Svar: 2. Grannliv

Jag skulle vilja förfina havsutsikten på sommarstället genom att ta bort en hel del träd.
Blir mycket trevligare att grilla och vistas på terrassen då.

MVH
 
  • Gilla
Bältesclip
  • Laddar…
2. Grannliv

Jag har deltagit i ett gäng tävlingar utan lycka. Testat den ena motiveringen efter den andra. Någon lång, någon kort. Men för att få rakt på sak, denna vill jag vinna så jag slipper ta mig an stortallen med fogsvansen.
 
Svar 2: Grannliv

Det är lite macho att köra motorsåg :) och det passar även perfekt att använda denna för att såga ned ett par gamla träd på tomten.
 
2. Grannliv

Därför att:

En fin maskin från Jonsered
kan brukas till ved
eller fälla en skog
utan mycket knog
då vill alla vara med.
 
2. Grannliv

Har en gammal såg som följde med huset, men de få gånger jag faktiskt lyckas starta den är jag livrädd att något ska flyga av i alla vibrationer. Jag behöver en ny, bra och säker såg!
 
2. Grannliv.

Ojojoj, en motorsåg, mindre blåst och några timmar senare skulle baksidan begåvas med kvällssol. Ja, motorsågen kommer att få det bra hemma hos oss!
 
2. Grannliv

Mina björkar jag vill fälla, de som med löven sina drälla.
Sen kan jag sitta ute å skratta istället för som nu bara kratta..
 
2. Grannliv

Nu när jag snickra och dona bastu och tunna, jag ber Granngården experter förkunna:
Vilken Jonsered är bäst passad för vinterns välbehagsved?
 
2. Grannliv

Senaste gången som jag behövde använda en såg var i julas.
Då skulle jag kapa julgranen så att den fick plats i rummet då den var lite för hög.
Tyvärr hade jag ingen såg, så jag fick använda mig av vår brödkniv.
Det kommer bli lättare nästa gång om jag hade en motorsåg som denna.
 
Svar: 2

Med en stor skogstomt är det alltid något träd som behöver fällas eller beskäras och ved som ska kapas. Och inspirerad av de där tv-programmen där både trädkojor och timmerhus byggs, vem vet vad man skulle kunna åstadkomma med en sån här fin såg.
 
2. Grannliv

Som nybliven villaägare har jag lånat både borrhammare, gersåg och annat av grannen. Motorsåg hade han dock inte... Det sjuka äppleträdet föll med hjälp av en bågsåg - något jag aldrig kommer försöka med igen. Fler träd ska bort och ved kapas. En motorsåg önskas - så kan även jag låna ut något till grannen. :)
 
Svar 2 grannliv
Vi lånar alltid motorsåg av svärfar och jag vet att det inte är med välvilja han lånar ut sågen .
Min man råkade köra i en sten och den sågen var slö efter det och svärfar förbannad , så det våre fint att ha en egen såg då slipper vi ringa och fråga om vi får låna sågen
 
Sambon gnäller ofta på att ja e för dålig på att ta tag i trädgården. Hade ja vunnit denna kan hon själv ge sig ut att såga, om hon våga :)
 
Svar 2
Sex björkar nära kåken ska bort
Gamla sågen med sladd hoppas jag få åka med till returstationen .
 
Svar 2

Sambon gnäller ofta på att ja e för dålig på att ta tag i trädgården. Hade ja vunnit denna kan hon själv ge sig ut att såga, om hon våga :)

(Glömde svaret)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.