Inte för att TSQL är speciellt kul att jobba med (Jag föredrar noSQL) men jävlar vad det är bra om man jämför med de där tidigare databassmotorerna olika query-syntax
 
Mikael_L
Precis klippt gräset, tar nu en pripps 2,8 och tittar på när det växer, så jag snart kan klippa igen och ta en pripps ...



åsså började det precis regna... :|
 
Sita lagret spån lagt 2x34skivor.. 15L golvlim , ca 800 skruv..

Med vänlig hälsning, fremax image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L skrev:
Precis klippt gräset, tar nu en pripps 2,8 och tittar på när det växer, så jag snart kan klippa igen och ta en pripps ...


åsså började det precis regna... :|
Du vet att det växer fortare om det får vatten va?
Mer vatten..= mer gräs = mer gräsklippning.. = MER PRIPPS :D
 
Snigla skrev:
Du vet att det växer fortare om det får vatten va?
...
Det är väl inte många gräsmattor som fått för lite vatten denna sommar?
Det har tvärtom varit svårt att hitta torra stunder då det har gått att klippa.

Så Mikael kan nog ta det lugnt med ölen :)
 
Ja här får man vara redo med gräsklipparen och grillen så man hinner klippa och grilla medan det är uppehåll, det är inte helt självklart direkt. Vi hoppas på ett bättre juli!

Edit: Sitter för nära datorn, stavfel!
 
Målat 6 plankor.
Ja det var lika tråkigt som det lät :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Snigla skrev:
Du vet att det växer fortare om det får vatten va?
Mer vatten..= mer gräs = mer gräsklippning.. = MER PRIPPS :D
Och Pripps 2,8 är i princip vatten så cirkeln är sluten. :)
 
  • Gilla
godeha och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det är väl inte många gräsmattor som fått för lite vatten denna sommar?
Det har tvärtom varit svårt att hitta torra stunder då det har gått att klippa.

Så Mikael kan nog ta det lugnt med ölen :)
Nej tyvärr har soltimmarna varit väldigt få i "sommar" :( fast det har väl eg varit mer "blåsigt/mulet/ruggigt" än just regnigt?

Här passade vi på att klippa gräset igår :) det är nog.. *räknar*.. 7eller 8:de gången i år, tror det är mer än förra året.. (vid denna tid..) .. men jag tror också att det beror på att nu har vi lärt oss att mecka mer gräsklippare än vi hade förra året.. haha.
 
bittle skrev:
Ja här får man vara redo med gräsklipparen och grillen så man hinner klippa och grilla medan det är uppehåll, det är inte helt självklart direkt. Vi hoppas på ett bättre juli!

Edit: Sitter för nära datorn, stavfel!
Det är nästan att man måste göra dem samtidigt alltså.. grilla OCH klippa gräset :/
(med tanke på de få fina stunderna..)
 
Alfredo skrev:
Och Pripps 2,8 är i princip vatten så cirkeln är sluten. :)
Haha.. ska man pinka på gräsmattan då eller ska man hälla ut ölen? :p
 
Snigla skrev:
Haha.. ska man pinka på gräsmattan då eller ska man hälla ut ölen? :p
Ja vilket dilemma. Är det 2,8 kan det nog kvitta.

Gammalt Blandaren-skämt:
Schka du ha den här groggen eller schka jag slå den direkt i pottan :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byter tak på gäststugan, råsponten klar, nu blir de papp
 
Städat "mitt" garage, plockat rent massor och sopat av lite.. flyttat ut några saker som stod ivägen (så nu kommer man istället inte in i vedboden haha, vi får väl se när maken kommer på de haha).. nästa projekt är väl att sortera mina trädgårds/odlarsaker.. så att var sak får sin plats i hyllorna.. nu är det lite huller om buller :)

Mitt garage = trädgårdsgarage = där alla trädgårdsgrejer står (spadar, snöstolpar m.m.), gräsklippare, jordfräs, trimmers, krukor osv osv..

Sen finns det ett "vårt" garage också = ska bara finnas en bil, frys och byggställningar där.. (just nu stämmer dock inte den innehållsförteckningen haha.. för vi har fortfarande inte packat upp alla våra flyttlådor..)
 
Idag har jag varit och kollat in GS Byggvaror och köpt lite grejer till tilläggsisoleringen. Riktigt bra ställe det där :). En bonus i kanten var att byggmax glömde ta betalt för isoleringen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.