Damn it is big!!
 
mexitegel skrev:
Tack vare en släktfejd finns nu i Texas ranchen för alla som drömt om ett liv som cowboy.
Måste vara Ewings som flyttar. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
DAMN, it is big.
Damn, it is BIG.
Damn, IT IS big!

:)

Finns något motsvarande i Sverige..? Eller ens i Europa..?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tusan att kronan står så lågt jämfört med dollarn just nu...:(
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Helt fantastiskt! Borde köpas av ngt filmbolag och användas i filmer. Tidskapsel, helt orört. Gräsligt givetvis men spännande. Alltså det turkosa huset...
 
Sparris skrev:
Helt fantastiskt! Borde köpas av ngt filmbolag och användas i filmer. Tidskapsel, helt orört. Gräsligt givetvis men spännande. Alltså det turkosa huset...
4AGJNFC96507GE9M.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4AGJO01MC507GEBF.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4AGJO1OGO507GEI0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har äntligen hittat mitt drömhus.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-sodra-viggbyholm-taby-kommun-brotgrand-2-7457226

Tyvärr saknas pris, men jag kan gissa runt 10-12 mille. Är det något man får anmärka på sär det väl den urfula svarta bastun, och att huset inte är ihopbyggt med garaget och att poolen känns lite väl kort, någon meter till hade inte skadat. I övrigt trevliga materialval, ljust och luftigt med många öppna ytor. Lite tveksamt med klinkers överallt, kanske jobbigt att gå på? Vet ej.

/S
 
steve5432 skrev:
Har äntligen hittat mitt drömhus.

[länk]

Tyvärr saknas pris, men jag kan gissa runt 10-12 mille. Är det något man får anmärka på sär det väl den urfula svarta bastun, och att huset inte är ihopbyggt med garaget och att poolen känns lite väl kort, någon meter till hade inte skadat. I övrigt trevliga materialval, ljust och luftigt med många öppna ytor. Lite tveksamt med klinkers överallt, kanske jobbigt att gå på? Vet ej.

/S
Hur praktiskt är det med trä bakom spis och diskho...? Snygg och/men oanvändbart...?
 
Sjukt ful skarv på plankorna ovan diskbänken iaf.
 
Noseone skrev:
Sjukt ful skarv på plankorna ovan diskbänken iaf.
Är det utställningsgolven från Byggmax trestavs eklaminat de har satt upp?
 
magda136 skrev:
Hur praktiskt är det med trä bakom spis och diskho...? Snygg och/men oanvändbart...?
Är det hårdvaxoljebehandlat så funkar det bra, dock var skarven som sagt väldigt ful. Det finns ju bänkskivor i 25 mm tjocklek och 900mm höjd som man hade kunnat använda som stänkskydd istället.
 
Jag har haft hårdvaxoljebänkskivor och min erfarenhet är att de inte är hållbara. Och bakom en spis med stänk av varm fett och vattenånga gissar jag att det kommer bli problem... Men vem vet, det kanske är ett fantastiskt hållbart träslag i det här huset ;)
 
magda136 skrev:
Jag har haft hårdvaxoljebänkskivor och min erfarenhet är att de inte är hållbara. Och bakom en spis med stänk av varm fett och vattenånga gissar jag att det kommer bli problem... Men vem vet, det kanske är ett fantastiskt hållbart träslag i det här huset ;)
Jag har hårdvaxoljad ekskiva i köket nu och kunde inte vara nöjdare med hållbarheten mot fläckar och övrigt. Du kanske använde en för billig olja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.