pyro skrev:
Intressant.
När jag köpte min kap med tillhörande bord fick jag reda på att bordet var en beställningsvara (de har nog tagit in det i standardsortimentet senare) men de prismatchade det ändå.
Ja, sänksågen är också beställningsvara och de prismatchar även dessa, men eftersom priset inte står i butik så kommer de att kolla var konkurrenterna ligger och lägga sig precis under för att slippa betala ut ytterligare 10 % rabatt.
 
falkn skrev:
Ja, sänksågen är också beställningsvara och de prismatchar även dessa, men eftersom priset inte står i butik så kommer de att kolla var konkurrenterna ligger och lägga sig precis under för att slippa betala ut ytterligare 10 % rabatt.
Jag gillar Hornbach så jag skulle nog inte göra det men man kan i alla fall göra en fuling.
Gå först och nämn t.ex. K-Rauta eller någon annan dyr butik, låt dem hämta priset, och de kanske säger att du får 1 kr billigare än K-Rauta, då kommer du fram med den butiken som du hade tänkt matcha med från början. :)
 
End skrev:
Jag gillar Hornbach så jag skulle nog inte göra det men man kan i alla fall göra en fuling.
Gå först och nämn t.ex. K-Rauta eller någon annan dyr butik, låt dem hämta priset, och de kanske säger att du får 1 kr billigare än K-Rauta, då kommer du fram med den butiken som du hade tänkt matcha med från början. :)
De kollar ju såklart upp priserna på nätet innan de lämnar pris till dig. Jag hade inte ens nämnt något pris utan frågade bara om de prismatchade och bad de lämna ett pris till mig. De hade kollat upp billigaste nätbutiken på prisjakt och lagt sig 1 kr under.
 
Du missade nog poängen. Om du inte nämner något alls så letar de efter billigaste. Men väljer du en random butik som du vet att de ligger högt och börjar med att nämna det och fråga vad deras ordinariepris är så blir det matchboll till dig.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Beijer har lite kampanj nu på verktyg
[länk]
Den länken ger svaret "ett fel har inträffat" så det var kanske något pris fel där och sidan har tagits bort så att vi inte skall komma och göra några vinster på deras verktygsförsäljning:rolleyes:
 
Bauhaus kör en drive på 25% på utvalda maskiner av iaf Makita nu.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Bauhaus kör en drive på 25% på utvalda maskiner av iaf Makita nu.
Stämmer, passerade Bauhaus i Bromma igår, Söndag. Noterade 3 stycken Makita Elhyvel 240VAC, 2 Stycken Stompistoler Tryckluft, 2 Stycken Stompistoler Gas, Automatdragare Gips 18V, Nått 10.8 Volts kit med skruvdragare, 2 Stycken 146 knackdragare 18V utan batteri.

Börjar väl bli senil men minns inte priser - Utförsäljning av utgående modeller antar jag.
 
vanpire skrev:
FFX har "The magnificent Seven" med rea på olika märken i sju dagar. Idag makita, i morgon Festool osv.
[länk]
Sen är ju pundet iofs dyrt nu.
Makita 4350FCTWJX/2 240v Jigsaw with LED Job light with Blades in Connector Case

Save £800.60 £133 inc 20% UK VAT
Spara £800!? Yeah right!
 
slacker skrev:
Stämmer, passerade Bauhaus i Bromma igår, Söndag. Noterade 3 stycken Makita Elhyvel 240VAC, 2 Stycken Stompistoler Tryckluft, 2 Stycken Stompistoler Gas, Automatdragare Gips 18V, Nått 10.8 Volts kit med skruvdragare, 2 Stycken 146 knackdragare 18V utan batteri.

Börjar väl bli senil men minns inte priser - Utförsäljning av utgående modeller antar jag.
Går att kolla på webben oxå. Tror inte det är bara utgående modeller
 
Mattias_Jo1 skrev:
Går att kolla på webben oxå. Tror inte det är bara utgående modeller
Gula lappar på en vagn precis framför entrén, vissa saker i bruten förpackning samt någon utan förpackning så det var helt klart utförsäljning i vart fall.
 
P
Tack för tipset :) klickade just hem en makita GN900SE gas picka!! :D
 
P
vanpire skrev:
FFX har "The magnificent Seven" med rea på olika märken i sju dagar. Idag makita, i morgon Festool osv.
[länk]
Sen är ju pundet iofs dyrt nu.
Dom har tyvärr samma priser som annars, inget som dom gör rea på! sen att dom skickar ut 5 pund voucher gör mig bara förbannad.. finns inte en chans på hela jorden att jag skule nappa på 65 kr i rabatt på en stor order, då får hellre nån annan aktör mina pengar då jag sett flera som börjar gå om ffx i låga priser.

Toolstop hade ett bra exempel förut, om man tex handla för 500 pund så fick man 50 pund i rabatt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.