Någon som vågat testa 12.6 versionen?
 
Angr77 skrev:
Någon som vågat testa 12.6 versionen?
Är väldigt tveksam. Min klippare har efter fler justeringar av underlaget (peppar, peppar) fungerat klockrent utan min påverkan i fyra dagar.
 
Angr77 skrev:
Någon som vågat testa 12.6 versionen?
Lade in den i går eftermiddag.
Testade att köra runt slingan direkt.
Faktiskt Mycket bättre än tidigare.
Klarade problemhörn som den aldrig klarat tidigare.
Körde otanför på några ställen men backade sig tillbaka och tog omtag.

Så 12.6 är helt klart bättre än 12.1.

Däremot så har de inte ändrat versionsnummer i koden.
Den visar fortfarande 12.1 vid uppstart så jag tvivlade om uppdateringen gick bra.
Men beteendet är ändrat.
 
Redigerat:
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Hejsan, jag har en ny WG 791 E. Snygg tyst å funkar i allmänhet bra. har den senaste uppdateringen men har ett par problem. Tycker den fortfarande till och från stänger av sig i laddstationen och att när det småregnar så följer den inte tråden riktigt bra som när det är torrt. helst inte när tråden ligger strax bredvid en liten liten svacka eller lutning.
har ni upplevt samma problem
 
fredsknekt skrev:
Hejsan, jag har en ny WG 791 E. Snygg tyst å funkar i allmänhet bra. har den senaste uppdateringen men har ett par problem. Tycker den fortfarande till och från stänger av sig i laddstationen och att när det småregnar så följer den inte tråden riktigt bra som när det är torrt. helst inte när tråden ligger strax bredvid en liten liten svacka eller lutning
har ni upplevt samma problem
Troligen kretskortet i laddstationen. Ring supporten
 
PatriQ. Har du bytt laddningsmodulen på ditt system eller kör du med original?
 
peternicklas skrev:
Lägg en styrning till relät som skiftar varannandag eller liknande. Finns en beskrivning till detta någonstans bland Landroids trådar. Borde gå att styra det med t.ex. tellstick.net.
jag vet hur jag skall styra reläet (faktiskt med just Tellstick :) ) ,
Hur jag vill göra är enligt följande, (Väldigt basic egentligen men krångligt att förklara i text)
jag lägger begränsningstrådarna med ca 30cm mellanrum från laddaren, ca 20m till zon 2, (jag passerar alltså genom zon 1 ca 20m )
(30cm bredd på kablarna för att jag vill inte vill att roboten skall gå tillbaka och klippa i denna transport passage när den jobbar i zon 2)

När zon 2 är aktiv ex, Tisdag så vill jag ju att roboten skall följa kabeln ut i zon 2 och släppa där,
klipper tills det är dags att gå och ladda och går sedan tillbaka och laddar..
Jag har provat med 30cm och detta fungerar alldeles utmärkt,

det som måste till för att detta skall fungera är att det gåratt programmera roboten att följa tråden och släppa i zon 2 på ex Tisdag,, slingan till zon 2 och zonklippningen måste vara syncade på samma dag..


Funktionen har en grym potential, man kan ju ex låta roboten vandra över en väg (med avstängt klippkniv) och klippa där utan att riskera att den plötsligt vandrar ur zon..

Är det möjligt att programmera vilken dag den skall klippa vilken zon,
 
Jag har läst tidigare att någon skrev om detta, och min WG791E med mjukvara 0.92 rycker också åt vänster när den följer begränsningstråden till laddstationen (aldrig annars). Det var inte så från början, utan det kom efter några dagar. Det är väl ingen större katastrof i sig, men det lär ju slita ut transmissionen i förtid...
Är det nån som vet om det finns nåt att göra åt det?
 
Sepals skrev:
jag vet hur jag skall styra reläet (faktiskt med just Tellstick :) ) ,
Hur jag vill göra är enligt följande, (Väldigt basic egentligen men krångligt att förklara i text)
jag lägger begränsningstrådarna med ca 30cm mellanrum från laddaren, ca 20m till zon 2, (jag passerar alltså genom zon 1 ca 20m )
(30cm bredd på kablarna för att jag vill inte vill att roboten skall gå tillbaka och klippa i denna transport passage när den jobbar i zon 2)

När zon 2 är aktiv ex, Tisdag så vill jag ju att roboten skall följa kabeln ut i zon 2 och släppa där,
klipper tills det är dags att gå och ladda och går sedan tillbaka och laddar..
Jag har provat med 30cm och detta fungerar alldeles utmärkt,

det som måste till för att detta skall fungera är att det gåratt programmera roboten att följa tråden och släppa i zon 2 på ex Tisdag,, slingan till zon 2 och zonklippningen måste vara syncade på samma dag..


Funktionen har en grym potential, man kan ju ex låta roboten vandra över en väg (med avstängt klippkniv) och klippa där utan att riskera att den plötsligt vandrar ur zon..

Är det möjligt att programmera vilken dag den skall klippa vilken zon,
Vad för relä ska du styra med Tellstick och vart köper du det?
 
Såg även att 791 fått uppdatering till 0,94 finns det någon changelog någonstans?
Hoppas min klippare kommer tillbaks snart från service, får man någon feedback från service eller dyker det bara upp ett avi i brevlådan?
 
jag fick avi i brevlådan tack för infon om V 0,94 måste testa snarast
 
Angr77 skrev:
PatriQ. Har du bytt laddningsmodulen på ditt system eller kör du med original?
Jag kör fortfarande med originalkortet i laddaren.
Supporten rekommenderade att uppgradera först.
Visst blev den bättre men den kan helt oprovocerat svänga höger och köra fast i häcken vid hemgång.

Får nog bli ett nytt kort för att få ordning på det.
 
PatriQ skrev:
Jag kör fortfarande med originalkortet i laddaren.
Supporten rekommenderade att uppgradera först.
Visst blev den bättre men den kan helt oprovocerat svänga höger och köra fast i häcken vid hemgång.

Får nog bli ett nytt kort för att få ordning på det.
det tyder absolut på laddningsmodulen
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Jag undrar om man verkligen vågar uppgradera. Jag har bytt laddmodulen och rulla på 12.1. Maskinen går kanon...men som alltid vill man köra det senaste...

Angr77
 
  • Gilla
magstorm
  • Laddar…
peternicklas
Angr77 skrev:
Jag undrar om man verkligen vågar uppgradera. Jag har bytt laddmodulen och rulla på 12.1. Maskinen går kanon...men som alltid vill man köra det senaste...

Angr77
Aldrig röra något som fungerar.
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.