2. Grannliv
Den nya tomten har gett oss massor av växter, buskar och en hel del träd som lutar över grannens tomt och över taket. Innan någon skada sker så måste de ner. Motorsågen skulle helt klart fylla sin funktion här och våra hjärtan skulle ticka vidare i lugnare takt.
 
2. Grannliv

Den gamla rosthögen - min motorsåg, knorrar och fnyser,
varje varningslampa blinkar och lyser.
Snart tittar en till ovälkommen poppel ur gräsmattan ut,
så Jonsered behovet är akut!
Behöver någon som är innovativ, slimmad och med ett jäkla drag -
självklart jag vill ha en motorsåg som är precis som jag!
 
Svar: 2. Grannliv
Motivering: Jag skulle verkligen behöva en bra motorsåg inför sommarens trädfällning och vedhuggning. Elsågen som jag har nu är inte så effektiv och stark, så allt kapande tar mycket tid.
 
Grannliv, heter den. Jag har en motorsåg, som jag är nöjd med. Dock har frugan ingen motorsåg, så jag får fälla alla träd ensam. Visst ska man väl hjälpas åt i trädgården?
 
svar: 2 GRANNLIV
Har ju redan sågbyxor och stövlar så en såg vore underbart, både att kunna rensa lite bland några döda träd på tomten samt kunna ta ner några björkar vid sommarstugan, skulle ge både lite mer kvällssol samt skön värme i bastun efter ett väl förrättat verk.
 
Grannliv

Dags att uppgradera pappas sladd-såg till en mordern, säker och flexibel motorsåg.
 
Redigerat:
Grannliv
Skulle vara perfekt nu när jag behöver fälla ett träd som inte mår bra på min tomt.
 
Grannliv.
Slyn håller på att ta över. Det är lite tungt med handsåg. Och jag älskar tvåtaktare!
 
2. Grannliv

Vi har just flyttat till ett underbart hus på en gammal fin tomt med MASSA träd. en motorsåg behövs verkligen för att kunna vårda o gallra bland all björk hägg!
 
Svar: 2. Grannliv

Om det är något som jag verkligen saknar så är det en motorsåg, har sågat för hand och det vore suveränt att kunna få hjälp med det.
 
2. Grannliv

Jag har planerat att åka till Mars snart och jag behöver en såg för att klara brasveden eftersom det är mycket kallt på Mars. Jag är övertygad om att en Jonsered motorsåg med Clean Power-motor från Granngården fungerar bra på Mars och hjälper mig att hålla värmen.
 
2. Grannliv

Ute på tomten jag led,
där björken stod upp som skulle bli ved.
Sneglade mot Bosse i granngården
En Jonsered, han plockade ur Forden.
Brum och yl, sågen gick igenom barken.
Sen duns och tjong, tallen låg snyggt på marken.
Jag skulle såga, skratta och vara i mitt ässe,
om jag en motorsåg vann via Byggahus.se
 
T
2. Grannliv

Behöver en motorsåg för att enklare kunna underhålla nivån i vedförrådet till stugan i fjällen.
Har man stuga där strömavbrott vid dåligt väder snarare är en regel än ett undantag så behöver man ha ett rejält vedförråd och då behövs en bra motorsåg.
 
Svar: 2. Grannliv

Jag behöver fälla en björk på tomten för den är i vägen för höstens byggprojekt. Jag har tänkt att bygga ett enkelt vedskjul. Jonsereden skulle vara till stor nytta även i det projektet när man ska kapa brädor och plankor.
 
Svar 2 Grannliv

Med den här motorsågen skulle jag känna mig trygg då jag går ut på tomten.
Ett perfekt försvar mot både vanligt irriterande sly samt även mot större jobbiga träd som skjuter skott mot mig.
;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.