Jag har också att det lutar på det sättet längs med tråden.
Min klippare orkade inte hålla framhjulen i rätt riktning över tråden när den var på väg hem för laddning.
Den tappade tråden och "föll av".
Den sökte då upp tråden igen på motsatt sida på gräsmattan som blev på "fel" sida om laddstationen. Resultatet blev att körde på i denna loop till batteriet tog slut.
Jag gjorde sa att jag fyllde upp med jord för att flacka ut lutningen och det har funkat fint. Det kanske kan vara lösning för dig med så slipper det bli en bredare remsa som inte blir klippt vilket det blir nu om du flyttar ner tråden på planare mark?
 
peternicklas
Har nu fått svar från Worx gälande de förslag till förändringar/förbättringar som vi har skickat till dem.
De ska försöka att fixa det så snart det är möjligt.
Ultraljudssensor var meningen att en modell skulle säljas med i år. Mjukvaran blev inte färdig i tid och de valde att släppa en med WiFi istället. Sensorn kommer nog i 2016 års modell.
 
  • Gilla
grogg och 3 till
  • Laddar…
Så här blev min moddning. Vikten är temporär, första bästa jag hittade, och den är lite för tung tror jag.
Hur som helst, det funkar kanon!!! Tror inte jag behöver några dubb längre då den inte verkar slira något alls längre, inte ens på all hal mossa jag har.
Tror jag skall halvera vikten, skall bara hitta något lägligt att hänga på :)

1zwkr43.jpg
 
flovv skrev:
Så här blev min moddning. Vikten är temporär, första bästa jag hittade, och den är lite för tung tror jag.
Hur som helst, det funkar kanon!!! Tror inte jag behöver några dubb längre då den inte verkar slira något alls längre, inte ens på all hal mossa jag har.
Tror jag skall halvera vikten, skall bara hitta något lägligt att hänga på :)

[bild]
hur blir det med extra slitage o efekförlust ? annas var det fiffigt
 
Elkludde skrev:
hur blir det med extra slitage o efekförlust ? annas var det fiffigt
Har funderat lite på det också. Extra slitage blir det säkert och en del effektförlust (om man räknar kg/watt), men med tanke på hur mycket bättre det funkar för mig så tar jag gärna det, då jag inte har några tecken på att den slirat eller kört fast en enda gång! Jag skall dock minsta viktens tyngd då jag märker att klipparen är lite (för) tung i nerförsbackar då den måste bromsa mer, samtidigt märks det att den har bättre grepp även när den måste (tvär-)bromsa.
 
flovv skrev:
Så här blev min moddning. Vikten är temporär, första bästa jag hittade, och den är lite för tung tror jag.
Hur som helst, det funkar kanon!!! Tror inte jag behöver några dubb längre då den inte verkar slira något alls längre, inte ens på all hal mossa jag har.
Tror jag skall halvera vikten, skall bara hitta något lägligt att hänga på :)

[bild]
Vad väger släggan?
 
nissenhj skrev:
Vad väger släggan?
Det var ju det, jag vet inte det än :)
Skall se om jag kan väga den imorgon tänkte jag (då jag borde komma över en bra våg för ändamålet) och sen leta upp något som väger lite mindre.
 
flovv skrev:
Det var ju det, jag vet inte det än :)
Skall se om jag kan väga den imorgon tänkte jag (då jag borde komma över en bra våg för ändamålet) och sen leta upp något som väger lite mindre.
Men det brukar ju stå "stämplat" i gjutningen på dem!
 
Kanske lite trixigare att få till men skulle det inte gå att placera en vikt under maskinen framför bakaxlen? Då får man ner tyngdpunkten samtidigt som den inte stegrar lika lätt när man fått fram vikten framför bakhjulen.
 
quick skrev:
Kanske lite trixigare att få till men skulle det inte gå att placera en vikt under maskinen framför bakaxlen? Då får man ner tyngdpunkten samtidigt som den inte stegrar lika lätt när man fått fram vikten framför bakhjulen.
mitt under axeln skulle jag föredra,om det är möjligt
 
nissenhj skrev:
Men det brukar ju stå "stämplat" i gjutningen på dem!
Det har du kanske rätt i ja, skall jag kolla, tack! ;)

quick skrev:
Kanske lite trixigare att få till men skulle det inte gå att placera en vikt under maskinen framför bakaxlen? Då får man ner tyngdpunkten samtidigt som den inte stegrar lika lätt när man fått fram vikten framför bakhjulen.
Hade nog varit bäst, men finns det plats där?
Vad gäller stegring var jag också lite rädd för det, men det är inga problem. Ser ut att stegra lite i min kraftiga backe, men kan vara alla gropar så ena hjulet bara är i luften lite.
 
flovv skrev:
Så här blev min moddning. Vikten är temporär, första bästa jag hittade, och den är lite för tung tror jag.
Hur som helst, det funkar kanon!!! Tror inte jag behöver några dubb längre då den inte verkar slira något alls längre, inte ens på all hal mossa jag har.
Tror jag skall halvera vikten, skall bara hitta något lägligt att hänga på :)

[bild]
Du é inte mycket för design, eller??? Ser ut som hästarna i Prag med "skitsäck" under svansen....

....funktion och testkörning är bara för härligt. :wow::wow::wow::wow:

Jag har en liiiten gräskant där Wille kör i diket, ska testa både med vikter och mountainbikedäck.

F-n va jag älskar dessa forum! Keeeep it up boys! (y)(y)(y)
 
flovv skrev:
Vad gäller stegring var jag också lite rädd för det, men det är inga problem. Ser ut att stegra lite i min kraftiga backe, men kan vara alla gropar så ena hjulet bara är i luften lite.
"Har du kollat grannens nya robot? Dragster, kör bara på bakhjulen"... :wow::wow:
 
Spjerne skrev:
Du é inte mycket för design, eller??? Ser ut som hästarna i Prag med "skitsäck" under svansen....
....funktion och testkörning är bara för härligt. :wow::wow::wow::wow:
Jag har en liiiten gräskant där Wille kör i diket, ska testa både med vikter och mountainbikedäck.
F-n va jag älskar dessa forum! Keeeep it up boys! (y)(y)(y)
Funktion före design jobbar jag med ;)
Vad gäller vikten så var det ju det ända jag hittade som var rätt kompakt och tungt!
Hittar jag nått bra sen så kommer det nog att se mer ut som bara en "vikt" bara där bak, släggan är ju lite för tung också tycker jag ;)

Spjerne skrev:
"Har du kollat grannens nya robot? Dragster, kör bara på bakhjulen"... :wow::wow:
:)
 
  • Gilla
magstorm
  • Laddar…
flovv skrev:
Så här blev min moddning. Vikten är temporär, första bästa jag hittade, och den är lite för tung tror jag.
Hur som helst, det funkar kanon!!! Tror inte jag behöver några dubb längre då den inte verkar slira något alls längre, inte ens på all hal mossa jag har.
Tror jag skall halvera vikten, skall bara hitta något lägligt att hänga på :)

[bild]
Har en WG794E där jag också satte på en vikt i form av ett rör bak https://www.byggahus.se/forum/robot...android-2-0-a-104.html?perpage=15#post1994987 men på min nya WG790E gjorde jag denna viktmoddning i stället https://www.byggahus.se/forum/robot...android-2-0-a-309.html?perpage=15#post2260134
som först gjordes av dalkarl, blir bra mycket snyggare då den faktiskt inte syns alls men gör god nytta.
 
  • Gilla
grogg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.