Både och.:p
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Försökt få ordning på mossmattan, genom mossrivning gödsling och vattning
 
Klippt gräsmattan och håller på och köra med trimmer nu för att få någorlunda fint tills studentfirandet på fredag.
Blir troligtvis en klippning till senare i veckan om nu inte D09 ska framkalla mer regn.:p
 
2015-05-31%2018.19.39_zpsoyww9ajc.jpg

Mycket kvar men det kommer nog bli bra tillslut ☺
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Andreas Blomkvist skrev:
...
Mycket kvar men det kommer nog bli bra tillslut ☺
Ja, det går ju i alla fall framåt
\SARC OFF

;)
 
Åh, fick härja ut ur huset komplett med fikasällskap och karl för att hålla nere och fästa växthuset som var på väg ut över gärdet igen. Nu har vi skruvat i betongplatta (litegrann) och staplat tegelstenar kring hela rasket att den ska stå still i betongfållan (som passande nog bara var 20 cm bredare än själva växthuset) så nu hoppas vi att det står kvar.

Ack, drömmen om att bygga ett växthus har inte dött med vårt lilla sålängehus :mad:

Edit: Och dom utlovar blåst i ett par dagar framåt. Håll alla tummar för oss! :|
 
bittle skrev:
...
Edit: Och dom utlovar blåst i ett par dagar framåt. Håll alla tummar för oss! :|
(y) (y) (y)
 
Ikväll har jag plockat svamp i gräsmattan. Det växer en svamp i en halvcirkel på ca 3m i diameter, stora svampar. Fick väl ihop 4-5 kg på tio minuter. Beiga svampar, som sagt rätt stora (tänk Karl-Johan-svamp) skivlingar. Vad kan det vara...?
 
Y
Tuffat runt i stormvindarna på åkgräsklipparen och fått klippt det sista.
Tur jag köpte bensin igår för från ingenstans kom en tjej som hade fått bränslestopp på sin bil.:cool:
(slutar väl med att hon spanade in området och plundrar allt när jag är jobbar imorgon)
 
  • Gilla
Vestmania
  • Laddar…
Har du bara dålig gräsklippare eller äger du ett par hektar Yrrol? Tycker du klipper gräset varje dag :) (y)
 
Yrrol skrev:
Tuffat runt i stormvindarna på åkgräsklipparen och fått klippt det sista.
Tur jag köpte bensin igår för från ingenstans kom en tjej som hade fått bränslestopp på sin bil.:cool:
(slutar väl med att hon spanade in området och plundrar allt när jag är jobbar imorgon)
Haha säg inte så.. skulle vara tragiskt ur så många perspektiv! Hon kanske skickar en blomma ist (y)
 
Fått tummen ur och äntligen planterat i mina "hjulmojjar" (officiellt namn ja.. haha) som jag lyckades övertala grannen om att jag skulle få.. - rabarber och smultron blev det! Kommer dock troligen att få plantera om smultronen så småningom (när rabarbern väl tagit sig)..

hjulmojj.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grannen hävdade att vanliga människor brukade odla i pallkragar haha :rolleyes:
Jag talade om att jag inte var normal.. och att ombyte förnöjer..

..och att jag odlade i pallkragar också (y)
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Hittade såna här i trädgården mitt bland allt glas och allt tegel och ni vet, latheten från någon slags udda tidigare ägare. Min fråga är väl egentligen, är det eternit eller betong? Jag har hört att dom inte blir glada om man slänger eternitgrejer i brännbart.... :|

20150601_182317_zpsecblluld.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Den ger ifrån sig ett lite ihåligt ljud när man knackar den mot tegel iallafall. Låg vikt, och utspritt i mer eller mindre stora bitar, denna är den största jag hittat.

EDIT: Och i bakgrunden ser ni den bästa, mer seriösa och avancerade lösningen för att hålla växthuset på plats. Ni vet, vi är riktiga hantverkare som har tid, ork och speciallösningar.
 
Redigerat:
Eternit, del av takplatta.
 
Fotografen skrev:
Eternit, del av takplatta.
:|:| Då blev allting precis mycket jobbigare då. Hur fungerar det om det finns småbitar överallt blandat i jord och grejer? Måste jag sortera ut in i minsta bit? (Inför en uppgiven smiley med ryggont här)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.