Fick i fredags hem nytt kretskort till laddstationen. Nu går min 791E utan bekymmer brevid grannens hq220. Jag har min slinga 25 cm från tomtgräns (nätstaket) grannens slinga vet jag inte vart den går men den klipper även den så nära den kan.

Nu ska jag bra försöka få till zonindelningen, har ett område ca 150 m från stationen ( om man följer slingan motsols). När worxen kommer fram och jag trycker stop + 2 visar den siffran 52 på bägge sidor hjulen i displayen. 52 m är det då inte iallafall, men vem vet. Jag kanske gör fel..
 
mulfen skrev:
Tror att jag installerade nya programvara... Dvs Hypericum 3.1 v1.21 för 796E WIFI. Eller misslyckades jag? Fick den till att uppdatera och den sa att uppdateringen lyckats. Efter uppstart står det dock samma sak nere till höger i fönstret som det gjorde före uppdateringen. Ni som uppdaterat, ändrade sig texten (versions nr)?
Ja det gjorde det 12.1
 
zobar skrev:
Har försökt förstå mig på lite om laddcykler och liknande ang. worx. Hur är det egentligen för mig som har ca 300 kvm gräsmatta? Den ska gå 8 timmar allt som allt fördelat på mån-fre, så den står still väldigt ofta i stationen. Laddar den ur sakta men säkert, behöver man oroa dig att batteriet blir uttjänt för fort?

Har worx wg790e, väldigt nöjd med den kompetenta maskinen, inget strul so far👍
Laddar ca 1h, klippar ca 1.5h i praktiken.
 
796e blev inte smartare av nya programvaran . Den kör på laddaren 2-3 gånger när den ska gå till zon klippning. Får se om den slutar att stänga av sig .
 
Ett annat tips från supporten var att inte ha överdriven kabellängd in till laddstationen. Skall vara kortast möjlig+att elkabeln, som är jättelång, inte skall vara virad utan utdragen.
Om inte störs signalen ut till gränstråden och klipparen kan smita etc.
 
Hej!
Förutom att zonindelningen har förbättrats i Hypericum 3.1, vet ni vilka andra förbättringar/förändringar de gjort?

Mvh Joakim
 
Nu är min 796E uppgraderad till ver. 12.1. Hoppas det löser problemen med avstängningar samt nollställning av klockan då och då. Då denna uppdatering mest verkar vara gjord för att lösa problem hoppas jag att det snart kommer en uppdatering som tillför nya funktioner till appen/webgränssnittet tex:
- visning av aktuell batterinivå (både under klippning och laddning)
- visning av hur länge den har varit ute och klippt
- visning av vilket klockslag den körde fast, hamnade utanför gränsen, gick in pga regn etc.
- möjlighet att ställa in klipparens datum och tid (behovet kanske försvinner iom senaste uppdateringen)
- möjlighet att föra över uppdateringar via wifi
- visning av antal körda meter/klippta kvadratmeter (nördigt men kul)

Det mesta av ovan är saker som klipparen redan idag håller reda på så det vore en enkel match att skicka ut den infon till webgränssnittet.

Dessutom vill jag att (åtminstonne valbart) man ska tvingas ange pinkod så fort man öppnar luckan på klipparen. Som det är idag kan vem som helst ändra inställingar m.m. Det värsta är att vem som helst även kan gå in i wifiinställningarna och se nätverkets lösenord i klartext. Obegripligt hur Worx tänkte här. Lösenordet ska naturligtvis presenteras som ***** efter att inmatningen är klar. En sådan säkerhetsmiss borde Worx fixa en uppdatering för omgående!

