Hej.
Betalar ni avgiften till radiotjänst?
Funderar på att säga upp den.
Är väl bara SVT och SR som får del av den kakan. Och deras propagandakanaler tittar/lyssnar vi aldrig på.
Betalar för bövelen hutlöst till Boxer var månad.
Radiotjänst har väl inte tillgång till Boxers kundregister?
 
Redigerat:
Nej jag betalar inte TV-avgift, för jag har inte TV.

Radiotjänst är en statlig myndighet.
Boxer ingår i "Teracom Boxer Group".
Teracom är helägt av Svenska staten.

Så du kan ju fundera över hur vattentäta skotten är mellan Rånartjänst och Boxer :rolleyes:

PS
Att ha TV utan att betala avgift är olagligt (eller hur det skall rubriceras).
Så diskussionen hör egentligen inte hit enligt forumreglerna.

Saken diskuteras dock flitigt här: https://www.flashback.org/t15519p5
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Naturligtvis betalar jag TV licens eftersom jag ibland tittar på SVT (mest sport och nyheter) för jag håller mig för god att åka snålskjuts på andra.
 
  • Gilla
RoBo och 5 till
  • Laddar…
Betalar inte avgiften. Har endast en projektor jag kollar via.
 
KnockOnWood skrev:
Radiotjänst är en statlig myndighet.
Radiotjänst Kiruna AB är ett företag som ägs av SVT, SR och ur. det är inget statligt med SVT, du vet "en oberoende kanal fritt från politisk och kommersiell påverkan ". SVT får pengar från Radiotjänst, som enligt lag alla som har tvmottagare ska betala.

Förövrigt är det några riktiga maffiafasoner de kör med.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D09
SR har intäkter på närmare 7 miljarder per år.. Utbudet är ingen höjdare för den summan..

Är inte det vad ett storsjukhus kostar att bygga?

Upplever inte SR speciellt politiskt oberoende heller så för min del ser jag positivt till en större reform av maffian ;)
 
  • Gilla
jimih
  • Laddar…
kanonkula skrev:
Radiotjänst Kiruna AB är ett företag som ägs av SVT, SR och ur. det är inget statligt med SVT, du vet "en oberoende kanal fritt från politisk och kommersiell påverkan ". SVT får pengar från Radiotjänst, som enligt lag alla som har tvmottagare ska betala.

Förövrigt är det några riktiga maffiafasoner de kör med.
Du får kalla det vad du vill, myndighet, AB eller maffia.
Men till syvende och sidst har det myndighetsstatus:
Skyldigheten att betala radio- och tv-avgift har prövats i flera fall i svensk domstol. I ett rättsfall[källa behövs] prövades även om en fordran från Radiotjänst skulle anses som en konsumentfordran eller en fordran från det allmänna (staten). Högsta domstolens majoritet ansåg att med stöd av tv-avgiftslagen skulle Radiotjänst fordringar anses vara en fordran från staten.
(Från Wiki)

OT
Och jag förstår inte hur folk kan slösa timmar med att se på SRs eländiga, propagandistiska program.
När det finns Bygga Hus :)
 
Betalar ingen TV-avgift, äger ingen TV.
 
Betalar ingen tv-avgift, har inte haft tv eller något tv-liknande på väldigt många år. Jag har inte tid att titta på tv, jag renoverar hus.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag kan avslöja att radiotjänst får info från Boxer, i alla fall fick de det tidigare, på samma sätt som de får info från alla tv-handlare om du köper en ny tv.
Jag köpte för några år sedan ett boxerabonnemang (till en släkting i födelsedagspresent) och blev efter några veckor uppringd av radiotjänst som ifrågasatte boxerköpet då jag inte betalade tv-avgift på den tiden.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
harry73
Jag betalat tv-avgift och är väldigt nöjd att jag slipper titta på reklam eller smygreklam när jag tittar på svt, eller samma gäller givitvis för barnen, när de tittar på bollibompa
 
  • Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Betalar!

Sen bör man rannsaka sig själv när man säger att man aldrig tittar på SVT, lyssnar på SR eller tittar på play. Tvivlar starkt på att alla som säger så lever som dom lär.

Överför avgiften till skattsedeln så kan inte någon smita undan genom dåliga ursäkter.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Betalar skiten, men är nog den räkning ja mest av allt avskyr att betala, SVT är varken opartisk eller opolitiskt, dessutom sänds de 99% skräp
 
  • Gilla
Henrik_75 och 2 till
  • Laddar…
harry73
Sen finns det ibland som skapar större avtryck än bara hos tv tittarna, t ex updrag granskning med mutskandalen i gbg
 
Håller med buspojken! Sen är det väl väldigt konstigt att dom som har tv skall finansiera radiosändningarna? Borde det då inte vara en radioavgift? För att inte tala om Stim-avgifter om man har en radio påslagen i en publik miljö :thumbdown:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.