Någon här som vet om Yale Doorman är kompatibelt med en RFID/NFC tag som har denna standarden: "13.56MHz ISO14443A & NFC Type 2 NTAG216 RFID chipset"?. Det är liksom så praktiskt, för jag kommer aldrig ha problemet att jag tappar den... :)
 
Jag vet inte.

Har du vägarna förbi Stockholm hjälper jag dig gärna att prova på min dörr hemma.

Jag blev nyfiken när du skriver att du aldrig kommer tappa bort den. Varför inte då, har du injicerat den? :)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
RobertML skrev:
Varför inte då, har du injicerat den? :)
Korrekt antagande. https://www.youtube.com/channel/UCM4hMUWKr5eRvsEqiOnxtBw/videos

Stockholm är lite ocentralt men har jag vägarna förbi provar jag gärna :) Jag känner dock folk i sthlm med samma chip, var bor du ungefär?

Kan man programmera låset att fungera med vilket chip/kort/tag som helst som har de rätta förutsättningarna eller är man låst till deras egna taggar?
 
Redigerat:
lanhed skrev:
Korrekt antagande. [länk]

Stockholm är lite ocentralt men har jag vägarna förbi provar jag gärna :) Jag känner dock folk i sthlm med samma chip, var bor du ungefär?

Kan man programmera vilket chip/kort/tag som helst som har de rätta förutsättningarna eller är man låst till deras egna taggar?
Off topic!
Varför sätter man in ett chip på sig själv?
 
nissenhj skrev:
Off topic!
Varför sätter man in ett chip på sig själv?
Tja, en av anledningarna är ju att bli nyckel-, och så småningom kortlös. En annan är att kunna snabbt låsa upp datorn utan att behöva skriva krångliga lösenord, en tredje är att slippa bära visitkort. Listan kan göras lång :)
 
Detta vore ju fint, då skulle ungarna slippa lära sig koder och ha med sig tag till skolan.
 
  • Gilla
lanhed
  • Laddar…
lanhed skrev:
Kan man programmera låset att fungera med vilket chip/kort/tag som helst som har de rätta förutsättningarna eller är man låst till deras egna taggar?
Jag besvarar min fråga själv så slipper fler undra:
Nej man kan inte programmera låset att fungera med andra taggar än YDs egna. Tyvärr.

En annan sak jag hittat är att Verisure inte längre är ensamma med att integrera tjänster och produkter mot låset. Aptus har numera liknande tjänst/produkt: http://www.aptus.se/sv/site/aptusse/Produkter/?groupId=1278957
 
  • Gilla
RobertML
  • Laddar…
tror ni den klarar av dörr som inte står under tak?
dvs snö, regn och sol direkt på låset/panelen
 
V1K1NG skrev:
tror ni den klarar av dörr som inte står under tak?
dvs snö, regn och sol direkt på låset/panelen
Ja det klarar den. På min tidigare arbetsplats hade vi ett Yale Doorman som satt på en dörr där inget tak fanns över. Det man kan anmärka på var att när solen låg på så var det svårt att se om låset aktiverats (när man trycker på stjärna så tänds alla knappar upp, vilket inte syntes i direkt solljus) och eftersom vi hade ljudet avstängt så var det lite mekigt.

"Problemet" här ovan avhjälps ju lätt med att ha ljudnivån på.

Knapparna blev också solblekta med tiden.

men funktionen fungerade som den skulle.
 
menar dom att man ska låsa upp utan pinkod?
isf tycker dom att klockan är säkraren än mobilen bara för att man har den runt handleden?



Publicerad: 2015-06-08

Som första larmföretag i Europa lanserar vi vår app för Apple Watch och Android Wear. Vi vet att de flesta av våra kunder öppnar sin app för att kontrollera systemets status flera gånger varje dag. Nu gör vi det ännu enklare att hålla koll på ditt hem. Med en smart klocka behöver du inte längre ta upp din telefon och öppna den med pin-kod för att se statusen på ditt system, det räcker med att ta en titt på klockan. All information du behöver finns runt din handled.
Funktioner utvecklade för Apple Watch / Android Wear:
•Larma av och på ditt system, var du än är
•Bli meddelad om brandlarmet löser ut
•Bli meddelad när barnen kommer he
•Slå av och på belysning och andra elektriska apparater kopplade till SmartPlug
•Kontrollera inomhusklimatet, om temperatur eller luftfuktighet går utanför satta gränsvärden får du veta det

Detta är ett av många steg vi tar för att stärka vårt erbjudande i linje med den senaste tekniken. Vi är jättestolta och glada att kunna erbjuda dig detta, och hoppas att det gör dig som kund ännu mer nöjd med ditt system. Och det här är bara början, fler funktioner är på väg. Häftigt, eller hur?
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
V1K1NG skrev:
menar dom att man ska låsa upp utan pinkod?
isf tycker dom att klockan är säkraren än mobilen bara för att man har den runt handleden.
Nej, det menar dom inte. Dom har formulerat sig lite klumpigt. Du kan inte göra några ändringar, låsa eller låsa upp om du inte slår in pin-koden. Den "stora" skillnaden är att du slipper ta upp din telefon ur fickan. Klockan är ju lite mer lättillgänglig.
 
Idag när vi kom hem från landet så var batteriet tomt och som tidigare gånger fick vi ingen indikation på att det var dags att byta batteri. Våra batterier håller nu inte ens 6 månader, hur länge håller era. Vi har plugg-in-modulen (Smartlock).

Undrar om det går att uppgradera firmware i låset. Dessutom skulle jag vilja köpa den nya varianten av regel som är vinklad år ett håll, Regeln i vårt lås är liksidig och krånglar mycket.
 
stilofunk skrev:
Idag när vi kom hem från landet så var batteriet tomt och som tidigare gånger fick vi ingen indikation på att det var dags att byta batteri. Våra batterier håller nu inte ens 6 månader, hur länge håller era. Vi har plugg-in-modulen (Smartlock).

Undrar om det går att uppgradera firmware i låset. Dessutom skulle jag vilja köpa den nya varianten av regel som är vinklad år ett håll, Regeln i vårt lås är liksidig och krånglar mycket.
min håller ca.12-14mån med smartlock

vad kan nya firmware göra om det nu finns ?
 
Redigerat:
Till exempel så hoppas jag att låset inte pratar med sig själv som det gör ibland. Ibland dessutom på Danska! Om det är korrupt mjukvara i låset så torde en omladdning avhjälpa detta och eventuella identifierade fel i mjukvaran som det alltid finns i nya produkter.
Om sedan orsaken till att låstet dränerar batterierna finns i mjukvaran så borde detta också vara avhjälpt.
 
nu är de
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.