Nummer 2 Grannliv

Jag har en Jonsered som fått en kvist genom oljetråget, hål stort som en tumnagel. Svårt att få oljan att stanna kvar samtidigt som veden måste tas omhand. Därför är jag i desperat behov av en såg och då Jonsered har de bästa så passar denna tävling utmärkt.
 
2 Grannliv.
En sommarstuga uppvärmd med vedkamin, gott om träd på tomten men bara en handsåg att kapa veden till uppvärmningen med är visseligen "karaktärsdanande" tycker vissa, jag för min del föredrar en bra Jonsered!
 
2, Grannliv.

Min fru har blivit glutenallergiker och hon tvingar mig nu att äta stenhårt bröd till frukost. Jag skulle behöva en motorsåg för att kunna skiva brödet enkelt.
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Svar 2: Grannliv

Efter att skruvat med min gamla skitsåg, av märke med samma namn som en grannort till Jönköping, känns det som något bättre äntligen är på sin plats. Viva Jonsered!
 
Matzeball
Grannliv

Det är är en drömsåg faktiskt. Skulle kännas lyxigt att använda den här.
 
Svar
2. Grannliv

Motivering
Till mitt hus har jag en ca 1400kvm tomt där en mindre del är jättefin och ca 70% har lämnats som det är i uppskattningsvis 20-30 år, alltså helt vildvuxet. Eftersom jag flyttade in för bara ett halvår sedan har jag inte velat börja röja före jag ser vad som växer överallt, det var en blomsterintresserad herre som bott tidigare så det finns tydligen en hel del blommor som är ovanliga(vad jag fått höra). Tänkte att jag ska snart börja med planeringen av tomten och till sensommaren börjar jag röja lite lätt.

Hur som helst så är Jonsered ett märke jag fått rekommenderat vid flertal tillfällen när man tagit upp ämnet motorsåg/röjning så den här tävlingen kommer perfekt, håller såklart tummar och tår att jag vinner. Jag lovar att en tråd kommer dyka upp om min röjning av tomten:D.
 
Jag använder motorsåg runt fritidshuset och i jaktskogen många dagar varje år men efter en garagebrand är jag utan egen såg. Nu har jag lånat av grannar och vänner då jag inte kunnat prioritera nya maskiner eftersom det är så mycket som måste ersättas.
 
2. Grannliv.

Vi har ett träd vi vår garageinfart som jag har planerat länge att såga ner bit för bit. Jag har börjat med handsågen att såga grenar men kände att det blev för stor process så jag önskar att jag vinner motorsågen:)
 
2: Grannliv
Våra grannar och vi har ett par gemensamma träd i tomtgränsen som behöver fimpas. Detta blir det perfekta fimpmedlet.
Jonsered har i mina ögon de bästa motorsågarna som jag sneglat på en tid, och dessutom fyller jag år den 5/6 så - den perfekta födelsedagspresenten!
 
2. Grannliv

Vi bor relativt nyinflyttade i ett hus där ingen gjort något alls i trädgården på minst tio år. Ibland känns det som om även kirskålen är så kraftig att den behöver en motorsåg... Men det blir nog mest till allt sly som börjar närma sig trädstorlek som hade behövts en motorsåg till...
 
2. Grannliv

Min gamla har slö kedja så jag behöver en ny :)
 
2. Grannliv

Min såg den har ej motor,
ej motor har min såg.
Och när jag sågar grenar,
så blir jag väldigt låg.

Och om den hade motor,
så vore jag rätt glad.
För grenarna är många,
och slitet är mitt blad.

:D
 
nikasp
2. Grannliv

Vi fick nycklar till vårt torp i fredags och flyttar till hus i juli så en egen motorsåg hade suttit som en smäck. Söker just nu röjsåg och en mängd andra grejer. Insåg att det ju behövs dubbelt av det mesta för att hålla allt flytande.
 
Svar: 2 Grannliv.

Har en ovårdad Hästkastanj och några stycken hängiga hängbjörkar som behöver få en make-up.
 
Svar 2 Grannliv

Min tidigare såg är inte längre beredd.
Därför behöver jag en Jonsered.

Rosten har gjort den seg
och har därmed tackat för seg (sig)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.