image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


synd att blomningstiden är så kort.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
I
semla skrev:
[bild]

synd att blomningstiden är så kort.
Den är vacker, vallmon. Jag hade tillgång till frökapslar från en liknande vallmo, betydligt större och vackrare än de man ser på åkrarna. Men jag vågade inte ta dem p g av det här, http://www.luontoportti.com/suomi/sv/kukkakasvit/opiumvallmo Vad gäller och hur vet man vad som är vad?
 
Älskar vallmo.. tagit många fröer från olika sorter.. ska så dem nu till hösten - och hoppas på massa blomster till nästa år (y)
 
Inte idag utan igår, fick jag äntligen gräset klippt.

Den regniga våren har ställt till mycket problem för vår batteriklippare. Den orkar inte med blött gräs och de torra perioderna var det långt emellan. Så när det väl gick att klippa var gräset långt så batteriet tog slut väldigt fort.
Sedan blev det problem med laddningen så den ville inte vara med alls. Servicen tar tid på sig så tiden drog iväg.

Till slut fick jag låna en bensinare men då var gräset halvvägs till knäna så det var bara att gå ut med stora trimmern och låtsas att det var en lie...

Nåväl! Nu är det återställt till normal ordning och jag har lärt mig min läxa. Batteriklippare fungerar bra under rätt förhållanden, men det kan bli väder...
 
Började klippa mina 2000kvm gräsmatta, men min Stiga Park dog efter hälften, ingen kompression. Dags att dammsuga Blocket efter en ny...
 
11292813_10153454101627948_1077837754_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggt lite mer på uteplatsen :)
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Räfsat ihop allt gräs som klipptes på "fotbollsplanen" i helgen, trimmat lite mer lite varstans i trädgården och utanför staketet och sedan räfsat ännu mer gräs. När regnet kom flydde jag in för lunch, får bli till att skruva gips i eftermiddag istället.

20150617_114403.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Grävt.
Grävde fram en skrovlig klippa för två år sedan (bredvid min släta klippa), funderat på hur den bäst kan göras om till altan. Tog sedan bort en tall i vintras och inser när jag städar runt roten att den ytan är mycket större än det skrovliga jag grävt fram, och även djupare, så att ett trädäck utan problem får plats bredvid den sltäa klippan utan jobbig figursågning.

Så nu gräves jorden upp på ena sidan klippan, rensas från rötter och större stenar och hälls i på andra sidan klippan. Att gräva fram den för två år sedan är ändå inte ogjort arbete, det var BARA rötter och sten, och gräset växte urdåligt, nu kommer det att bli 20 cm jord, ända upp till 40 på sina ställen. Får nog köpa till lite extra, men det får bli när stubben är borta.
 
Börjat inred katt hägnet, saknas lite färg och leksaker, men det kommer snart.
Alice (katten) ser ganska nöjd ut (y)

Jante

utekatt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Jante skrev:
Börjat inred katt hägnet, saknas lite färg och leksaker, men det kommer snart.
Alice (katten) ser ganska nöjd ut (y)

Jante
Varför skall det lilla luddmonstret buras in, har det varit olydigt?
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Varför skall det lilla luddmonstret buras in, har det varit olydigt?
Nääää inte värst, bilisterna som skall håll 40 på vägen framför tomten dock. Förra katten blev inte så gammal tyvärr :(

Jante
 
Beklagar!

Tänk om ni kunde bura in bilisterna i stället :mad:
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Beklagar!

Tänk om ni kunde bura in bilisterna i stället :mad:
Tack och SÅ stor bur har jag tyvärr inte råd att bygga :rolleyes:
 
Igår (har inte hunnit igång idag än..) blev det gräs klippt här hemma.. inneboende fick köra gräsklippartraktor, jag finputsade och trimmrade lite här och var (plus plockade upp gigantiska "rensade ogräshögar").. maken målade pallkragarna självlysande nära på (färgvalet jag gjort, blev inte som planerat haha)..

Planterade också lite smultron :)
 
Har satt nät över jordgubbarna idag :) och så det vanliga kirskålsrensandet förstås FB_IMG_1435310844369.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.