Har sökt igenom hela tråden efter lösning och det enda jag kan hitta är att det beror på felaktigt kretskort i laddaren.

När min WG796E (12.1) står fulladdad i laddstationen, så lyser dioden rött. Den enda gången den lyser grönt är när klipparen är ute och klipper.
 
Rådet från supporten är att ha minst 200cm avstånd till grannens gränstråd. Oavsett märke.
 
Borde ha testat först men någon kanske vet, är klippningen igång när den kör ut till en zon? i så fall skulle man kunna utöka kantklippningen att gå fler gånger i veckan om man säger att avståndet till zonen är hela kabelns längd minus någon meter och sätta denna till 1-2% eller liknande.
 
nauleem skrev:
Har sökt igenom hela tråden efter lösning och det enda jag kan hitta är att det beror på felaktigt kretskort i laddaren.

När min WG796E (12.1) står fulladdad i laddstationen, så lyser dioden rött. Den enda gången den lyser grönt är när klipparen är ute och klipper.
Min laddar till 100 % sedan slocknar röd och blir till grön . Den drar ström när den står i laddaren så när det har dragit lite ur batteriet så laddar den igen . Med den gamla programvaran så kunde den åka ut och klippa på morgonen med 50 % i batteriet så det är mycket bättre med den nya programvaran då är den fulladdat på morgonen när de ska ut och klippa .
 
johank skrev:
Borde ha testat först men någon kanske vet, är klippningen igång när den kör ut till en zon? i så fall skulle man kunna utöka kantklippningen att gå fler gånger i veckan om man säger att avståndet till zonen är hela kabelns längd minus någon meter och sätta denna till 1-2% eller liknande.
Smart tanke men den klipper inte när den går ut till zon. Inte min 791 i alla fall
 
Hej jag har en Worx WG791e. Har fått problem med att den kör emot saker och står still och spinner. Ringde och pratade med en supertrevlig man på supporten som sa till mej att 1. göra ren krocksensorn. 2. uppgradera mjukvaran. 1. Hittar inte krocksensorn vilket skulle vara en silverfärgad knapp vid höger framhjul. 2. Har laddat hem uppdateringen DB275_GRAF.BIN packat upp den med winzip och installerat på ett USB minne formaterat med FAT32. Provat att installera det på min robot men ingenting händer har fortfarande version 010915 när jag startar roboten igen. Läste någonstans att det skulle vara 2 filer men jag hittar bara en. Hoppas någon förstår vad jag menar och har lust att hjälpa mej. Tack på förhand.
 
När det gäller mjukvaran måste du vänta minst 15 sekunder innan du trycker på "ON"
 
  • Gilla
Jan-Inge Boris
  • Laddar…
Jurka skrev:
När det gäller mjukvaran måste du vänta minst 15 sekunder innan du trycker på "ON"
Jag har provat det med. Händer ingenting.
 
Jan-Inge Boris skrev:
Jag har provat det med. Händer ingenting.
Sätt i usb med filen på i klipparen. Håll inne on knappen ca 10 sekunder till displayen tänds. Klart :)
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Preben Bogeballe skrev:
Sätt i usb med filen på i klipparen. Håll inne on knappen ca 10 sekunder till displayen tänds. Klart :)
Problemet är att displayen tänds direkt jag trycker på knappen och vill ha pin koden.
 
När jag startar den står det IMG_3507.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Och det är väl inte den senaste uppdateringen...
 
Jan-Inge Boris skrev:
När jag startar den står det [bild]. Och det är väl inte den senaste uppdateringen...
Nej det ska stå V0.92 det är den senaste
 
  • Gilla
Jan-Inge Boris
  • Laddar…
Exakt. Och det är det jag inte kan få den att uppdatera till. Har nu provat två olika usb stickor med filen DB275_GRAF.BIN och ingenting annat på. Direkt när jag sätter i usb och batteri vänder på den och trycker på röda on knappen så startar den direkt och vill ha pinkod. Tar inte ens en sekund.
 
När jag uppdaterade startade den inte av sig själv. Utan efter att jag höll inne on knappen i 10 sec. Och då med nya mjukvaran. Konstigt om den startar upp själv. Stänger du av den innan du tar ur batteriet..
 
Ja den är avstängd. Den startar inte av sej själv, men direkt jag trycker på knappen startar den som vanligt. Alltså behöver jag inte hålla in knappen i 10 sekunder. Startar direkt jag trycker på knappen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.