Idag har jag ändrat riktning på tv antennen för att det blippade o levde om i bildrutan.
Nu är husfriden återställd och frugan kan se Let´s dance och jag slipper tjatet.:beer:
Har även bytt batterier i alla brandvarnare då någon av dom börjat pipa och varna för dåligt batteri , nu är även jycken nöjd då hon blir hispig om det piper när hon försöker sova.:)
 
Inte så mycket hands on, men förberett för helgens drabbning genom att handla spikläkt till fasaden, färg till till takfoten och järnvitrol + silverbets till lärkpanelen.

Men den stora grejjen idag var att Vattenfall knackade på dörren. Döm om min förvåning när de meddelande att de tänkte gräva ner elledningarna i området! Det trodde jag inte skulle hända.

Till saken hör att jag planerat att kontakta dem för just denna sak då vi gärna skulle vilja bli av med en ledningsstolpe på vår tomt, och eftersom det skulle grävas fiber i området så tänkte jag att det var nu eller aldrig. För om Telia skulle hänga sin fiber i stolpen skulle vi aldrig bli av med den. Dock hade jag inte kommit mig för att ringa ännu då det enligt deras hemsida tydligt framgick att det skulle kosta $$ att flytta ledningen. Utredning, servitut och offert. Så jag hade börjat fila på lite argument, nu slipper jag ju det :D :D

Till råga på allt så verkade det faktiskt som att de kommer samgräva med Telia, det gör att fibern med största sannolikhet kommer att kunna komma in på tomten precis där jag lade ner tomrör ut i tomtgräns för en eventuell fiberanslutning för 6 år sedan i samband med bergvärmen. Jag kommer inte behöva gräva en enda meter på tomten! Snacka om planering ;)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Jag har inte gjort något på mitt hus idag men jag (läs frugan) har inrett hela lokalen vi ska ha på bröllopet imorgon. Nu börjar det bli nervöst :surprised:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla skrev:
Panelen på insidan av vår lilla.. hm.. "utevägg" är på plats (har varit "öppet" sedan vi tog ner den gamla förra året när vi rev).. nu ska den bara målas vit också (antagligen behöver fönsterna också en skvätt färg..) :)
Hmmm, var det bara jag som tänkte "linoljefärg" här ... :rolleyes:
 
Ramnemark skrev:
Jag har inte gjort något på mitt hus idag men jag (läs frugan) har inrett hela lokalen vi ska ha på bröllopet imorgon. Nu börjar det bli nervöst :surprised:

[bild]
Oj, halva Halland skall visst dit, men jag är inte bjuden.
Kan just undra varför, men börjar förstå (det gör väl alla här) :p

Önskar i alla fall er två all lycka på den stora dagen och i framtiden (y)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Tackar. Jag får skylla på tjocka släkten. Den sträcker sig från Umeå till Malmö :). Tack iallafall :)
 
Ramnemark skrev:
...
[bild]
Förresten, alla trägolvsperfektionister:

Här ser ni hur ett äkta, genuint, folkligt brädgolv skall se ut!
Inga krusiduller, inga dolda skarvar ingenting förfinat, bara rena skurade råa brädor :)


Dagens skvaller:
Förresten är detta stora salen i Wapnö slott med anor åtminstone från 1300-talet.
Slottet är i den inte helt utfattiga släkten Staël von Holsteins ägo. Kan de leva med dessa golv så kan väl vi.

Och nu gifter Ramnemark in sig i societeten :)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Lite fel har du :). Detta är Wapnö Magasin, det ligger bredvid slottet. I slottet är det ett annat bröllop samma dag. Dock tycker jag att magasinet är mycket mysigare :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
AnneFi
Rummet som skulle bli mitt pysselrum är äntligen färdigt.
Fick dock ge bort det till bättre behövande.
Fyra månader sedan ni såg henne.

IMG_20150419_150053_zpsnou4tslp.jpgIMG_20150522_142426_zpsq9ukqqna.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
AnneFi skrev:
Rummet som skulle bli mitt pysselrum är äntligen färdigt.
Fick dock ge bort det till bättre behövande.
Det blev nog helt rätt ändå. Det är ju lite pyssel med en sån där liten också ... :D (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Magasinet ser mysigt ut! All lycka önskar jag dig och din blivande fru! :)
Riktiga trägolv är ståtliga!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Det blev nog helt rätt ändå. Det är ju lite pyssel med en sån där liten också ... :D (y)
Ett litet tips så det går lättare:

child_05.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MB77 och 6 till
  • Laddar…
Haha. Den där bilden hade svärmor behövt se för några år sedan. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag har inte gjort något på mitt hus idag men jag (läs frugan) har inrett hela lokalen vi ska ha på bröllopet imorgon. Nu börjar det bli nervöst :surprised:
Ett fyrfaldigt leve för brudparet! De leve, HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Grattis och lycka till!

Och så ett litet äktenskapligt råd som jag tycker är väldigt klokt: Somna aldrig osams!

Hoppas ni får en fantastisk dag!
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Somna aldrig osams!
Berätta aldrig om dina verktygsinköp.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.