Micleg skrev:
Jag vill minnas att det fanns i menyn alternativt "hemliga" menyn (se tidigare i denna tråd, minns inte hur man kom dit).
Jag kollade i "hemliga menyn" (stå i huvudmenyn och tryck 7 + 9 i 2 sekunder), men kunde inte hitta nåt. Han får fråga säljaren eller om nån annan vet här?
 
Ändra slingsignal heter det nog har jag för mig och finns i vanliga menyn.
 
naoj skrev:
Hur ofta ska programvaran uppdateras? Får man något meddelande när ny programvara släpps? Kostar det något?
Jag var in hos min återförsäljare där jag köpte klipparen förra året och då bad han mig komma in med klipparen för en uppdatering av programvaran. Så det verkar inte som om man får något meddelande om ny programvara och som jag uppfattade det så kostar det inget, utan de skulle fixa det med medan jag njöt av en kopp kaffe:)
 
Då ska jag kolla med min ÅF. Tack
 
Nån som vet om det går att stänga av öarna? Dvs att man har öar, men vill inaktivera dessa?
 
Jackan66 skrev:
Nån som vet om det går att stänga av öarna? Dvs att man har öar, men vill inaktivera dessa?
Hur ska det gå till?
Öarna är ju en del av begränsningskabeln som går runt din tomt.
 
Skulle väl vara om man sätter dit någon form av omkopplare/strömbrytare.
 
Du får sätta dit en 2-pols 2-vägs brytare per ö. Kanske funkar med en 1-pols 2-vägs också, vet ej.
 
Ok, tack för hjälpen, en annan fråga om gudieinstallationen anges som fel i testet, men den hittar in, skulle ni göra nåt då?
 
Hittar den ut till de ställen som den ska gör det väl inget, men jag skulle nog testa att felsöka i alla fall, för att få en effektivare installation.

Börjar den gå efter guiden eller är guiden av/ej ansluten? Har du lagt den i för snäv kurva / för brant backe / för kort raksträcka utifrån laddaren (min 2 meter) / på tok för nära begränsningskablen (min 30cm)?
 
Stingray468 skrev:
Hittar den ut till de ställen som den ska gör det väl inget, men jag skulle nog testa att felsöka i alla fall, för att få en effektivare installation.

Börjar den gå efter guiden eller är guiden av/ej ansluten? Har du lagt den i för snäv kurva / för brant backe / för kort raksträcka utifrån laddaren (min 2 meter) / på tok för nära begränsningskablen (min 30cm)?
Den går flera meter rakt ut, det är flera kurvor, men de ligger inte nära 90 grader, min tomt är cäldigt backig, kan det vara det som är problemet. Märker att den följer kabeln i samma spår(rätt på) varje gång.
 
D
Ludwig skrev:
[länk]

Kombinerat med: [länk]

Detta var gammal info kanske, men jag har inte sett det tidigare i tråden.. :)

Men jag blir i allafall sugen på att bygga in den där WIFI-modulen, jag gillar att modda saker (med blandade framgångar) :surprised:
Såg den med, men började fundera på om man inte kunde uppnå samma sak med en raspberry pi och en wifi sticka...
 
Jackan66 skrev:
Den går flera meter rakt ut, det är flera kurvor, men de ligger inte nära 90 grader, min tomt är cäldigt backig, kan det vara det som är problemet. Märker att den följer kabeln i samma spår(rätt på) varje gång.
Den börjar följa kabeln ut och sen så spårar den ur innan den kommit till slutdestinationen? Gör den det i en skarp böj, i motlut, frånlut eller vad (det är ju där du har felet)?

Jag har lagt kurvorna på guidekablen relativt snält med en radie på kanske drygt ½ meter som snävast. Hade själv problem att den gav upp och spårade ur i kraftigt motlut, men la om kabeln på skrå tvärs över backen och sen funkade det perfekt, även vid blött gräs och blöta höstlöv (vilket är värst)
 
DennisLarsson skrev:
Såg den med, men började fundera på om man inte kunde uppnå samma sak med en raspberry pi och en wifi sticka...
Sant, det kanske är ett modernare sätt att göra det på, kanske även mindre skrymmande? Synd att jag är rätt dålig på Raspberry PI. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.