Inte mycket kirskål där inte.
Men snyggt med stockpanel i odlingslådorna (y)

Robotklippare?
 
Y
klippt gräset som börjat avta i sitt växande
 
KnockOnWood skrev:
Inte mycket kirskål där inte.
Men snyggt med stockpanel i odlingslådorna (y)

Robotklippare?
Vi hade en massa sånt liggande så man tager vad man haver ;) japp en Huskvarna som vi kallar Ernst :D
 
Klipper gräset , är bara inne en liten sväng och släckte törsten med en öl och kollade lite på forumet . :rolleyes:
 
Grävt mer runt vår tallrot, satt en liten blomma i det ruttna hålet i stubben bara på skoj, lagt jorden som blir över på klippan vi grävde fram för två år sedan, pratat ihop mig med grannen och fått lov att ta bort lite av hans sly, han hinner inte själv. Kort sagt en bra dag! Ska fixa bilder i morgon för stubben ser rätt kul ut!
 
Utfört markarbete för poolen: markduk, ärtsingel, superisolerande betongplattor.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
osiris skrev:
Utfört markarbete för poolen: markduk, ärtsingel, superisolerande betongplattor.
..
De såg verkligen ärtiga ut :)
 
Fortsatt gräva, men det är inte så stor skillnad, så bilden får vänta tills i morgon när solen skiner där igen.
 
DSCI0604.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Irisen blommar för fullt.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
DSCI0609.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag jag har upptäckt att ett rådjur eller något annat skadedjur har ätit upp barken på krusbärsbusken :mad:
 
Hyltran från Veglemyren skrev:
Irisen blommar för fullt.
Mycket vacker!

Själv har jag sått lite dill och huvudsallad att ha på sensommaren (till kräftorna :) ).

Och så har fem nya kycklingar kläckts idag:
P1000813 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får se om det blir något av de resterande äggen.

PS
Och nu verkar sexan och sjuan var på väg ut ur skalen. Famljelycka :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det artar sig:
klippan_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är stubben, satte en blomma i hålet där det är lite ruttet. Funderar på om det går att spara den, Dottern ville det. Stadig parasollhållare kanske? Får gräva mer först och se hur bra den står mot klippan, stora delar av den verkar sväva när man fått bort jorden.
stubbe_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista bilden visar hur det såg ut förra året när vi grävt bort rötter och sten från den främre delen av klippan.
 
  • klippan_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förnöjsamt glädjer mig åt frodigheten i min entrerabatt. Planterade perenna rötter maj förra året och redan så härligt stort (klotlönnen också endast år två).
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fått verifierat att musband även kan användas som kravallstaket för mördarsnigelanfall på vår pallkrageodling. Sug på den du snigelusling!

Rådjursanfall på samtliga flanker på sidorna är säkrat sedan tidigare med hönsnät, men det börjar bli bråttom att få dit luftvärnsskyddet - jordgubbarna mognar snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.