Du kan slappna av, inget barn kommer igenom så små utrymmen, dom lär inte ens försöka. Dom är smartare än man tror :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Plantagen har en liknande som på K-rauta men för halva priset. Det brukar vara svårt att få den dock eftersom det ofta är slutsålt...
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
aa, det är cortenstål leby. tack noseone, tycker det är viktigt att lyssna på dom mer erfarna! ju mer tips, desto bättre utgångspunkt för en optimal slutsats :)

min hustru vill lägga vanlig kantsten just nu, och det är hon som styr trädgården (ni vet ;) ) och får se om vi trycker dit en extra stålbit eller dyl för att vara på säkraste sidan.

igår lade vi "kullersten" på en tredjedel av staketet och jag blev nästan klar med min gym-grej som jag bygger! uppdaterar med bilder senare idag!!! :D
 
D
här är lite progress på gymställningen, bara lite stål som ska in så att det går att lasta av skivstången vid knäböj och sen ett chinsräcke som ska fast (det svarta på bilden).

blev mycket stabilare än jag trodde.

Nu när jag rest upp denna så finns det plats att börja bära ner maskinerna jag har i garaget!! Gött!

IMG_0282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
den ska även förstärkas med lite mer såna där vinkel-beslag.

Har följt en anvisning på internet, dock har jag förstärkt lite extra, med dubbla ihoplimmade (+skruv) brädor istället samt lite annat gött!!!

denna behöver hålla för typ 150 kg belastning på skivstången, (när den ligger på "stålskenorna" som jag ska lägga in) men som det känns nu, kommer den hålla för mer än det dubbla! (kommer inte prova dock på länge) :(
 
Redigerat:
D
Happy wife, happy life!

a.k.a. frukost på sängen.

IMG_0283.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas hinna med en hel del idag med framsidan av huset! Ska visa staketet med "kullerstenen" när det blir färdigt!
 
  • Gilla
Marilis
  • Laddar…
Om du fortsätter i den här takten lär du inte behöva lyfta stänger du kommer bli stark av allt arbete :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
vi har plantagen i motala, vet inte riktigt var den ligger dock![/QUOTE]

Hittar du till den stora rondellen vid Ica maxi ?? :D
Ligger brevid Burger King och Elgiganten. :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Y
Tycker du ska göra en punktlista här vad du har tänkt göra huset. Kul för oss, motiverande för dig. :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Ska knåpa ihop en lista! Såg att jag var tvungen att göra webbtest till YH, därav gick halva dan bort!

Micro: Okej, är det det som ligger andra sidan burgerking? För annars är det väl ÖB o Jemofix? Bor du i Motala med?

Får se om det blir något fixande alls idag!!!
 
D
leby: märkte det när jag bar stenar igår att gymmet känns lite överflödigt just nu (Y) men ska köra lite då och då så jag inte tappar det som jag ->byggt<- upp!
 
  • Gilla
Djonk
  • Laddar…
[
Micro: Okej, är det det som ligger andra sidan burgerking? För annars är det väl ÖB o Jemofix? Bor du i Motala med?

Om du åker på Metallvägen (från bilprovningen sett) så kommer du till en stor rondell där du kan ta av till ekön , maxi osv.. sväng ner mot maxi ta höger första avtagsvägen och höger igen ..då har du kommit till en röd byggnad som är plantagen.
Du kan inte missa den.(y)
Och nej..jag bor inte i Motala utan i ett samhälle en bit utanför.:)

Du ska svänga höger gatan innan Ö&B (mellan rondellerna) då har du Burger King på vänster sida och plantagen på din högra sida.
 
Redigerat:
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Okej. Då vet jag exakt var de ligger! Jag fick upp chinsstången idag och en av "knäböjhållarna" så nu är det den andra kvar, sen är det helt färdigt. :) har aldrig borrat och sågat i metall förut, men fick låna borr och bågfil av pappa. Blev en bra lösning enligt mig :) ska fota när det står på sin plats!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.