Jag upplever att min klippare kör fast MYCKET mer med nuvarande version än innan, jag tror inte det gått en enda natt utan att den lyckats köra fast på ett nytt ställe. Det är till 90% när den ska hem för laddning som den plötsligt inte tar sig förbi en bit av häcken eller inte klarar en sväng eller liknande.
Med den förra kunde det hända någon gång i veckan men inte alls såhär ofta.

Någon som har samma erfarenhet?
 
power650 skrev:
Hur paras klipparen ihop med laddstationen, eller fungerar den om jag ex placerar den hos någon granne?
Ja, det fungerar så länge du knappar in rätt PIN kod vid uppstarten. Den paras inte på samma sätt som HQ med laddstationen.
 
Martin Hedlund skrev:
Jag upplever att min klippare kör fast MYCKET mer med nuvarande version än innan, jag tror inte det gått en enda natt utan att den lyckats köra fast på ett nytt ställe. Det är till 90% när den ska hem för laddning som den plötsligt inte tar sig förbi en bit av häcken eller inte klarar en sväng eller liknande.
Med den förra kunde det hända någon gång i veckan men inte alls såhär ofta.

Någon som har samma erfarenhet?
Vilken klippare och programversion har du?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ibland när min 796E ska gå tillbaka till dockningsstationen, så tror den att den har gått runt en ö, därför lämnar den slingan. Är det någon mer som råkar ut för detta?
 
Martin Hedlund skrev:
Jag upplever att min klippare kör fast MYCKET mer med nuvarande version än innan, jag tror inte det gått en enda natt utan att den lyckats köra fast på ett nytt ställe. Det är till 90% när den ska hem för laddning som den plötsligt inte tar sig förbi en bit av häcken eller inte klarar en sväng eller liknande.
Med den förra kunde det hända någon gång i veckan men inte alls såhär ofta.

Någon som har samma erfarenhet?
ja min klippare bettede sig liknande stack ut i svängarna,jag fick nytt stydon i laddaren,som tydligen gav för låg signal
ring supporten och hör med dom ,den är lätt att byta själv.

skriv vad du har för maskin här på forat så ingen behöver gissa,du får säkert fler svar då,du kan lägga in den i din signatur så kommer den med var gång
 
En uppmaning till alla skriv in er modell under er signatur så blir det mycket lättare
 
  • Gilla
david gustafsson och 1 till
  • Laddar…
Bytte till 12.1 version för min WG796E från 11.5...och den nya versionen verkar mycket känsligare för störningar från grannens WG792 - begränsningskablarna ligger nog ca 1.5m från varandra. Nu ställer sig min maskin direkt när den är närmar signaltråden med meddelandet att den är utanför utför klippytan. Hände inte innan på V11.5. Så det blir att flytta kablar...och hoppas på en uppdatering - 12.1 är inge skoj...



Hälsningar

ANGR77
 
Angr77 skrev:
Bytte till 12.1 version för min WG796E från 11.5...och den nya versionen verkar mycket känsligare för störningar från grannens WG792 - begränsningskablarna ligger nog ca 1.5m från varandra. Nu ställer sig min maskin direkt när den är närmar signaltråden med meddelandet att den är utanför utför klippytan. Hände inte innan på V11.5. Så det blir att flytta kablar...och hoppas på en uppdatering - 12.1 är inge skoj...



Hälsningar

ANGR77
Du har kanske oxå en för svag signal från styrboxen ring suporten fråga efetr Lars/Hasse 0451 381987
 
Fast det låter ju lite långsökt...om jag byter mjukvara och får problem...ska jag byta hårdvaran då.. :)
 
Angr77 skrev:
Fast det låter ju lite långsökt...om jag byter mjukvara och får problem...ska jag byta hårdvaran då.. :)


Säg inte det, jag la på ny mjukvara sen nån dag senare började min klippare spöka, misstänkte också mjukvaran men efter att hört om alla laddstationsproblem fick jag en ny modul hemskickad och mycket riktigt var det modulen i laddaren som funkade lite som den ville, nu med den nya modellen av modulen (den ser inte lika dan ut som gamla, det lilla man ser...) går den klockrent vid tråden, helt klart värt att lägga ner de 10 min det tar att byta för att testa
 
  • Gilla
Angr77 och 2 till
  • Laddar…
freber skrev:
Det går att sätt variablerna direkt om man vill. Jag tror följande variabler är intressanta. Undrar just vad de betyder. Vissa är lättare att lista ut än andra. Just nu är jag ganska sugen på att försöka fixa så att klipparjäveln går ut någon extra decimeter för att kunna navigera till zonerna.

"rit_pioggia": 180,
"area": 0,
"enab_bordo": 1,
"g_sett_attuale": 1,
"g_ultimo_bordo": 0,
"ore_movimento": 218,
"percent_programmatore": -20,
"indice_area": 9,
"tipo_lando": 8,
"beep_hi_low": 1,
"gradi_ini_diritto": 30,
"perc_cor_diritto": 103,
"coef_angolo_retta": 80,
"scost_zero_retta": 1,
"offset_inclinometri": [
2060,
2043,
2696
],
"gr_rall_inizio": 80,
"gr_rall_finale": 300,
"gr_ini_frenatura": 130,
"perc_vel_ini_frenatura": 50,
"tempo_frenatura": 20,
"perc_rallenta_max": 50,
"canale": 0,
"num_ricariche_batt": 0,
"num_aree_lavoro": 4,
Vad jag märkt så är svängen likadan som med förra programvaran, men skillnaden är att den backar ut längre från laddstationen nu vilket gör att den inte når runt. Hittar du ngt sätt att ändra den back-variabeln så säg till ;)

Inizio betyder "början" och antar det är hur långt den ska backa ut. 80 cm verkar det som enligt variablerna du fick ut.
 
Redigerat:
Angr77 skrev:
Fast det låter ju lite långsökt...om jag byter mjukvara och får problem...ska jag byta hårdvaran då.. :)
Min fick oxå konstigheter efter uppdatering, som att lämna tråden mm därför fick jag en ny styrbox som hjälpte
Ring supporten jag fick min hemskickad och retur påse med bet returfrakt,kan inte bli bättre(y)
 
  • Gilla
Angr77 och 2 till
  • Laddar…
Supporten är helt suverän och verkligen brinner för att hjälpa! Inga krusiduller alls! Slå dem en pling! :)
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Min följer tråden fint iaf...:confused:
Gärna en halv meter utanför när den trillat av i ett hörn.
Här följde den 25 meter..
Inget larm om att den är utanför.
Gjorde så både före & efter V12.1
DSC_0333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Häpp! Ikväll funkade zonklippningen (WG796E 12.1) - den rundade laddningsstationen hur snyggt som helst. Jag har inte ändrat något - sedan den minst 10 ggr krockat på samma sätt mot laddningsstationen och sen hoppat över zon-klippningen. Någon lycklig omständighet eller kan det möjligen vara utvecklarna som varit fiffiga och försökt sig på en inlärningsfunktion - att den lär sig vilken vinkel/rundning som funkar (men i så fall - varför göra fel på exakt på samma sätt många gånger)?

Är det någon annan som sett sådan förbättring?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.