qsecofr skrev:
bara låt den bumpa i brunnarna menar du?
Ja, de är ju inte ömtåliga men hur klarar klipparen att alltid bumpa i saker?
Dom är ju byggda för det...
Skillnaden mellan att bumpa och gå emot en begränsningskabel är att det blir mjuka svängar mot en kabel. Bumpar den så backar den tillbaka och det ger ett annat resultat men det är bara att prova sig fram.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
qsecofr skrev:
Du menar dra begränsningskabeln förbi dem mot huset till för att hoppa över den ytan där de är?
Mitt svar blev lite ofullständigt
Jag menar en båge mot huset så du får båda brunnarna utanför begränsningen,en lite mjuk båge
jag föredrar begränsningar i stället för att bumpa på när det inte är nödvändigt,
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
evesve skrev:
Dom är ju byggda för det...
Skillnaden mellan att bumpa och gå emot en begränsningskabel är att det blir mjuka svängar mot en kabel. Bumpar den så backar den tillbaka och det ger ett annat resultat men det är bara att prova sig fram.
den backar även från en begränsning så klippresultatet blir i stort det samma
 
Elkludde skrev:
den backar även från en begränsning så klippresultatet blir i stort det samma
Min stannar till när den träffar en begränsningskabel och vrider sig så mjukt o fint i annan riktning utan att sluta klippa.
Den backar inte så kraftigt som när den bumpar.
[video=youtube_share;sqhzhYwqdvc]http://youtu.be/sqhzhYwqdvc[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Hej

Vet inte om det varit upp eller om det blev tillräckligt tydligt. När man använder zonsläpp blir den kvar i någon "virtuell" zon eller släpper den bara. Om den enbart släpper så är den snart tillbaka i "alla" zoner

Väntar fortfarande på mitt kretskort, är det någon som fått ett nytt senaste två veckorna ?
 
Nishiki skrev:
Hej

Vet inte om det varit upp eller om det blev tillräckligt tydligt. När man använder zonsläpp blir den kvar i någon "virtuell" zon eller släpper den bara. Om den enbart släpper så är den snart tillbaka i "alla" zoner

Väntar fortfarande på mitt kretskort, är det någon som fått ett nytt senaste två veckorna ?
Jo det har varit uppe ett antal gånger. Zonsläpp är vad det heter - alltså en plats där den släpper tråden.
Sen kan den gå vart den vill, t.e.x. till ruta ett igen...
 
evesve skrev:
Min stannar till när den träffar en begränsningskabel och vrider sig så mjukt o fint i annan riktning utan att sluta klippa.
Den backar inte så kraftigt som när den bumpar.
[video=youtube_share;sqhzhYwqdvc]http://youtu.be/sqhzhYwqdvc[/video]
Det gör min oxå nu när jag kollat närmare,det gamla trixandet före uppdateringen satt kvar i mitt huvud,den har blivit mycket snabbare o mjukare i vändningarna nu
 
Till slut gick Jem o Fix med på prisgaranti. Jag kontaktade deras info via mail och efter lite argumentering backade de. Nu har de sänkt priset till 6495kr för att slippa mera prisgarantier.
 
  • Gilla
olofh och 1 till
  • Laddar…
Funkar det att lägga tråden i 90 grader i ytterhörn?
 
Nej, inte enligt installationsmanualen!
 
nauleem skrev:
Funkar det att lägga tråden i 90 grader i ytterhörn?
Det verkar som den klarar 90 grader lättare i ytter än innerhörn,prova dig fram
 
Jag har lagt min tråd i 90 grader i både ytter och innerhörn, vad jag märkt så verkar den klara det.
 
Precis. så tipset borde väl vara att göra 'zonsläppet' längst bort/in i den zonen man avser. så bör den väl hålla sig kvar där lite längre? fast det är ju inte heller 100% då den skulle kunna gå rakt tillbaks..
 
Har kollat fram och tillbaka (ink läst hela den här tråden) och bestämt mig för WG792E och kollade igår och då hade NetOnNet den i lager, men idag när jag tänkte beställa den så står det att den är slutsåld och utgående modell (antar att dom inte får inte fler). Så trist :/
 
flovv skrev:
Har kollat fram och tillbaka (ink läst hela den här tråden) och bestämt mig för WG792E och kollade igår och då hade NetOnNet den i lager, men idag när jag tänkte beställa den så står det att den är slutsåld och utgående modell (antar att dom inte får inte fler). Så trist :/
Clas Ohlsson har den tror jag.
Fast inte via webben som väl var grejen här kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.