Nu har jag aktiverat området i MAP. Får dock fortfarande upp inga aktiva områden när jag trycker kod i MAP.
Kan väl tillägga att jag inte använde mig av områden innan.
Som det ser ut nu så kan jag inte styra larmet då jag får hela tiden upp inga aktiva områden när jag trycker min användarkod.
 
Redigerat:
Testade att lägga in ny användare, men samma fel, inga aktiva områden får jag upp.
 
RilleRock
emde skrev:
Testade att lägga in ny användare, men samma fel, inga aktiva områden får jag upp.
Är deltillkoppingen aktiverad för användaren?

Ta bort deltillkoppingattributet på sektionerna.

Är sektionerna knutna till ett larmområde?

Vill du kan ja ta en snabb kik via teamviewer.
 
Försöker registrera systemet på SPC Connect så jag kan använda appen, men fattar inte riktigt.

Panel Registratrion - ID var det man hittade under FlexC
Men vad fasen är Panel Usernamne och Panel Password?
 
Rena skrev:
Försöker registrera systemet på SPC Connect så jag kan använda appen, men fattar inte riktigt.

Panel Registratrion - ID var det man hittade under FlexC
Men vad fasen är Panel Usernamne och Panel Password?
Lyckades registrera mig som engineer eftersom jag inte hade skapat mig en vanlig användare ännu.

Om min sambo också vill köra appen. Hur gör jag då? Måste hon också registreras på SPC Connect?
 
RilleRock
Rena skrev:
Lyckades registrera mig som engineer eftersom jag inte hade skapat mig en vanlig användare ännu.

Om min sambo också vill köra appen. Hur gör jag då? Måste hon också registreras på SPC Connect?
Alternativt använda din inloggning om du inte vill begränsa hennes val någonting.
 
RilleRock skrev:
Alternativt använda din inloggning om du inte vill begränsa hennes val någonting.
Ja det hade också funkat, men det går inte att aktivera larmet i engineering läge...
 
RilleRock skrev:
Är deltillkoppingen aktiverad för användaren?

Ta bort deltillkoppingattributet på sektionerna.

Är sektionerna knutna till ett larmområde?

Vill du kan ja ta en snabb kik via teamviewer.
Ja, aktiverad för användaren.
Nej, just nu har jag tagit bort larmområdet igen. Så nu är de inte knutna till något område. Har aldrig haft område innan heller.

Har skickat PM!
 
Har löst det.....var skir bakom spakarna
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
provade FW 3.6.6 nu.. lyckades inte ansluta med datorn till larmet via SPC connect. Men appen fungerar. Någon mer som provat?
 
Redigerat:
probeb skrev:
provade FW 3.6.6 nu.. lyckades inte ansluta med datorn till larmet via SPC connect. Men appen fungerar. Någon mer som provat?
Även jag har nu uppgraderat till 3.6.6. Kan bekräfta att jag har samma bekymmer som du probeb. Verkar som panelinloggningsfunktionen i SPC Connect inte ännu är i synk med FW 3.6.6.

Annars gick uppgraderingen till 3.6.6 utan några problem (uppgraderade från 3.6.0). Nya versionen av SPC Pro verkar också funka bra.

Största fördelen med 3.6.6 är att man nu slipper SSLv3-problemet. (Dock synd att de fortfarande bara använder ett självsignerat certifikat, så man får fortfarande varning i webbläsaren)
 
Funkar för mig.
Ni tänker på att det är olika inlogg på spc connect och sedan in på själva panelen?
 
Självklart. Jag kommer inte fram till "andra" inloggningen.
 
Okej. Skumt. Fungerar som sagt för mig. Har inte gjort mer än att uppgradera som ni.
 
Har frågat Siemens/Vanderbilt utvecklingsavdelning om problemet med inloggning till larmet via SPC Connect, efter uppgradering till 3.6.6.

De bekräftar att det är ett generellt problem som beror på att de inte hunnit uppdaterat SPC Connect till nya krypterade kommunikationen som bygger på TLS1.2 istället för SSLv3.

De hoppas ha rättat till detta senast 31 juli.

//Göran
 
  • Gilla
rickey och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.