Om någon har en kanal in hos Worx utvecklingsavd. så får ni gärna VB'a dessa önskmål eller tipsa mig om hur jag får dit dem. Det är väl tveksamt om de läser i detta forum :)
 
  • Gilla
mattiasj78 och 3 till
  • Laddar…
Jo det vet jag men fundra mest på ev "urladdning" då den står still nästan ett dygn emellan klippning/laddning...
För mig att jag läst i denna tråd om "standby" att den sakta men säkert "urholkar" batteriet?!
 
grogg skrev:
Nu är min 796E uppgraderad till ver. 12.1. Hoppas det löser problemen med avstängningar samt nollställning av klockan då och då. Då denna uppdatering mest verkar vara gjord för att lösa problem hoppas jag att det snart kommer en uppdatering som tillför nya funktioner till appen/webgränssnittet tex:
- visning av aktuell batterinivå (både under klippning och laddning)
- visning av hur länge den har varit ute och klippt
- visning av vilket klockslag den körde fast, hamnade utanför gränsen, gick in pga regn etc.
- möjlighet att ställa in klipparens datum och tid (behovet kanske försvinner iom senaste uppdateringen)
- möjlighet att föra över uppdateringar via wifi
- visning av antal körda meter/klippta kvadratmeter (nördigt men kul)
- Göra alla andra inställningar, såsom zon-indelning, språk, tider, via appen. Vill kunna sitta på altanen och konstatera att "Nej, hen behöver nog klippa lite mer i zon 3". Huvudpoängen med en app, som jag ser det, är dock inte att kunna göra saker på distans utan att tillhandahålla ett bättre gränssnitt än numeriskt tangentbord och matrisdisplay.

Uppdatering över WiFi kan du nog glömma, då det sannolikt är en sådan sak som måste tas hänsyn till hårdvarumässigt (utrymme att lagra firmwaren före installation, vilket idag USB-stickan används för). Däremot borde man i appen kunna se nuvarande firmwarenummer och huruvida det finns en uppdatering (dvs Worxen borde själv kontakta servern regelbundet och fråga). I dagsläget måste man ju i princip filma medan den bootar för man hinner inte läsa numret...
 
peternicklas
Sätt i hop en lista med de funktioner som hi önskar ska implemmenteras i appen. Skriv gärna på engelska, så ska jag skicka ner den till Worx.
 
  • Gilla
Exile82 och 1 till
  • Laddar…
Hej på er alla, har under en tid nu läst hur mycket som helt på dessa underbara trådar och man får så mycket info av er fina forumare, så man blir mätt och belåten ;)

Har som andra på denna tråden också en årsmodell 2015 WG796E , det mesta flyter på som jag trott, förutom två saker... har byggt ett hus över min lilla vän "Rolf" , den har problem att gå rätt in i huset, följer slingan fint.. men precis innan den ska in i sitt lilla hem, så rycker den till och kan hoppa fel när den ska in i laddning.... någon annan som har problem med sina små Worx när de ska in i sin laddstation?

Händer också ibland när den ska backa ut att den slirar, istället för att svänga så står den stilla och spinner och sedan startar klipparen och den kör rakt in i huset igen och fastnar vackert där...

Lille "Rolf" verkar gilla sitt hus för mycket kanske... :wow:

17776075853_c0526da22f_z.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas skrev:
Sätt i hop en lista med de funktioner som hi önskar ska implemmenteras i appen. Skriv gärna på engelska, så ska jag skicka ner den till Worx.
Jag skulle gärna vilja ha en sida med historik, exakta klockslag när den gick ut och började klippa, och när den kom tillbaka. Men det kanske redan finns?
 
Hände exakt samma för mig nu med ny programvara till 796e. Den kör på laddstationen vid zonklippning och inte alls samma fina båge som innan.
 
peternicklas skrev:
Sätt i hop en lista med de funktioner som hi önskar ska implemmenteras i appen. Skriv gärna på engelska, så ska jag skicka ner den till Worx.
- Send notification to app if something goes wrong.
- ability to edit zones in app.
- statistic of m2 that has been cut and also cutting time.
- ability to see all sensors
- change how much to cross the guide cabel when it comes to edge cut.
- all settings also in the app.
 
Redigerat:
  • Gilla
alokam
  • Laddar…
Även korrigera det nya stavfelet "Åka hem" till "Åk hem"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.