I helgen har jag lyckats med följande.

Skulle åka till tippen med skräp. Punka på släpet igen... Domkraft och fälgkors på firman... Tar det en annan dag...
Skulle montera högskåp i tvättstugan. Skit, 2 cm för lågt i tak... Sänksågen utlånad.... Tar det en annan dag...
Skulle såga ner lite thujor på tomten... Motorsågen startar inte... Slägde skiten å köper en ny en annan dag...

Sen tog jag en öl istället!
 
  • Gilla
nypon och 11 till
  • Laddar…
Det var tydligen meningen att du skulle få lite ledighet...... för en gångs skull :D

När sådant inträffar så finns det inte så mycket annat att göra än att sätta sig ned med något "kallt" och se på allt man tidigare har fått gjort....
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Tänkte höra med dig Erik. Hur känns storleken på huset? nu när ni bott där ett tag å barnen är på plats. Är själv lite spekulant på ett enplanshus med källare på 110 + 110kvm. Bor just nu i villa/fritidshus på sparsamma 75kvm med första ungen på ingång vilken dag som helst :)
 
Kikar in och kollar läget bara, hoppas allt går bra och att ni mår bra :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Snigla skrev:
Kikar in och kollar läget bara, hoppas allt går bra och att ni mår bra :)
Jodå! Allt är prima! Har haft en paus i byggandet nu i några månader sen lilltjejen kom. Men nu börjar jag klättra på väggarna igen. Så i veckan så gjorde vi en liten plan för vad som ska hända under sommaren.

Planen är följande.
- Ta ner den förvuxna thujahäcken.
- Bygga stödmur längs gatan.
- Flytta ingången till tomten från parkeringen till en öppning i muren.
- Skrapa av och fylla upp hela framsidan.
- Riva befintlig entrétak och trapp.
- Bygga ny entré / farstu
- Lägga ny marksten

Om tiden räcker blir det en ny altan också, men det är inte prio.

Så här ser tidplanen ut för kommande veckor.

Idag sågar jag ner häcken. Ca 100 stammar på 6-7m.
På tisdag kommer lastbil med kranarm och kör bort allt till återvinningen.
Nästa helg (13-15/6) har jag bokat en 2tons grävare, 60-70 rotklumpar ska bort!!!
Tisdagen därpå hämtas rötterna av lastbilen.
Onsdag/torsdag kommer grus, padda, cementblandare och ett lass med lecablock.
Helgen därpå ligger jag med ryggskott! :banghead:

Foton kommer så klart!!

Nu kör vi!
 
  • Gilla
fandangle och 3 till
  • Laddar…
Före:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är kroppen ganska välmasserad....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Härligt:). Lite skogs/trädgårdsarbete gör gott. Det som facinerar är hur mkt Böös det kan bli av en "liten" häck :)
//
M
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag vet precis hur det där känns. Vi hade ungefär 40st popplar som häck 😬 Blev många vändor till returpunkten. Men det var kul att köra minigrävare när vi skulle gräva upp stubbarna och gräva för den något mer sansade ligusterhäcken.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Jag vet precis hur det där känns. Vi hade ungefär 40st popplar som häck 😬 Blev många vändor till returpunkten. Men det var kul att köra minigrävare när vi skulle gräva upp stubbarna och gräva för den något mer sansade ligusterhäcken.
Ja, jag räknar timmarna inför helgen. Lite av en pojkdröm som går i uppfyllelse, att få köra grävmaskin en hel helg! :wow:

Idag kommer iallafall en lastbil å hämtar allt bös. Så ikväll ska jag försöka mäta ut för muren.

Det har varit väldigt många vändor fram och tillbaka angående stödmuren. Betongblock (typ megawall) eller putsad leca. Nu har vi äntligen tagit ett beslut. Det blir en vit putsad lecamur. Sen har vi nästa beslut:

I nivå med gräsmattan eller ett skift (ca 20cm) över gräsmattan med muren. På muren skall det stå ett lågt staket ca 60 cm högt. Just nu lutar det åt att jag drar upp den en bit, men jag hinner ändra mig många gånger innan det är dags att mura.
 
mur_staket.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Något i stil med detta lutar det åt just nu...
 
typ såhär.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Haha eller lite mer åt det här hållet.... framförallt framför garaget (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
rofuz och 2 till
  • Laddar…
Det var inga dåliga bilar ;)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Det var inga dåliga bilar ;)
Klart pappa måste ha en DB9, å sen en Tesla för att kompensera för CO2-utsläppet i DB9an....
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
Det blev visst 5! lastbilsflak med bös!!!!

Nu ser det ut såhär:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.