glinton skrev:
Hej! Har funderat på att köpa WG790E. Har en ca 500 kvm gräsmatta. Såg att denna modell finns på netonnet för 6990. Vilket verkar vara ett bra pris. Men är lite fundersam eftersom clas ohlsson sluta sälja den.
1. Hur blev det med uppdateringen, funkar de bra nu?
2. Jag har mycket buskar, sandlåda, träd m.m. på tomten, klara denna av det bra?
3. Kan den gå över plattor?
4. Behöver den tak över laddstationen?
5. Hittade Gardena R50Li för nästan samma pris (hos eon), bättre eller sämre än worx? Och i så fall varför?
1. funkar bra efter uppdateringen
2. Ja
3. Ja
4. Nej
6. Svårt att svara på men jag tror att Worx är den bästa i trånga passage.
 
evesve skrev:
T.o.m. detta fungerar utmärkt (placering av tråd/laddare)
[bild]
Jag satt min laddstation som du har jag gjort. Förutom att ut ut-tråden går 90grader direkt vänster. Efter det så backar den inte rakt ut från laddstationen, utan svänger svagt 10-15grader vänster, sista dm innan den svänger upp in på mattan.
Har du det på din, eller backar den rakt ut?
 
david gustafsson skrev:
Jag satt min laddstation som du har jag gjort. Förutom att ut ut-tråden går 90grader direkt vänster. Efter det så backar den inte rakt ut från laddstationen, utan svänger svagt 10-15grader vänster, sista dm innan den svänger upp in på mattan.
Har du det på din, eller backar den rakt ut?
Den backar rakt bakåt. Testa att justera ut-tråden lite längre ut.
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
Efter nya uppdateringen svänger min oxå åt vänster sedan stannar och svänger ytterligare vänster till ca 45 gr stannar startar klippning o kör
 
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
 
Hur fungerar kantklippningen runt öar? Kommer klipparen följa de dubbla kablarna ut/från ön och kantklippa för att sedan gå tillbaka igen?
 
peternicklas
johank skrev:
Hur fungerar kantklippningen runt öar? Kommer klipparen följa de dubbla kablarna ut/från ön och kantklippa för att sedan gå tillbaka igen?
Nej inte med automatik. Den kan kantklippa en ö om det är den som den hittar när den ska gå hem. Annars är det bara huvudslingan. Den kan inte hitta öar när den följer slingan.
 
Ok tack, håller på och lägger ut kabeln nu
 
Martin84 skrev:
När jag uppdatera till 0.92 får jag bara datum och streck när jag ställt in manuellt schema.. Ska det vara så eller är det en bugg som vanligt?

Den går ut som den ska..
Starta klipparen manuellt så försvinner det.
Så blev det i alla fall för mig.
 
Hur menar du starta manuellt?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Hur menar du starta manuellt?
Tryck på start.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Min arbetskamrat drog igång en 790E i helgen helt utan problem. :)
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Min arbetskamrat drog igång en 790E i helgen helt utan problem. :)
Vilken version av mjukvara var det på den?
 
Nu är min 786e installerad, va lätt det va! Klarar min backe med 25graderslutning utan problem!
 
Funderar på att uppdatera min WG791E (2015) från 0,85 till 0,92. Någon som vet ifall det innebär några risker med att uppdatera, ev buggar osv. Är det några nya funktioner som tillkommit mellan uppdateringarna?

Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.