)
Vad kostade den? Jag måste ha missat det.
 
Ska du ha kvar valven? :screwy:
 
Anna_H skrev:
Ska du ha kvar valven? :screwy:

Har rivit ena sidan och konstateratatt det är kaos med håltagningnen . Ser förjävligt ut bakom och är inget jag orkar ge mig in på. Tanken är att lgh ska vara ute på Hemnet om 1-2 månader så dessa blir nästa ägares problem;)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Vad kostade den? Jag måste ha missat det.


Står ju tydligt , 25% billigare än ordinarie pris!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
fremax skrev:
Står ju tydligt , 25% billigare än ordinarie pris!
Haha, precis! 75%.. då slår man till. :p

5295:- med pump och sandfilter.
300:- tog Posten för att leverera hem till garageuppfarten, med en hiskelig fart dessutom. :)

1895:- för saltvattensystem, ytskimmer och hem till postlådan.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
D09
FredrikR skrev:
Haha, precis! 75%.. då slår man till. :p

5295:- med pump och sandfilter.
300:- tog Posten för att leverera hem till garageuppfarten, med en hiskelig fart dessutom. :)

1895:- för saltvattensystem, ytskimmer och hem till postlådan.
Varför saltvattensystemet? :)

Jag blev rejält sugen på en sådan :)

Är den robust? :)

Detta året får ungarna dock hålla till tåls med befintlig pool som iofs blåste omkull tillsammans med fejttältet nu när höstn gjorde sitt intåg ;)

Att barnsäkra en pool genom att tömma den på vatten har sina risker :/
 
Anna_H skrev:
Ska du ha kvar valven? :screwy:
Det finns tydligen olika åsikter om valvens vara eller icke vara. Första gången jag var hemma hos dåvarande killen utspelade sig följande;

Han - Och här är då vardagsrummet, här har jag grejat en del men det är mycket kvar som jag vill fixa.
Jag - Aha, ja det kan ju bli riktigt fint. Du skall ta bort valven då antar jag?
Han - Va? Nej!? De har jag ju precis satt dit?
Jag - ...Jaha... eh... alltså... Ja det ger ju en fin sydeuropeisk stil på det hela.... *pinsam tystnad*... så att, vad finns det mer för rum?

:D
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Varför saltvattensystemet? :)

Jag blev rejält sugen på en sådan :)

Är den robust? :)

Detta året får ungarna dock hålla till tåls med befintlig pool som iofs blåste omkull tillsammans med fejttältet nu när höstn gjorde sitt intåg ;)

Att barnsäkra en pool genom att tömma den på vatten har sina risker :/
Saltvattnet reducerar mängden bundet klor, och irriterar inte ögon och hud på samma sätt som klorvatten kan göra.
Den känns tämligen robust, är lite positivt överraskad över kvaliteten på Intex-grejorna, hade lägre förväntningar. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
fremax skrev:
Står ju tydligt , 25% billigare än ordinarie pris!
Min fru hade fattat detta direkt men jag hänger inte riktigt med. :p
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Nu är man helst slut! Konkat på stockar och kört en urgammal Cobra. Arbetsställningen blev inte den bästa alla gånger så nu känns det
 
Isolerat klart, reglat klart och börjat med en skiva utegips.
Det måste bli tätt tills jag åker och jobbar :sly:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Hoppas morgondagen blir bättre!
Det blev den :).

Tårta på sängen och lyxfrukost. Frun for och jobbade och jag kunde dra på mig snickarkläderna :D och fick gjort 2/3 av kjolen på balkongen.

Sen kom släkten på överraskningsfest med en stor jordgubbstårta till förmiddagsfika, frun "kidnappade" mig och vi for till ekiperingen där min present (en ny kostym) skulle kollas. Sen ungsbakad lax och färskpotatis med örtcremé och på det en ännu större jordgubbstårta.

Nu sitter jag bara här och jäser, fasen vet om kostymen passar längre :x
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Justerat dörrar.

Allt ska man göra själv om det ska bli bra. Ny ytterdörr och nya altandörrar var monterade av firma när vi köpte huset för snart 2 år sen, då funkade dom fint, men nu hängde alla snett och tog.
Började med altandörrarna, och konstaterade att det inte fanns nått att justera på gångjärnen, det var 0 springa mellan dörr och karm, ändå tog dörrarna i varandra (pardörrar) Gick och letade fram verktyget till karmskruv, och petade bort täcklocket, där bakom satt en vanlig skruv, det var inte genomborrat för karmskruv ??
Gick och letade fram karmskruvsborren, men hade inga karmskruv :( Ja ja, jag får väl bända bort foderbrädan och justera kilarna, och dra skruvarna lite till. Foderbrädan var lätt att få bort, satt med 3 st 2" spik !! men det fanns inga kilar bakom, bara drev, hela karmen satt alltså bara med 4 skruv utan nått stöd, typ långa gipsskruv.

Gick vidare till ytterdörren, samma där, och i extrahålen på gångjärnssidan, som är för att stötta vridningen av karmen, fanns det ingenting.

Det blir att köpa karmskruv i morgon, göra om och göra rätt.

Telia var här i morse och drog in allt för fibern, ett halvår tidigare än utlovat, men nån fiber blev det inte för Skanova var inte klara i andra änden, men dom gissade på att det skulle vara klart om nån vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.