Nicke Nyfiken skrev:
nissenhj och eran,

Våra maskiner verkar vara tillverkade samma vecka 2014 så vi får anta att de då är identiska. Hade någon av er klonk från drivhjulen vid vändningar när ni körde med v0.50?

Det verkar inte som att alla har haft det problemet med v0.50. Och det verkar som att det inte försvunnit på alla klippare heller med v0.72

Lätt förvirrad är det.
Jag har samma början på serienr. På min kartong står dat code 1402 vilket betyder att maskinen är tillverkad 2014 vecka 2. Min maskin fungerar utmärkt efter uppdat. Det som är mest positivt är att maskinen inte längre river upp gräsmattan när den vänder mot gränskabeln. Jag hade klonk vilket försvunnit.
 
Redigerat:
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Går den rakt då?
 
Ja, efter att ha lutat den till 1,5 och sedan nollat gå den så gott som rakt.
 
Kalibrerar den om sig i laddaren tro? I så fall är det viktigt att laddaren står helt rakt.
 
Det skulle i så fall förklara varför min ibland går spikrakt och ibland svänger lång båge vänster. Morgondaggen avslöjar honom..😀 min laddstation lutar faktiskt lite vänster , alltså bort från huset, precis som marken ska göra enligt Martin Timell 😀
 
buregatan skrev:
Jag håller med dig! Det gör min med det kvittar hur mycket jag försöker höja och kalibrera vänster sidan så går den ändå snett.
Har Du kollat att båda framhjulen rullar lika lätt?
 
Nyfiken-41 skrev:
Har Du kollat att båda framhjulen rullar lika lätt?
Ja både hjul och axel rullar fint!
 
buregatan skrev:
Ja både hjul och axel rullar fint!
När jag lade för mycket under vänsterhjulet svängde min maskin åt höger.
 
Jag pratade med supporten idag, eftersom min maskin har snurrat runt flera varv mot tråden, utan att vilja gå hem.
Sedan har den sedan 0.72 svängt mycket ryckigt, samt att den inte går rakt överhuvudtaget (har kalibrerat den med en massa olika sätt).

Idag hittade jag den utanför slingan, så jag tänkte att nu ringer jag Hässleholm!!
När jag hade förklarat min situation, så sa dom att det har nog hänt något med programkortet, så dom ville ha in den.
Så nu är det bara att vänta på fraktsedel.

Jag måste säga att dom har väldigt trevligt bemötande i Hässleholm!!
 
Nyfiken-41 skrev:
När jag lade för mycket under vänsterhjulet svängde min maskin åt höger.
Jag har provat med att höja både höger och vänster! Men den svänger vänster ändå!
 
Fick tillbaka min maskin i dag. Enligt åtgärdskortet som låg med i paketet har de bytt programkort/kretskort. Nu har klipparen gått i tre timmar inkl. en laddning utan problem. Jag kan dock hålla med ett tidigare inlägg eftersom maskinen inte tar ut svängen runt laddaren tillräckligt mycket och fastnar på handtaget. När det gick ut efter andra laddningen tog den dock ut svängen bättre och klarade laddstationen men några centimeter. Nu håller jag tummarna att allt ska fungera bra.
 
buregatan skrev:
Jag har provat med att höja både höger och vänster! Men den svänger vänster ändå!
Strul med programkortet låter som en bra förklaring. Lycka till!
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
nissenhj och eran,

Våra maskiner verkar vara tillverkade samma vecka 2014 så vi får anta att de då är identiska. Hade någon av er klonk från drivhjulen vid vändningar när ni körde med v0.50?

Det verkar inte som att alla har haft det problemet med v0.50. Och det verkar som att det inte försvunnit på alla klippare heller med v0.72

Lätt förvirrad är det.
Klonket hade jag ibland, varken dagligen eller varje vecka men ibland klonka den, det har den inte gjort en enda gång i år med 0.72
 
buregatan skrev:
Jag har provat med att höja både höger och vänster! Men den svänger vänster ändå!
Har du backat ur diagnosticmenyn med bakåtknappen ordentligt efter att du nollat? Jag fick inte mina kalibreringar att bita när jag gjorde detta fel. Minns inte tyvärr vad jag tryckte i början dock för att komma ur menyn, möjligen powerknappen.
 
mg765 skrev:
Har du backat ur diagnosticmenyn med bakåtknappen ordentligt efter att du nollat? Jag fick inte mina kalibreringar att bita när jag gjorde detta fel. Minns inte tyvärr vad jag tryckte i början dock för att komma ur menyn, möjligen powerknappen.
Ja, det har jag, även att gå direkt till klippning utan att få den till att gå rakt en meter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.