image.jpg
Min nuvarande såg är tung och svårstartad. Den saknar också kastskydd.
En ny säker och lätt såg från Jonsered skulle verkligen behövas.
 
svar 2 grannliv bloggen

Jag har precis köpt en landbit med en igenväxning på som jag ska röja från och bibehålla en gammal fruktträdgård på...hela min maskinpark gick i skilsmässa nu bara börja om från början igen ..så i täten med en jonsered skulle sitta fint...
 
hsd
2 Grannliv heter bloggen
VILL HA :wow:
en ny jonsered, min gamla 521:a är både tung å farlig eftersom kastskyddet gett upp
 
Svar 2 Grannliv

Jag fäller ofta stora och tjocka träd med en stark och tung såg. Jag skulle vilja ha den lätta Jonsereden till att kvista stammarna.
Sen har jag en dröm om att börja med motorsågskonst, då skulle en lätt Jonsered passa bra.
Om jag vann sågen, så skulle jag behöva den till både nytta och nöje.
Men att få kvista med en Jonsered CS 2234 S det skulle även göra nyttan till ett nöje
 
2. Grannliv

Efter några år i villan så börjar det bli dags att ta tag i utsidan som är alldeles vildvuxen, tyvärr fungerar inte kap- / gersågen till träden som ska ner och veden som ska sågas. Vore trevligt med början till en fin utemaskinpark.
 
2 Grannliv

Att få en Jonsered vore ju perfekt, nu när jag skänkt min gamla Husqvarna till Stena.
 
Svar: 2, Grannliv

För 3 år sen hade jag bara fällt enstaka träd, och var lite osäker på trädfällning. För 2 år sen skulle 50 - 60 träd ned vid sommarstugan, och jag fick be om att få låna motorsåg ( och viss hjälp ) Jag fick en öppen och ljus tomt, och grannarna bakom mig fick plötsligt sjöutsikt. Förra sommaren hade jag ingen trädfällning planerad ( förutom en gran som jag lämnade förra året ) Sen kom den stora skogsbranden som härjade hemma, både vid sommarstugan och vid huset i Norberg. Jag behövde i vart fall inte be om att få låna såg, för den sattes i handen på mig så fort jag sa att jag kunde fälla träd och ville hjälpa till, och snart var vi ute och fällde brandgator ( och plötsligt hade jag fällt ett par hundra träd till ) N börjar jag bli van och kan det här, så vad som än ska ner i sommar vore det bra att vara riktigt utrustad, och med en ny Jonsered är jag definitivt det!
 
2. Grannliv

Efter att svärdet på eljedjesåg jag hade exploderade i ansiktet på mig insåg jag att det är dags för något kraftfullare. Dock tillåter inte budgeten detta. Underskatta aldrig syftet och värdet i bra skyddsutrustning.
 
Svaret är Grannliv.

Skulle sitta fint att ha en Jonsered som första motorsåg. Har ett träd som står lite halvtaskigt och tänkte det kunde vara bra att jag tog ner den innan den ramlade själv.

Plus att jag då slipper köpa ved om jag kan såga den själv.
 
Svar Grannliv.

Jag har länge velat prova skulptera med motorsåg, men saknar det viktigaste - en motorsåg. Vad skulle vara mer lämpligt att börja med än en mångsidig lättmanövrerad motorsåg från Jonsered.
 
2: Grannliv

Jag gör möbler mm med motorsåg och min kinesiska såg håller tillbaka min kreativitet.
 
Svar: 2 grannliv
Motivering: Har blivit med nytt hus och nytt uppvärmningssystem, vilket nog kommer att kräva en vettig såg! Bergvärmepumpen som vi haft har inte ställt krav på nån speciell såg... ;) så det är en ny värld som öppnas nu med stor tomt på över 7000m2 och att elda själv! Här kommer sågen väl till pass!
 
Svar: Grannliv

Är så less på billigt dravel, låt mig leva som lycklig parvel.
 
Andreas_Hansson skrev:
[bild]
Min nuvarande såg är tung och svårstartad. Den saknar också kastskydd.
En ny säker och lätt såg från Jonsered skulle verkligen behövas.
Jag glömde ju svaret..
2. Grannliv
 
Svar: 2 grannliv

Jag har nästan 30 meter extremt ful thuja som ska ner, den har stått orörd i MÅNGA år och stammarna är gigantiska, den är säkert 3 meter bred! Som ni förstår behöver vi alla möjliga hjälpmedel, men detta arbete kräver minst en motorsåg och om vi skulle ha turen att vinna en från jonsered så skulle vi vara väldigt tacksamma, det skulle verkligen underlätta för hela projektet!

20150531_125843.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.